×
دریافت قیمت
+ تخفیف ویژه

خرداد 25, 1396
بازاریابی از طریق افراد سرشناس

بازاریابی از طریق افراد سرشناس

 

بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها

 

از روش های قدرتمند در بازاریابی را می توان بازاریابی از طریق افراد سرشناس دانست که باعث می شود در شبکه های اجتماعی به سرعت رشد کنید و موجب موفقیت در کسب و کار آنلاین می‌شود.

این بازاریابی موب می شود که در مورد برندتان بیشتر آگاهی پیدا شود و همچنین در  ارتباطات موثر است که درنتیجه موجب رشد کسب و کارتان می شود
توسط مراکز معتبر آماری ارائه شده است که نشان می دهد محتوای بازاریابی از طریق افراد سرشناس 11 برابر نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بالاتری نسبت به شکل‌های سنتی بازاریابی دیجیتال می باشد

emarketer  که یک شرکت تحقیقاتی می باشد که کاربران آن برای بازاریابی در دنیای دیجیتال داده ، بینش و دیدگاه هایی را ارائه می دهد و براساس همین شرکت 48% از برندها تصمیم دارند برای بازاریابی از طریق افراد سرشناس بودجه خودشان را در سال 2017 افزایش دهند

همان طور که گفت شد روش بازاریابی از اطریق افراد سرشناس تاثیر گذار است و می توان یکی از دلایل تاثیر گذاری را نوع عملکرد ذهن انسان دانست هنگامی که انسان به دنیا می آید از آن زمان به دنبال تقلد از دیگران است در واقع ساختار ذهن انسان به گونه ای می باشد که یادگیری آن از طریق تقلید از دیگران است و افرادی که سرشناس و معروف هستند صد درصد الگوی تعدادی از افراد می باشند و زمانی که این افراد محصولی یا خدماتی را معرفی کنند تاثیر گذاری بالایی در جامعه ایجاد می کند و دنبال کنندگان آنها، سعی میکنند مانند آنها عمل کنند. در واقع به این نوع بازاریابی بازاریابی عصبی نیز می گویند که البته این بازاریابی بر پایه اثرگذاری مغز انسان و شبکه های که در سیستم تصمیم گیری انسان وجود دارد عمل می کند

 
بازاریابی Influencer زیرمجموعه‌ای از دیجیتال مارکتینگ است که در ان صاحبان برند برای اینکه اعتبار بیشتر و همچنین در کسب و کار خود رشد نمایندو برند خود را معرفی نماند  با یک شخصیتی که معروف باشد و همچنین وب محبوب کار می کنند  و نحوه کار آنها به این صورت می باشد که به طور مستقیم ارتباطی با مخاطب ایجاد نمی کند و آنها به واسطه افراد محبوبی که انتخاب می کنند پیام های خود را به مخاطبان می رساند
در حال حاضر از روش های بازاریابی موثر بازاریابی Influencer در نظر گرفته می شود برای اینکه این م.وضوع ثابت شود می توانید به آمارهایی که وجود دارد نگاهی بیندازید:

69%  از کسانی که از این روش بازاریابی Influencer استفاده می کنند در مورد تاثیر گذار بودن این روش می گویند.

  • 73% از بازاریابان نیز هستند که معتقدند برای تئلید مشتری راغب موثر است
  • 76% از بازاریابان می‌گویند که باعث افزایش وفاداری مشتری می‌شود.
  • 93% می‌گویند که می‌تواند باعث افزایش آگاهی یافتن از نام برند شود.

در واقع این امار نشان دهنده این موضوع می باشد که می توان کسب و کار خود را با استفاده ازاین روش تاثیر گذار به سطح کاملا جدیدی ارتقا داد

نحوه کار بازاریابی از طریق افراد سرشناس

 

بازاریابی از طریق افراد سرشناس

 

 

همان طور که در مطالب قبلی مطرح شد بازاریابیInfluencer  زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ می باشد و یکی از شکل های برجسته9 دیجیتال مارکتینگ می باشد و دلیل برجستگی از آن جهت می باشد که نیازمند این نیست که که برای فروش خدمات و محصول از روش های سخت استفاده شود درواقع بازاریابی Influencer از روش های زیرکانه ای می باشد که با اشخاص معروف و معتبری در زمینه های مختلفی که دارند ارتباط برقرار می کنند که این افراد بسیار معروف در شبکه های اجتماعی می باشند و تعداد زیادی فالوور دارند برای همین نظری که می دهند برای فالورهای آنها قابل اعتماد می باشد

مزایای بازاریابی Influencer

 

بازاریابی افراد تاثیرگذار

 

مزایایی که این نوع بازاریابی دارد بسیار زیاد می باشد و در بسیاری از تحقیقات نشان داده شده که استفاده از روش های بازاریابی دهان به دهان و یا پیشنهاداتی که از طریق دوستان و آشنایان داده می شود بیشتر موجب اعتماد می شود و مشتریان می توانند خرید انجام دهندمی توان یکی از علل آن را رشد  شبکه های اجتماعی دانست در زیر به مزایای این نوع بازاریابی اشاره شده کرده ایم :

  1. دسترسی به مخاطبان بیشتر
  2. مؤثرترین روش برای متقاعد کردن مخاطب هدف جدید است؛
  3. قابل اعتمادتر نسبت به تبلیغات سنتی است؛
  4. میزان آگاهی از برند را افزایش می‌دهد؛
  5. شما برای اینکه مشتری خود را حفظ کنید تلاش کمتری انجام می دهید ولی باید برای نگه داشتن فرد اثی گذار تلاش زیادی انجام دهید

چرا بازاریابی Influencer موثرترین شکل دیجیتال مارکتینگ است؟

 

بازاریابی اینفلوئنسر

 

ایجاد اعتبار می‌کند:
این نوع بازاریابی برخلاف دیگر روش ها اعتبار به وجود می اورد و چون افراد تاثیر گذار دارای شهرت فراوانی هستند موجب میشود که مشتریان اعتماد کنند
دسترسی به مخاطب هدف را افزایش می‌دهد:
زمانی که شما بازاریابی Influencer در پیش می گیرید موجب می شوید که فقط روی یک گروه خاص تمرکز داشته باشید و آنها را هدف قرار دهید بنابراین احتمال علاقمندی آنها به محصولات وخدمات بیشتر است

نرخ بازگشت سرمایه بالاتر را ایجاد می‌کند:
بازده بازاریابی علاوه برکیفی بودن کمی نیز می باشد اندازه گیری این روش از جهت بازگشت سرمایه ممکن است  که بالاتر از همه روش‌های دیجیتال مارکتینگ است

Rate this post
مقالات مرتبط
پیام بگذارید