کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای به دست آوردن رتبه بالاتر در موتورهای جستجو انجام دهید، از بهینه سازی صفحه در وب سایت خود گرفته تا تحقیق در مورد کلمات کلیدی، ایجاد بک لینک و موارد دیگر. اگرچه الگوریتمهای موتورهای جستجو که رتبهبندی را تعیین میکنند اغلب تغییر میکنند، هنوز رازهای واقعی و آزمودهشده برای موفقیت سئو وجود دارد که ثابت شده است که به شما کمک میکند تا در طول این تغییرات در رتبهبندی بالاتر بروید.
شاید تمایل زیادی داشته باشید تا نکات ریز و رازهای سئو را بدانید تا توسط آنها دستی به سر و روی سئوی سایت خود بکشید. در این مقاله سعی میکنیم مهمترین رازهای سئو را برای کاربران گرامی بیان کنیم.
1- محتواهای باکیفیت تولید کنید و محتواهای تکراری و بی ارزش را از سایت خود حذف نمایید. این محتواها نه تنها تاثیر مثبتی بر سایت شما نخواهند داشت، بلکه موجب کاهش کیفیت کلی سایت خواهند شد. حتی الامکان محتواهای طولانی تر و جذابتر تولید کنید، زیرا محتواهای طولانیتر بیشتر مورد پسند موتورهای جستجو قرار میگیرند. علاوه بر این محتوای خود را از نظر غلطهایی املایی و انشایی بررسی نمایید. این محتواها شاید تاثیری بر رتبهبندی نداشته باشند ولی با توجه به اینکه امروزه رضایت کاربران شرط اول گوگل برای رتبهدهی به سایتها قرار گرفته است وجود اشتباهات گرامری و املایی موجب افزایش نرخ پرش کاربران میشود. علاوه بر این باید صفحاتی از سایت که موجب ترک سریع کاربران میشوند شناسایی شوند و مشکلات آنها رفع شود.
محتوایی با کیفیت بالا بنویسید که به سوالاتی که خوانندگان شما ممکن است در مورد موضوع شما داشته باشند پاسخ دهد. بسیاری از صفحات با بالاترین رتبه شامل محتوای طولانی تر و معتبر هستند. این اغلب به عنوان محتوای همیشه سبز شناخته می شود.
2- در URL های صفحات خود از علائمی مانند % ، # ، } ، { ، [ ، ] و … استفاده نکنید زیرا خزندهها و رباتهای موتورهای جستجو قادر به ایندکس کردن چنین URLهایی نخواهند بود. علاوه براین حتما کلمات کلیدی خود را در URL ها به کار ببرید.
3- به احتمال زیاد در سال 2018 جستجوی صوتی استفاده بیشتری داشته باشد. بنابراین سعی کنید کلمات کلیدی خود را به عبارات کلیدی تغییر دهید.
4- با وجود سختگیری ها و معیارهایی که الگوریتمهای گوگل از جمله پنگوئن برای لینکهای سایت در نظر گرفتهاند باید در بازهی زمانی مشخصی مثلا هر ماه یکبار لینکهای سایت خود را از نظر اسپم بودن بررسی نمایید برای این منظور میتوانید از ابزار Open Site Explorer استفاده نمایید. که در این ابزار میتوانید میزان اسپم بودن لینکهای داخلی و خارجی سایت خود را مشاهده نمایید.
5– لینکدهیهای داخلی از اهمیت خاصی برخوردار هستند و اگر به طرز صحیحی انجام شوند قطعا موجب افزایش رتبهی سایت و صفحات آن خواهند شد ولی توجه داشته باشید که لینکدهیهای داخلی باید ساختار مناسبی داشته باشند تا بتوانند برای سایت شما مفید واقع شوند. بهترین ساختار لینک دهی در سایت، در متن نوشتهها و مطالب آن است یعنی باید از محتواهای مختلف سایت به یکدیگر لینک بدهید و به این نکته توجه کنید که بهتر است لینکهای داخلی از مطالب یک دسته به مطالب همان دسته لینک داده شود و در صورت لزوم به محتواهای دستههای دیگر لینک ایجاد نمایید.
به صفحات اصلی خود پیوند دهید. بنابراین، هر صفحه کوچکتر می تواند به یک قطعه بزرگتر و معتبر پیوند دهد. این به افزایش رتبه صفحه مهمتر کمک می کند. سعی کنید از کلمه کلیدی اصلی یا تغییری از آن در پیوندهای داخلی خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که موتورهای جستجو می دانند صفحه درباره چیست.
6- سرعت سایت یکی از عوامل تاثیر گذار بر رضایت مشتری و سئوی وبسایت است. کاربران نهایتا تا 15 ثانیه منتظر لود شدن سایت شما خواهند بود و زمان بیشتری را صرف نخواهند کرد. بنابراین بهبود و افزایش سرعت سایت یکی دیگر از راههای جلب رضایت مشتریان است. سرعت لود شدن سایت شما بهتر است 2 الی 6 ثانیه باشد. برای بررسی سرعت سایت خود میتوانید از Gtmetrix استفاده نمایید.
مهم است که وب سایت خود را در سریع ترین زمان ممکن بارگذاری کنید. به خصوص با ظهور گوشی های هوشمند، زمان بارگذاری یک عامل مهم رتبه بندی در موتورهای جستجو است.
اندازه تصاویر را فشرده کنید، کدهای غیرضروری را حذف کنید و از شبکه تحویل محتوا CDN استفاده کنید. اگر از CDN استفاده میکنید، وبسایت شما میتواند تصاویر و رسانههای دیگر را از سرورهایی که به مخاطبان شما نزدیک هستند، ارائه دهد، بنابراین زمان بارگذاری را کاهش میدهد. تمامی وب سایت های از پیش ساخته شده شامل فشرده سازی و بهینه سازی خودکار تصویر هستند بسیاری از میزبانان وب اکنون از CDN برای ارائه محتوا برای وب سایت های مشتریان خود استفاده می کنند.
7- سئوی داخلی محتواها و نوشتهها را فراموش نکنید. برای مثال بهتر است هر صفحه یک تگ H1 داشته باشد و تراکم کلمات کلیدی در حد 1% الی 3% از کل واژههای صفحه باشند. کلمه یا کلمات کلیدی خود را در متای توضیحات به کار ببرید و در محتواهای متنی از واژه های دارای ارتباط معنایی با کلیدواژه اصلی خود استفاده کنید زیرا گوگل قادر به مرتبط ساختن این کلمات خواهد بود. از عکسهای با کیفیت در داخل نوشتههای سایت استفاده کنید و برای تصاویر حتما از متن جایگزین استفاده کنید.
8- شما میتوانید برای صفحات و بخشهایی که میخواهید هنگام خزش، در اولویت خزندهها و رباتها قرار گیرند نقشهی سایت ایجاد کنید. میتوانید بیش از یک نقشهی سایت داشته باشید به عنوان مثال میتوانید برای پستها و دستهبندیها و تصاویر و ویدئوهای سایت خود نقشه ایجاد کنید.
9- در گوگل آنالیتیکس و گوگل وبمستر تولز حساب ایجاد کنید و به طور پیوسته با استفاده از این دو ابزار به آنالیز سایت خود بپردازید.
10- اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما ایمن است. امروزه بیشتر مردم نگران حریم خصوصی و امنیت وب سایت هایی هستند که بازدید می کنند. در نتیجه، این نیز یک عامل مهم رتبه بندی در موتورهای جستجو است. یک وب سایت امن همیشه بالاتر از وب سایتی است که ایمن نیست.
با میزبان وب یا مدیر وب خود در مورد نوع امنیتی که برای وب سایت شما مناسب تر است صحبت کنید. یک گواهی امنیتی تضمین می کند که محتوای شما توسط SSL تحویل داده می شود. یک SSL میزبانی برای همه وب سایت ها از سایت های از پیش ساخته شده است. همیشه بوده است. همیشه خواهد بود. با SSL، وبسایت شما با یک https://به جای http://شروع میشود و نماد قفل کوچک در کنار آدرس وب در بسیاری از مرورگرها نشان داده میشود. اگر گواهینامه SSL برای محافظت از سایت خود ندارید، Google شما را بالاتر از رقیبی که دارای آن است رتبه بندی نمی کند.
11- تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید تا بدانید چه کلمات کلیدی را باید رتبه بندی کنید. ابزارهای آنلاین مختلفی برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی وجود دارد، برخی رایگان و برخی راه حل های برتر هستند. اغلب ارزش آن را دارد که روی یک متخصص سئو سرمایه گذاری کنید تا تحقیقات کلمات کلیدی را پیش از موعد برای شما انجام دهد، بنابراین می دانید برای چه چیزی باید بهینه سازی کنید. بهترین ابزارها همچنین توانایی انجام تحقیقات رقبا را ارائه می دهند تا بتوانید ببینید رقبای شما چگونه رتبه بندی می کنند و برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند.
12- کلمه کلیدی اصلی خود را در ابتدا به محتوا اضافه کنید. گنجاندن کلمه کلیدی خود در اوایل به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا بدانند محتوای شما در مورد چیست. علاوه بر این، کلمه کلیدی اصلی را در بقیه محتوای خود نیز بپاشید. این به موتورهای جستجو می گوید که این عبارت مهم است، که به شما کمک می کند رتبه خوبی برای این عبارت داشته باشید. آن را به تاخیر نیندازید اگر آن کلمه کلیدی را در محتوای خود قرار دهید، ممکن است به دلیل تلاش برای بازی در موتورهای جستجو جریمه شوید. وبسایتهای سایتهای از پیش ساخته شده دارای بهترین ابزار سئوی صفحه هستند که به شما کمک میکند از آن در دفعات مناسب استفاده کنید.
13- از عناوین، توضیحات و محتوای منحصر به فرد استفاده کنید. این به موتورهای جستجو اجازه می دهد بدانند که محتوای شما یک ماده اصلی است و می تواند دانش بیشتری را به اطلاعات دیگری که قبلاً در اینترنت در مورد موضوع شما یافت می شود اضافه کند.
14- تگ عنوان صفحه یا پست ها را برای سئو بهینه کنید. همیشه کلمه کلیدی اصلی خود را در تگ عنوان صفحه وب یا پست وبلاگ خود قرار دهید و در صورت امکان آن را در ابتدای عنوان قرار دهید. با این کار به این کلمه کلیدی اولویت داده می شود.
15- برای وب سایت خود بک لینک ایجاد کنید. ممکن است فکر کنید بک لینک ها دیگر مهم نیستند، بک لینک ها، زمانی که به درستی انجام شوند، هنوز هم بسیار مهم هستند. آنها به موتورهای جستجو نشان می دهند که محتوای شما به اندازه کافی ارزشمند است که سایر وب مسترها به آن لینک دهند.
هنگامی که برای اولین بار وب سایت خود را راه اندازی می کنید، ممکن است بخواهید هنگام ساختن بک لینک آهسته پیش بروید. بعد از چند ماه می توانید تلاش های خود را افزایش دهید. دریافت بک لینک از منابع معتبر می تواند چالش برانگیز باشد. بک لینک یکی از رازهای اصلی موفقیت سئو است. آنها بسیار مهم هستند … فقط مراقب بک لینک های اسپم باشید. اینها می توانند به تلاش شما آسیب بزنند.
پیروی از این چند راز برتر برای موفقیت در سئو شما را قادر می سازد تا به رتبه های بالاتری در موتورهای جستجو دست یابید. هرچه رتبه بالاتری داشته باشید، ترافیک بیشتری باید به دست آورید و در نهایت فروش بیشتری خواهید داشت.
پیام بگذارید