هنگام استفاده از علامت # ، مشاهده می کنید که متن هایپراینک می شود و دیگریک کلمه ساده نیست در واقع یک لینکی می باشد که در صورت کلیک کردن شما را به محتوا و یا کلمه مرتبط هدایت می کند.
Bastag(هشتگهای اعتراضی): زمانی که کاربران از محصول و یا خدماتی ناراضی هستند و می خواهند اعتراض کنند با این اصطلاح این امکان وجود دارد . با استفاده از این اصطلاح می توانید به صورت مستقیم انتقاد خود را بیان کنید در واقع به عنوان یک هشتگ اعتراضی می باشد
trend : زمانی که می خواهید کاربران بیشتری را جذب کنید می توانید بعد از ساختن هشتگ آن ها را در پست های مختلف مورد استفاده قرار بدهید و اگر خیلی زیاد مورد استفاده کاربران قرار بگیرد تبدیل به ترند می شود در نتیجه برای عرضه محتوای خود در دنیای رقابت از تِرِندها استفاده کنید تا به آسانی مورد جستجو قرار بگیرید و دیده شوید.
لیست کوچکی از تعدادی پلتفرم و نتورک که از هشتگ پشتیبانی میکنند در مقاله قبل مورد بررسی قرار دادیم و در بخش بعدی به کاربردهای هشتگ در شبکه اجتماعی می پردازیم.
در توییتر، برای اینکه همه توییت ها در یک جا جمع آوری شوند از یک هشتگ استفاده می شود و اصلا مهم نیست که هشتگ و توییت مرتبط با هم باشند فقط کافیست هشتگ را به کار ببرید تا مطالب شما در کنار هر مطلبی که مایل هستید جمعآوری شود.
اینکه در توییتر برای هر توییت یک هشتگ استفاده می شود تقریبا به عنوان یک فرهنگ جا افتاده است و اگر بخواهید که برای توییت خود موقعیت جغرافیایی اضافه کنید از دو هشتگ استفاده کنید ،استفاده از سه هشتگ، کاملاً به عنوان یک سقف مطرح میشود.
برای ساماندهی مطالب و پست های به اشتراک گذاشته وجود هشتگ الزامی است
برای دیدن پست هایی که در هشتگ جمع آوری شده اند با چند دسته تحت عنوان Top ،live ،News ،Photos و… مواجه میشوید،
• جستجوی هشتگ در توییتر:
• جستجوی ساده: جستجو در صفحه search درتوییتر
• جستجوی پیشرفته: تب More options در توییتر یک گزینه دارد به نام (Advanced search) که درجستجوها جزییات بیشتری را پوشش میدهد.
جستجو به وسیله URL: برای جستجوی هشتگ در URL می باشد به عنوان مثال می توانید هشتگ را به صورت عبارت twitter.com/hashtag در URL جستجو کنید.
جستجو توسط ابزارهای جانبی: برای اینکه بخواهید به صورت آنلاین در مورد یک هشتگ خاص با افرادی که علاقمند هستند صحبت کنید در توییتر ابزاری به نام چت توییتر وجود دارد و همچنین می توانید با شخصی سازی یک چت توییتر شخصی داشته باشد و همچنین دسته بندی و موضوع بندی کنید
هشتگها در اینستاگرام کمی متفاوت هستند: در اینستاگرام کاربران، از هشتگ ها بیشتر برای شوخی کردن و یا از این قبیل کارها استفاده می کنند
هشتگها از دو منظر برای پستها مفید هستند : در کاربرد اول از انگیزه خود برای گذاشتن این عکس می گوید و در کاربرد دوم به جستجوی تصویر کمک میکند. به همین دلیل کسانی که در اینستاگرام جستجو میکنند، جدای از نام کاربری یا Username، میتوانند Tag را هم جستجو کنند.
هشتگ هایی که در اینستاگرام وجود دارند بیشتر قالب محتوایی دارند معروف نیستند ولی در کل به پست ها و بازاریابی اینترنتی کمک می کند این مدل هشتگها با محتوای شما مرتبط است:
هشتگهای متداول؛ هشتگ هایی که محتوای متنی و تصویری دارند که در اینستاگرام دو کاربرد مهم دارند :
1- توسط مخاطبان موضوعات مختلف را پیدا کنید
2- در معرض جستجو قرارگرفتن و دیدهشدن برای صاحب یک اکانت، یک فرد یا یک کسبکار.
هشتگهای که حالتی یا کاری را توضیح میدهند: مانند # تهران_گردی که یک نمونه خوب برای آژانس گردشگرب می باشد تا کاربران را به سمت محتوا جذب کند که منجربه معرفی آژانس می شود
هشتگهای رویدادها( event): در صورتی که قصددارید مناسبتی یا خبری و… را اطلاع رسانی کنید می توانیید از هشتگ های رویداد استفاده کنید که این امکان وجود دارد که تصویرهای مرتبط با رویدادی که اتفاق افتاده قبل، بعد و درحین برگزاری به واسطه یک هشتگ در یک جا جمعآوری کنید.
هشتگهای مکانی: برای اعلام مکان خود و یا کسب و کارتان برای مخاطبان از هشتگ های مکانی استفاده کنید
هشتگهای توصیفی: برای بیان حس نویسنده از از محتوایی که نوشته است استفاده میشود
میزان استفاده از هشتگ ها در این شبکه اجتماعی بیشتر از 30 هشتگ می باشد ولی حد موردنظر برای استفاده استاندارد عددی بین 3 تا 9 می باشد همچنین برای استفاده کردن از ترندها، تعداد پایین پیشنهاد میشود.
پیشنهاد می شود که از همه هشتگ های خود برای توضیح عکس استفاده نکنید میتوانید در کامنت ها نیز استفاده کنید
یکی از این تغییرات این است که هشتگ ها تاثیری روی پستها ندارند و اینکه به گفته اینستاگرام طبقه بندی عکس ها و فیلم هایی که شما در صفحه ی هشتگ میبینید به ترتیب زمان پستگذاری است . پس مشخص کننده جایگاه ،پست تاریخ و زمان بارگذاری پست است .یعنی اگر قبلا این امکان وجود داشت که با اضافه یا حذف کردن هشتگهای یک پست، مجدد آن را رفرش کنید تا پست مورد نظر در بالای سرچ هشتگ مجددا ظاهر شود اما این امکان دیگروجود ندارد و پست های شما براساس زمان زمانی که یارگذاری میکنید طبقه بندی میشود
قابلیت هشتگ در فیس بوک برای پیدا کردن مطلب ها استفاده می شود زمانی که میخواهید به وسیله هشتگ یک عنوان را جستجو کنید آن را در نوار جستجو باید تایپ کنید. عبارت بعد هشتگ عنوان مورد نظر شما میباشد.
در حال حاضر فیس بوک و توییتر به هم متصل هستند یعنی اگر قبلا مطلبی را که در توییتر بود را می خواستید در فیس بوک انتشار دهید چون توسط فیس بوک پشتیبانی نمیشد خیلی خوشایند نبود ولی امروزه به راحتی میتوانید مطالب خود را کپی یا به اشتراک گذاشته سپس توییتر و فیسبوک را به هم متصل کنید تا بلافاصله مطلبتان در هر دو منتشر شود.
اساس تلگرام محتوا است زمانی که با تعداد بسیاری عکس روبرو هستید می توانید از هشتگ ها برای ساماندهی استفاده کنید.
همچنین برای مدیریت کانال هایتان نیز می توانید استفاده کنید و زمانی که شما پیام هایی را به گروه می فرستید می توانید با هشتگ آنها را در یک جا مشاهده کنید و زمانی که می خواهید بدانید که به چه افرادی پیام فرستادید می توانید پیام هارا هشتگ گذاری کنید
زمانی که میخواهید برای محتوای خود از هشتگ استفاده کنید ابتدا به پنج سوال زیر پاسخ بدهید:
• این محصول چیست ؟
• کجاها عرضه میشود؟
• چرا این محصول خوب است؟
• چه زمان این محصول به بازار ارائه میشود و یا چه زمان تخفیف میخورد؟
• چطور به این محصول میتوان دسترسی پیدا کرد؟
همان طور که کلمات کلیدی محتوا ها را درمعرض دید کاربران قرار می دهدتا جذب شوند ، هشتگ ها نیز باعث جذب مخاطب می شوند
برای اینکه هشتگ های تجاری بسازیم که برای معرفی تجارت و برند باشند باید به رویکردها توجه کنیم هشتگ های خاصی که یک دوره زمانی را پوشش می دهد به چهار دسته تقسیم می شود که از عبارتنداز:
• بازار رقابت(contest):
• آموزش(education):
• مناسبتها(events):
• طرفداران(advocacy):
هشتگ ها نیز مانند کلمات کلیدی که در موتورهای جستجو هستند می باشند و برای نمایش موضوعات و پست های مرتبط هستند.هشتگ های موجود در شبکه اجتماعی کمک میکنند تا به محتوا ،هدف ، کاربر مورد نظر دسترسی داشته باشیم دقیقا مانند کاری که کلید واژههای سودمند و مناسب با برندینگ یک کسبوکار میکنند.
هشتگگذاری مناسب مانند یک بهینهسازی سئو عمل میکند، خیلی با سرعت محتوای شما را در معرض دید قرار میدهد و جذب ترافیک را به صورت چشمگیری افزایش میدهد ولی اثر خود را در طول زمان به نسبت سئو از دست میدهد پس باید فرآیند بهینهسازی سئو هم موازی با هشتگگذاری انجام شود.
برای رساندن پیام خود در کمپینی که ایجاد کردید از هشتگ ها استفاده می کنید بنابراین می توان گفت که یک ارتباط و گفتو گو بین نام تجاری و مصرف کننده است.
• در حالت کلی با اطمینان می توان گفت هشتگگذاری به بازاریابی اینترنتی شما به ارزان ترین شکل کمک میکند.
سلام ممنون از سایت خوبتون عجب نسل جالبی شده ما قدیما هر کاری که داشتیم باید کلی دنبال طرف میگشتیم تا پیداش کنیم مثلا برا لوله بازکنی برچسب های در و دیوار رو زیر و رومیکردیم اما الان طرف برای بازکردن چاه خونش هم اینترنتی درخواست میده مخصوصا توی این کرونا که بیرون رفتن از خونه مکافاتیه..
با سلام بله در آینده نزدیک تمامی کسب و کارها به صورت اینترنتی خواهند بود و این بسیار عالیه.