امروزه هزاران روش بازاریابی به صورت آنلاین و آفلاین وجود دارد که بعضی از این روشها درصد بالایی از سرمایه را برمیگردانند. همین موجب شده است که افراد بسیار از روش های بازاریابی اینترنتی استفاده کنند که بسیار نتیجه بخش میباشد. بنابراین از ترکیبی از استراتژی آنلاین و آفلاین در استراتژی صحیح بازاریابی استفاده میشود.
یکی از بهترین نوع بازاریابی آفلاین، بازاریابی رویدادی میباشد که برای اینکه برندها محصولات و خدمات خود را تبلیغ نمایند از این نوع بازاریابی استفاده میکنند. رویداد در واقع این است که تعدادی افراد کنارهم جمع شوند و در مورد یک موضوع خاص صبحت کنند. به همین دلیل برندها میتوانند میزبان رویداد، شرکتکننده و یا حامی رویدادها باشند.
در مطالب بالا اشاره کردیم که استراتژی که بازاریابی به صورت صحیح دارد ترکیبی از استراتژیهای بازاریابی آفلاین و آنلاین است.
از هر راه و روشی کسب و کارها استفاده میکنند تا رشد و توسعه یابند.
در رشد کسب و کار یکی از عواملی که نقش بسیار موثری دارد بازاریابی رویدادی میباشد که همین موجب شده است که شرکت ها برای استفاده از این نوع بازاریابی علاقمند شوند.
مزایای بازاریابی رویدادی:
دلیل اینکه شرکتها میزبانی یک رویداد را انجام میدهند این است که موجب میشود هویت تجاریشان ایجاد و ساخته شود. استفاده از بازاریابی رویدادی موجب میشود که از سایر رقبا متفاوت و همچنین شناختهتر شوید.
شرکتهایی که در رویدادها شرکت میکنند، ۷۴٪ معتقدند که برند و خدمات پس از رویداد آنها توسعه یافته است.
حال نگاهی به رویدادهایی که در جهان افتاده است بیندازیم و ببینیم دلیل اینکه برندها در آن شرکت میکنند چیست؟
ابتدا باید درمورد مشتریانتان و اینکه در چه رویدادی شرکت میکنند اطلاعات کسب نمایید، سپس میزبانی رویدادی را به عهده بگیرید.
خبرنگاران در رویدادها حضور دارند. بنابراین یکی از راههایی است که می توان با خبرنگاران در ارتباط بود زیرا که آنها میتوانند موجب شوند که توجهات به طرف شما جلب شود.
بسیاری از برندها وجود دارد که از طریق وبلاگ و شبکههای اجتماعی در ارتباط با مشتریان هستند اما روش ارتباط رو در رو موثرترین روش میباشد.
بازاریابی دهان به دهان نسبت به دیگر بازاریابی ها موثرتر وتاثیرگذارتر میباشد. بازاریابی رویدادی نیز موجب ایجاد سروصدای زیادی میشود و مطمئنا کسانی که میخواهند در رویداد شرکت کننده به دنبال همراه برای خود هستند.
بازاریابان آمریکایی به صورت 79% در رویدادها مشتریان بالقوه خود را جذب می نمایند.
همچنین شما باید به ثبت اطلاعات شرکت کنندگان در رویدادها بپردازید و این اطلاعات باید نشان دهنده سطح ارتباط مشتری با برند شما باشد. همین کار موجب میشود که از بین تعداد افرادی که وجود دارد مشتریان واقعی را شناسایی کنید و آنان را با پیگیریهای بعدی به مشتریان دائمی تبدیل نمایید.
برندها 65% معتقدند که رویدادها در ایجاد درک بهتر در مورد محصولات و برندها کمک میکنند و همچنین آنها معتقد هستند که نسبت به تبلیغات تلویزیونی و انواع تبلیغات دیگر، رویدادها روش مناسبتری هستند.
به شکل ها و راه های مختلفی در رویدادها می توان آموزش صورت بگیرد اما اگر آموزشی که شما دارید بسیار پیچیده میباشد این امکان وجود دارد که وبینار برگزار نمایید. همچنین می توانید با اجاره کردن یک غرفه در نمایشگاه معروف، کسب و کار خود را آموزش دهید.
درواقع همه چیز به ایدههای شما و مشتریانتان بستگی دارد.
رویدادها موجب می شوند که به شما اعتماد کنند یا میتوان گفت که در اعتمادسازی نقش اساسی دارند، زیرا که اعتماد کردن مردم به برندهایی که از نزدیک با آن آشنا میشوند بیشتر است.
نکته ای که وجود دارد این است که به صورت آنلاین نیز رویدادها شکل می گیرند همانند وبینارها که تعداد آنها درحال حاضر زیاد شده است.
زمانی که مشتریان به شما اعتماد می کنند باعث می شود که مشتریان افزایش پیدا کنند و دلیل آن این است بهترین مبلغان برند شما، مشتریان هستند.
پیام بگذارید