هشتگ ها را بیشتر بشناسید

هشتگ ها را بیشتر بشناسید

هشتگ ها را بیشتر بشناسید

هشتگ ها

هشتگ ها همان لینک‌هایی هستند که با علامت # مشخص می‌شوند. اما این لینک‌های کوچک عنصر ارتباطات در دنیای دیجیتال می‌باشند. اگر شما تازه وارد دنیای مجازی شده‌اید شاید استفاده از هشتگ‌ها برایتان ناشناخته و گیج کننده باشد بنابراین با ما همراه باشید تا درمورد هشتگ ها شناخت بیشتری پیدا کنید.

نحوه پیدایش هشتگ:

در سال ۲۰۰۷ شخصی به نام کریس مسینا در یک توییت، پیشنهاد قراردادن دسته بندی موضوعات و محتواهای مربوط به یک رویداد در توییر را عنوان کرد که برای این کار از علامت # استفاده شود، اما این پیشنهاد رد شد . در ماه اکتبر همان سال یک فرد روزنامه نگار برای توییت‌های مربوط به آتش‌سوزی جنگل در سن دیگو از هشتک SanDiegoFire# استفاده کرد بعد از این قضیه # مورد توجه قرار گرفت و به مرور زمان در تمامی رویدادهای مهم سیاسی، اجتماعی و … و برای تمامی اتفاقات و حوادث سرگرم کننده و ورزشی و … از آن استفاده می‌شود و اینکه آغاز هشتگ با توییتر شروع شد اما به مرور زمان در تمامی شبکه های اجتماعی استفاده می‌شود.

کاراکترهایی که در هشتگ پشتیبانی می‌شوند:

در هنگام نوشتن متن # نباید از space  استفاده کرد. در زبان انگلیسی حروف کوچک و بزرگ تفاوتی ندارد و در فارسی هم می‌توانید از خط فاصله ” _ ” و همچنین می‌توان از اعداد استفاده کرد. کاراکترهایی مانند علائم نقطه گذاری (مثل ویرگول، نقطه، علامت تعجب، علامت سوال، آپاستروف)، ستاره (*)، آمپرسند (&) و … را نمی‌توانید در # استفاده کنید.

اما کاراکتر” @ ”  کاملا کارایی متفاوتی دارد اگر از این کاراکتر در توییتر استفاده شود بدین صورت که قبل اسم یک نفر قرار گیرد یعنی مستقیما آن شخص را مورد خطاب قرار داده و او نیز توسط نوتیفیکیشن متوجه خواهد شد. که شما درباره او توییت کرده‌اید اما در هشتگ کارایی این کاراکتر اینگونه نمی باشد.

پلتفرم‌هایی که از هشتگ پشتیبانی می‌کنند:

هشتگ ها در شبکه های اجتماعی

در همه ی رسانه‌های اجتماعی از این علامت استفاده می‌شود در ادامه مطلب برخی از این شبکه ها را نام برده ایم، با ما همراه باشید.

توییتر:  شبکه اجتماعی میکروبلاگینگ توییتر،  یک مکان رایج برای هشتگ‌ها می باشد و میتوان گفت زادگاه هشتگ‌ها توییتر می‌باشد .به دلیل اینکه این علامت ابتدا در توییتر استفاده شده  نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی کامل‌تر بوده است. در توییتر قسمتی وجود دارد  به نام    Trends” که لیستی از هشتگ‌هایی که بیشتر استفاده شده‌اند را می توانید مشاهده کنید.

فیس‌بوک:  در این شبکه اجتماعی علامت هشتگ به تازگی مورد توجه قرار گرفته است یعنی درسال ۲۰۱۳ میلادی فیس بوک پشتبانی از هشتگ‌ها را به پلتفرم خود اضافه کرده است.  در این شبکه هنگامی که بر روی یک هشتگ کلیک کنید به پست هایی لینک داده می شود که از آن استفاده کرده اند و فقط این نتایج به افرادی که شما در فیس بوک می‌شناسید محدود نمی شود.

اینستاگرام : یک شبکه مبتنی بر عکس می‌باشد که استفاده از هشتگ‌ها موجب می‌شود بازدیدکننده بیشتری داشته باشید و کاربران جدید پیدا کنید.

گوگل پلاس:  هشتگ  استفاده شده در گوگل پلاس موجب نمایش نتایج همراه پست‌هایی که دارای تگ و کلمات کلیدی مشابه هستند، می‌شود.

تامبلر : نکته قابل توجه این است که در این شبکه هشتگ‌ها به صورت خودکار اضافه می‌گردند. یعنی در این شبکه بخشی به نام“Tag” وجود دارد که برای وارد کردن تگ‌های موردنظر شما هستند و این تگ ها نیز مانند هشتگ ها برای دسته بندی موضوعات هستند اما علامت هشتگ (#) به صورت خودکار اضافه می‌شود.

پینترست: کاربرد استفاده از # دراین رسانه برای نشانه گذاری و جستجوی محتوا می باشد.

لحن و صدا با استفاده از #:

یکی دیگر از کاربردهای این علامت در توییتر برای بیان صدا و لحن میباشد یعنی در هر توییت امکان استفاده چندین هشتگ وجود دارد اما سعی کنید زیاد استفاده نکنید .معمولا در هر توییت ۱ تا ۳ هشتگ، تعداد مناسبی به شمار می‌آید. مثال از  توییت‌هایی که قالب محتواییِ ، لحن و صدا و یا شوخ طبعی را به نشان می دهند:

پوشیدن شلوارک با کت ترکیب بسیار جالبی است! #شوخی
همین الان یک لیوان آب انار ریختم روی لباسم. #جدی
همه سعی کنیم #بین_خطوط برانیم.

هشتگ گذاری در توییتر

کسب‌ و کار و مارکتینگ:

استفاده از هشتگ در توییتر برای کسب و کار و مارکتینگ این امکان را می‌دهد که هشتگ‌هایی برای رویدادها و یا کمپین‌های تبلیغاتی خود انتخاب کنید که در تمامی کسب و کارهای بزرگ و کوچک یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی توییتر وجود دارد . برای استفاده از توییتربه عنوان کسب و کار مارکتینگ به نکات زیر باید توجه کنید:

قالب توییت‌هایتان را یکسان کنید: ابتدا یک حساب کاربری برای کسب و کارتان که نشانگر نام برندتان می‌باشد ایجاد کنید، تا همه‌ی توییت‌های شما در یک جا مشاهده شوند و همچنین یکی از افراد شرکت‌تان را برای بروزرسانی حساب کاربری‌تان در این شبکه اجتماعی انتخاب کنید.

از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید: از هشتگ‌های کسب کارهای دیگر که در حوزه تخصص شما فعالیت می کنند نیز می توانید استفاده کنید. با این کار، کاربران در هنگام جستجوی هشتگ‌ها به راحتی می‌توانند شما را پیدا کنند.

از ترندها پیروی کنید : از هشتگ‌هایی که ترند شده اند و مرتبط با کسب و کار شما می‌باشند استفاده کنید. اما استفاده از هشتگ ترند شده‌ای که هیچ ربطی به فعالیت شما ندارد یک اسپمر نشان داده و اعتبار شما را زیر سوال ببرد.

# مخصوص به خودتان را بسازید: در کسب و کار خود، رویداد ها و یا کمپین‌های تبلیغاتی خود از هشتگ‌هایی استفاده کنید که منحصر به فرد و قبلا استفاده نشده باشد و در تمامی توییت‌های مرتبط این هشتگ را استفاده کنید و دیگران را نیز به استفاده از آن ها تشویق نمایید. این هشتگ انتخاب شده باید مرتبط با هدف شما و کسب و کارتان، منحصر به فرد و کوتاه باشد.

سر و صدا ایجاد کنید : برای ایجاد سر و صدا در توییتر می‌توانید یک مسابقه برگزار کنید و یا جایزه بدهید. کاربران تمایل دارند توییت‌هایی را ریتوییت کنند که امکان آن است با انجام آن کار بتوانند جایزه‌ای برنده شود. به عنوان مثال می‌توانید هدیه‌ای برای افرادی که از هشتگ مورد نظر شما در توییت‌هایشان استفاده کرده‌اند، در نظر بگیرید.

مقالات مرتبط