×
دریافت قیمت
+ تخفیف ویژه

اسفند 9, 1401
تکنیک های شناسایی ارزش کلمات کلیدی

 شناسایی ارزش کلمات کلیدی

 

تحقیق در همه جنبه‌های زندگی مهم است، اما وقتی صحبت از استراتژی کلمات کلیدی شما می‌شود، اهمیت ویژه‌ای دارد. تحقیق و شناسایی ارزش کلمات کلیدی می تواند برای همه جنبه های کسب و کار شما معجزه کند، با این وجود، برای سئو بسیار ارزشمند است. با این حال، دانستن اهمیت تحقیق و شناسایی ارزش کلمات کلیدی و دانستن چگونگی انجام آن، دو تلاش جداگانه است. یافتن راه خود در ابتدا، یا در واقع، یادگیری چگونگی اصلاح روش های تحقیق می تواند پیچیده باشد.

در نتیجه، تحقیقات و شناسایی ارزش کلمات کلیدی اغلب با عجله، اطلاعات نادرست یا حتی نادیده گرفته می شود. برای برخی، وسعت تحقیق آنها ممکن است این باشد که کلمه کلیدی را پیدا کنند و از آن استفاده کنند. شرکت سایت ساز زرین در بخش سئوی سایت های خود از ابزارها و تکنیک های شناسایی ارزش کلمه کلیدی استفاده می کند تا کلمات پر ارزش سایت مورد نظر منجر به گرفتن رتبه های برتر گوگل در نتایج serp گوگل شود. شما نیز می توانید برای شناسایی ارزش کلمات کلیدی و همچنین سئوی سایت خود از تخصص های شرکت ما بهره ببرید.

 

کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که افراد در موتورهای جستجو تایپ می کنند تا آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند.این ممکن است یک محصول، خدمات یا یک پاسخ باشد. به عنوان مثال: اگر به دنبال یک طراحی سایت در زمینه شرکتی باشید، جستجوی گوگل شما  یا هر موتور جستجوی دیگری احتمالاً حاوی عبارت “طراحی سایت شرکتی” است. این عبارت کلمه کلیدی شما یا عبارت کلیدی شما خواهد بود.

اصطلاحات ممکن است گاهی اوقات پیچیده باشد، بنابراین فقط بدانید که کلمه کلیدی، در غیر SEO صحبت می‌کند، می‌تواند یک عبارت جستجو یا عبارت‌های جستجو یا حتی فقط یک جستجو باشد.

 

تحقیق و شناسایی ارزش کلمات کلیدی سئو چیست؟

تحقیق و شناسایی ارزش کلمات کلیدی فرآیند شناسایی کلمات و عباراتی است که افراد، به ویژه مشتریان هدف شما، هنگام انجام جستجو در موتور جستجو تایپ می کنند. هنگامی که این کلمات کلیدی را شناسایی کردید، می توانید با زبان مخاطب هدف خود آشنا شوید. با استفاده از ابزارها و تکنیک های تحقیقاتی فراوانی که برای شما وجود دارد، لیست کلمات کلیدی روشن تر می شود و درک شما از کلمات کلیدی حتی زیرکانه تر می شود. دانش و درک که در نتیجه تحقیق و شناسایی ارزش کلمات کلیدی شما حاصل می شود، در نهایت منجر به بهبود سئو می شود.

 

چرا تحقیق و شناسایی ارزش کلمات کلیدی مهم است؟

شما ممکن است یک کسب و کار کوچک، یک تولید کننده محتوا یا یک شرکت بزرگ باشید. اندازه ماهیت کسب و کار شما هر چه باشد، نمی توان اهمیت آن را نادیده گرفت. تحقیق و شناسای ارزش کلمات کلیدی برای سئو به دلایل زیادی و نه فقط به دلایل واضح بسیار ارزشمند است. به شما کمک می کند بهترین کلمات کلیدی را برای محتوای خود پیدا کنید.

اگر می خواهید محتوای مرتبط را داشته باشید. اگر می خواهید مخاطب هدف خود را درک کنید. تحقیق و شناسایی ارزش کلمات کلیدی برای همه اینها و بسیاری از جنبه های دیگر کسب و کار شما حیاتی است. تحقیق و شناسایی ارزش کلمات کلیدی می پرسد که مردم چه چیزی و چگونه جستجو می کنند و همچنین می پرسد که چه چیزی از قبل در نتایج موتور جستجو وجود دارد. هنگامی که این را بدانید، می توانید محتوایی ایجاد کنید تا با یافته هایی که تحقیقات کلمات کلیدی شما به دست آورده است مطابقت داشته باشد. بهترین کلمه کلیدی برای شما ممکن است بسیار رقابتی باشد. اگر یک کسب‌وکار کوچک هستید که تازه راه‌اندازی کرده‌اید، آیا می‌توانید با یک شرکت بزرگ رقابت کنید!

تحقیق کلمات کلیدی به شما این امکان را می دهد که بهترین کلمات کلیدی را برای خود و محتوای خود بر اساس نیازهای مخاطب هدف خود و محتوای رقیب موجود در بازار پیدا کنید. اگر می خواهید در نتایج جستجوی ارگانیک رتبه بالایی داشته باشید، تحقیق و شناسایی ارزش کلمات کلیدی برای سئو ضروری است. اگر به درستی انجام شود، جستجوی کلمات کلیدی باعث افزایش ترافیک جستجوی شما می شود.

 

3 نکته برای شناسایی ارزش کلمات کلیدی با عملکرد برتر

 

تکنیک ارزش کلمات کلیدی

 

راه‌های زیادی که گوگل می‌تواند به شما در تحقیق و شناسایی ارزش کلمات کلیدی کمک کند. تحقیقات کلمات کلیدی روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا بازاریابان ارزش داشتن این اطلاعات را قبل، در حین و بعد از کمپین های بازاریابی می دانند. این دانش به ویژه زمانی که از داده های وب سایت شما می آید، معنای بیشتری پیدا می کند. بیایید به چند روش قوی برای شناسایی کلمات کلیدی با عملکرد برتر نگاه کنیم.

 

  • استفاده از ابزار وب مستر گوگل برای شناسایی ارزش کلمات کلیدی

 

ابزار وب مستر گوگل گاهی اوقات منبعی نادیده گرفته می شود که می تواند به بازاریابان در هنگام کار بر روی بهبود وب سایت خود کمک کند. همچنین می تواند یک ابزار عالی برای یادگیری بیشتر در مورد برداشت کلمات کلیدی و داده های بخش بندی باشد. قبل از شروع جمع‌آوری این اطلاعات، مطمئن شوید که یک حساب کاربری با Webmaster Tools دارید و تأیید شده است.

با مراجعه به داشبورد سایتی که می خواهید بررسی کنید شروع کنید و سپس بر روی جستجوی پرس و جوها کلیک کنید. بلافاصله فهرستی از کلمات کلیدی خود را خواهید دید که بر اساس تعداد نمایش‌ها مرتب شده‌اند. این داده‌های نمایش بخشی از اطلاعاتی است که در حال حاضر نمی‌توانید از Google Analytics دریافت کنید. این یک تکه دیگر از پازل را به درک نحوه عملکرد کلمات کلیدی در وب سایت شما اضافه می کند.

اگر می‌خواهید این لیست از کلمات کلیدی را بر اساس نوع جستجو، مکان یا ترافیک تقسیم کنید، می‌توانید فیلتر کنید تا پنجره دیگری ظاهر شود که به شما امکان می‌دهد داده‌ها را بر اساس  فرض کنید کاربران تلفن همراه هوشمند در ایالات متحده با این فیلترها می توانید کلمات کلیدی برتر و بدترین عملکرد را برای هر بخش شناسایی کنید. آنهایی که عملکرد خوبی ندارند ممکن است فرصت باشند. ممکن است به دلیل عدم بهینه سازی عملکرد ضعیفی داشته باشند. اگر چنین است، وارد آن شوید و بهینه‌سازی کنید تا عملکرد بهتری داشته باشند یا اگر ترافیک مناسبی را هدایت نمی‌کنند، که می‌تواند از طریق Google Analytics مشخص شود، آن‌ها را کنار بگذارید.

 

  • استفاده از Google Analytics برای شناسایی ارزش کلمات کلیدی با عملکرد برتر

 

Google Analytics به شما این امکان را می دهد که تحقیقات خود را بیشتر پیش ببرید و جزئیات بیشتری را با نتایج ارائه دهید. برای شروع، باید مطمئن شوید که Google Analytics را نصب و ردیابی کرده اید.

این ابزار گزارش ترافیک جستجوی ارگانیک سایت شما را با کلمات کلیدی به شما نشان می دهد. نکته زیبای این گزارش این است که کلمات کلیدی با بهترین عملکرد را بر اساس تعداد بازدید به شما نشان می دهد. برای اینکه ببینید آیا بازدیدکنندگان شما به اندازه کافی ماندگار شده اند تا به اطراف نگاه کنند، باید به نرخ پرش برای هر کلمه کلیدی نگاهی بیندازید. نرخ پرش بالاتر نشان می دهد که بازدیدکنندگان شما از چیزی که هنگام ورود به سایت شما دیدند و سپس پیچ و مهره شدند، خوششان نیامده است. نرخ پرش پایین تر نشان می دهد که تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان شما در اطراف مانده اند. این در ترکیب با تعداد بازدیدها تصویر کاملاً واضحی را در مورد کلمات کلیدی ارائه می دهد که ترافیک را به سایت شما هدایت می کند و برای شما کار می کند.

شما دوباره باید اهداف تبدیل خود را از قبل تنظیم کنید. با استفاده از این تنظیمات می‌توانید کلمات کلیدی با بهترین عملکرد را پیدا کنید که نه تنها ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهند، بلکه به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کنند.

 

  • تقسیم بندی کلمات کلیدی با گوگل آنالیتیکس

 

در مرحله بعد بیایید به تقسیم این کلمات کلیدی بر اساس بخش نگاه کنیم تا ببینیم چه چیزی می توانیم یاد بگیریم. باید با انتخاب بازدیدکنندگان جدید و بازدیدکنندگان شروع کنیم. این به ما نشان می دهد که کلمات کلیدی ارگانیک شما چقدر در جذب ترافیک جدید و تکراری به سایت شما موثر هستند. شما می توانید این کار را برای بخش های دیگر و همچنین مانند ترافیک جستجوی پولی انجام دهید.

شما همچنین می توانید بخش های سفارشی ایجاد کنید. برای کمک به ایجاد بخش های سفارشی، می توانید سایت راهنمای Google Analytics را بخوانید. اگر بتوانید فقط ترافیک را جدا کنید و ببینید کلمات کلیدی شما از هر یک از این منابع چگونه کار می کنند، کمک می کند. یکی دیگر از بخش های سفارشی ، کلمات کلیدی برند هستند. این به شما کمک می‌کند تا روی عملکرد کلمات کلیدی برندتان در مقایسه با بقیه کمپین‌تان تمرکز کنید.

بسیاری از ابزارهای کلیدواژه خوب وجود دارد که بینش عالی را در مورد عملکرد کلی کلمه کلیدی ارائه می دهد، اما هیچ چیز به خوبی نگاه کردن به داده های شما نیست. فراموش نکنید که این روش ها را برای یافتن و تنظیم کلمات کلیدی و عملکرد کلمات کلیدی به فرآیندهای تحقیق کلمات کلیدی خود اضافه کنید.

 

روش های شناسایی ارزش کلمات کلیدی

 

انواع کلمات کلیدی چیست؟

 

1.کلمات کلیدی دم کوتاه(short tail keywords)

هنگام انتخاب یک کلمه کلیدی اصلی، مفید است که یک کلمه کلیدی کوتاه و مرتبط با تجارت شما را هدف قرار دهید. با این حال، بهینه سازی تمام محتوا برای ترکیبی از کلمات کلیدی طولانی و کوتاه برای ایجاد بیشترین ترافیک و مشتری نیز مهم است. کلمات کلیدی سر شامل یک کلمه کلی هستند و رقابت زیادی دارند. برعکس، کلمه کلیدی Head پتانسیل ترافیک بالایی دارد، اما شکستن آن دشوار است. به عنوان مثال بازاریابی محتوا، استراتژی محتوا، ابزارهای ترجمه و کپی رایتینگ.

 

2.کلمات کلیدی متوسط(mid tail keywords)

اصطلاحات کلیدواژه دم میانی 2 تا 3 کلمه هستند و از اصطلاحات کلیدواژه دم کوتاه خاص تر هستند. آنها تمایل دارند عبارات جستجوی کلیدی نسبتاً رقابتی باشند زیرا یک مشکل یا مکان خاص را با جزئیات کامل پوشش می دهند. به عنوان مثال، عبارت “شرکت سایت ساز زرین در زنجان” یک اصطلاح کلیدواژه میانی است و خاص تر از واژه کلیدی کوتاه “مرکز طراحی سایت“.

 

3.کلمات کلیدی دم دراز(long tail keywords)

کلمات کلیدی Long Tail از 3+ کلمه یا حتی یک عبارت کامل تشکیل شده است. کلمات کلیدی دم بلند عباراتی خاص هستند که مردم بیشتر به دنبال جستجوی آنها هستند. این ویژگی اغلب رتبه‌بندی این عبارات را آسان‌تر می‌کند، اما پتانسیل ترافیک کمتر است زیرا افراد کمتری آن‌ها را جستجو می‌کنند. با این حال، اگر بتوانید کلمات کلیدی دم بلند مناسب را هدف قرار دهید و محتوای خود را برای آنها بهینه کنید، می توانید نتایج عالی را مشاهده کنید.

وقتی به پست‌های وبلاگ و سایر انواع محتوا نزدیک می‌شوید، کلمات کلیدی طولانی اغلب ارزش بیشتری را ارائه می‌دهند. این به این دلیل است که آنها خاص تر هستند و بنابراین می توان از آنها برای جذب خوانندگانی که قبلاً به موضوع مورد نظر علاقه مند هستند استفاده کرد.

 

سخن نهایی

محتوای سئوی خود را با محتوای عالی و با انتخاب بهترین کلمات و با شناسایی ارزش کلمات کلیدی، به سطح دیگری ببرید. اکنون که  درک واضحی از نحوه عملکرد دنیای سئو به همراه تحقیق کلمات کلیدی دارید. تناسب سئوی محتوای شما مستلزم خم کردن همه عضلات است. به همین دلیل است که استفاده از منابع خارجی، مانند بازار مانند محتوای عالی، در وقت شما صرفه جویی می کند.

تیم ما یعنی سایت ساز زرین خوشحال خواهد شد که برای ایجاد محتوای سئو محور که خواسته ها و نیازهای شما را برآورده می کند، با شما مشاوره و همکاری کند.

Rate this post
مقالات مرتبط
پیام بگذارید