هشتگ ها را بیشتر بشناسید

هشتگ

هشتگ ها همان لینک هایی هستند که با  علامت # مشخص می شوند .اما این لینک ها که کوچک هستند عنصر ارتباطات در دنیای دیجیتال  می باشد اگر شما تازه وارد دنیای مجازی شده اید شاید برایتان ناشناخته وگیج کننده باشد بنابراین با ما همراه باشید تا درمورد هشتگ ها شناخت بیشتری پیدا کنید.

نحوه پیدایش :

در سال 2007 شخصی به نام کریس مسینا در یک توییت، پیشنهاد قراردادن دسته بندی موضوعات و محتواهای مربوط به یک رویداد در توییر را عنوان کرد که برای این کار از علامت # استفاده شود اما این پیشنهاد رد شد . در ماه اکتبر همان سال یک فرد روزنامه نگار برای توییت‌های مربوط به آتش‌سوزی جنگل در سن دیگو از هشتک #SanDiegoFire استفاده کرد بعد از این قضییه # مورد توجه قرار گرفت و به مرور زمان در تمامی رویدادهای مهم سیاسی، اجتماعی و … و برای تمامی اتفاقات و حوادث سرگرم کننده و ورزشی و … از آن استفاده می‌شود و اینکه آغاز هشتگ با توییتر شروع شد اما به مرور زمان در تمامی شبکه های اجتماعی استفاده می شود.

کاراکترهایی که در هشتگ پشتیبانی می‌شوند:

هشتگ

در هنگام نوشتن متن #نباید از space  استفاده کرد . در زبان انگلیسی حروف کوچک و بزرگ تفاوتی ندارد و در فارسی هم میتوانید  از خط فاصله ” _ ”  و همچنین میتوان از اعداد استفاده کرد . کاراکترهایی مانند علائم نقطه گذاری (مثل ویرگول، نقطه، علامت تعجب، علامت سوال، آپاستروف)، ستاره (*)، آمپرسند (&) و … را نمیتوانید در # استفاده کنید

اما کاراکتر” @ ”  کاملا کارایی متفاوتی دارد اگر از این کاراکتر در توییتر استفاده شود بدین صورت که قبل اسم یک نفر قرار گیرد یعنی مستیقما آن شخص را مورد خطاب قرار داده و او نیز توسط نوتیفیکیشن متوجه خواهد شد که شما درباره او توییت کرده‌اید اما در هشتگ کارایی این کاراکتر اینگونه نمی باشد

پلتفرم‌هایی که از هشتگ پشتیبانی می‌کنند     

هشتگ

در همه ی رسانه هایی اجتماعی از این علامت استفاده میشود در ادامه مطالب برخی از این شبکه ها را نام برده ایم .با ما همراه باشید

توییتر:  شبکه اجتماعی میکروبلاگینگ توییتر،  یک مکان رایج برای هشتگ ها می باشد و میتوان گفت زادگاه هشتگ ها توییتر می باشد .به دلیل اینکه این علامت ابتدا در توییتر استفاده شده  نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی کامل‌تر بوده است. در توییتر قسمتی وجود دارد  به نام    Trends” که لیستی از هشتگ‌هایی که بیشتر استفاده شده‌اند را می توانید  مشاهده کنید.

فیس‌بوک:  در این شبکه اجتماعی علامت هشتگ به تازگی مورد توجه قرار گرفته است یعنی درسال ۲۰۱۳ میلادی فیس بوک  پشتبانی از هشتگ‌ها را به پلتفرم خود اضافه کرده است.  در این شبکه هنگامی که برروی یک هشتگ کلیک کنید به پست هایی لینک داده می شود که از آن استفاده کرده اند و فقط این نتایج به افرادی که شما در فیس بوک می شناسید محدود نمی شود.

اینستاگرام  : یک شبکه مبتنی بر عکس می باشد که استفاده ازهشتگ ها موجب می شود که بازدیدکننده بیشتری داشته باشید و کاربران جدید پیدا کنید.

گوگل پلاس:  هشتگ  استفاده شده در گوگل پلاس موجب نمایش نتایج همراه پست هایی که دارای تگ و کلمات کلیدی مشابه می باشد می شود

تامبلر : نکته قابل توجه این می باشد که دراین شبکه هشتگ ها به صورت خودکار اضافه می گردند یعنی در این شبکه بخشی به نام“Tag” وجود دارد که برای وارد کردن تگ های موردنظر شما هستند و این تگ ها نیز مانند هشتگ ها برای دسته بندی موضوعات هستند اما علامت هشتگ (#) به صورت خودکار اضافه می‌شود.

پینترست:   کاربرد استفاده از # دراین رسانه برای نشانه گذاری و جستجوی محتوا می باشد

لحن و صدا:

یکی دیگر از کاربردهای این علامت در توییتر برای بیان صدا و لحن می باشد یعنی در هر توییت امکان استفاده چندین هشتگ وجود دارد اما سعی کنید زیاد استفاده نکنید .معمولا در هر توییت ۱ تا ۳ هشتگ، تعداد مناسبی به شمار می‌آید.مثال از  توییت هایی که قالب محتواییِ ، لحن و صدا و یا شوخ طبعی را به نشان می دهند:

پوشیدن شلوارک با کت ترکیب بسیار جالبی است! #شوخی
همین الان یک لیوان آب انار ریختم روی لباسم. #جدی
همه سعی کنیم #بین_خطوط برانیم.

کسب‌وکار و مارکتینگ:

استفاده از هشتگ در توییتر برای کسب وکار مارکتینگ این امکان را می دهد هشتگ هایی برای رویدادها و یا کمپین‌های تبلیغاتی خود انتخاب کنید در تمامی کسب وکارهای بزرگ و کوچک یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی توییتروجود دارد . برای استفاده از توییتربه عنوان کسب و کار مارکتینگ به نکات زیر باید توجه کنید:

قالب توییت‌هایتان را یکسان کنید: ابتدا یک حساب کاربری برای کسب و کارتان که نشانگرنام برندتان باشد را ایجاد کنید که همه ی توییت هایی شما در یک جا مشاهده می شوند و همچنین یکی از افرادتان شرکت‌تان را برای بروزرسانی حساب کاربری‌تان در این شبکه اجتماعی انتخاب کنید.

از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید:  از هشتگ های کسب کارهای دیگر که در حوزه تخصص شما فعالیت می کنند نیز می توانید استفاده کنید با این کار، کاربران در هنگام جستجوی هشتگ‌ها به راحتی می‌توانند شما را پیدا کنند.

از ترندها پیروی کنید :از هشتگ هایی که ترند شده اند و مرتبط با کسب و کار شما می باشد استفاده کنید اما استفاده از هشتگ ترند شده ای که هیچ ربطی به فعالیت شما ندارد را یک اسپمر نشان داده و اعتبار شما را زیر سوال ببرد.

# مخصوص به خودتان را بسازید: در کسب و کار خود ، رویداد ها و یا کمپین های تبلیغاتی  خود  از هشتگ هایی استفاده کنید که منحصر به فرد و قبلا استفاده  نشده  باشد و در تمامی توییت های مرتبط این هشتگ را استفاده کنید و دیگران را نیز به استفاده از آن ها تشویق نمایید.این هشتگ انتخاب شده باید مرتبط با هدف شما و کسب و کارتان ، منحصر به فرد و کوتاه باشد.

سر و صدا ایجاد کنیدبرای ایجاد سروصدا در توییتر میتوانید یک مسابقه برگزار کنید ویا جایزه بدهید. کابران دوست دارند توییت‌هایی را ریتوییت کنند که امکان آن است  با انجام آن کار می‌توانند جایزه‌ای برنده شود. به عنوان مثال می‌توانید هدیه‌ای برای افرادی که از هشتگ مورد نظر شما در توییت‌هایشان استفاده کرده‌اند، در نظر بگیرید.

برچسب‌ها, , , , ,

دیدگاه بگذارید

avatar
wpDiscuz
نماد اعتماد الکترونیکی
تخفیف می خواهید؟ همین حالا دریافت کنید
تخفیف ویژه خرید سایت
با تشکر از حسن انتخاب شما ، جهت دریافت کد تخفیف و مشاوره خرید سایت ، اطلاعات زیر را پر کنید...
با تشکر از اعتماد شما ...
هم اکنون کد تخفیف ویژه خرید سایت ، به ایمیل شما ارسال شده است.
لطفا ایمیل خود و پوشه اسپم را نیز چک کنید
با تقدیم احترام