زمانی که برای کسب و کار خودتان میخواهید تبلیغاتی انجام بدهید، باید در راستای یک برنامه ریزی تبلیغات کنید. درواقع بدون داشتن برنامه ریزی، بودجهای که برای تبلیغات در نظر گرفته اید تا 90% احتمال دارد که این بودجه هدر رود. بنابراین برای موفقیت در برنامه تبلیغاتی باید برنامه ریزی تبلیغات داشته باشید که کلید موفقیت در تبلیغات است.
برای همین اگر میخواهید برای کسب و کار خودتان یک برنامه تبلیغاتی داشته باشید، باید به 5 پرسش پاسخ بدهید :
اولین کاری که باید انجام دهید شناخت نقاط قوت و ضعف محصول یا خدمتی که ارائه میدهید، میباشد. اینکه بدانید در مورد محصول شما، مشتریان چه فکری میکنند و باید تلاش بیشتری در شناخت رقبا انجام دهید و نحوه تبلیغات آنها را ببینید.
تبلیغاتی که شما انجام میدهید باید چه انگیزهای در مشتریان ایجاد کند تا آنها خرید انجام دهند و باید بدانید که همین انگیزه موجب فروش محصولاتتان میباشد. به عنوان مثال تبلیغی که شرکتهای تولید کننده چای انجام دادند و در تلویزیون پخش شد این بود که با خوردن آن چای خستگی از تن شخص در میرود که میتوان گفت تاثیر بسیاری در افزایش فروش داشت.
هدف شما عامل موفقیت شما میباشد. بنابراین باید در دنیای تجارت برای موفقیت هدفتان را مشخص نمایید و باید مشخص نمایید که چه کسانی و با چه سن و سالی و با چه جنسیتی مصرف کنندگان محصول شما هستند. اجازه بدهید یک مثال جالب بگویم. در خرید کت و شلوار برای آقایان بیشتر از 65% خانمها نظر میدهند، پس اگر کسب و کاری در کار کت و شلوار باشد باید بیشتر بر روی مخاطب و بیننده خانمها تمرکز کرد.
ابتدا اهدافتان را تعیین کنید و حتما مکتوب نمایید. بعد از این کار طرحریزی استراتژی تبلیغاتی خود را انجام دهید. باید بدانید که تبلیغات شما به دلیل افزایش آگاهی و بالا بردن شناخت مردم از کسب و کار شما است یا بیشتر در فکر افزایش فروش مقطعی هستید.
بدون شک زمانی که میخواهید تبلیغات انجام دهید، احتیاج به بودجه دارید ولی نیازی به بودجههای گزاف نیست. شما میتوانید با استفاده از خلاقیتی که انجام میدهید، بسیاری از کسب و کارهای دیگر را جلو بزنید. زمانی که میخواهید برنامه تبلیغاتی را اجرا نمایید باید منابع مالی را نیز پیش بینی کنید.
پیام بگذارید