×
دریافت قیمت
+ تخفیف ویژه

فروردین 20, 1396
نکات تکنیکی و کاربردی درمورد ایمیل مارکتینگ

نکات تکنیکی و کاربردی درمورد ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

ایمیل در جامعه امروزی جایگاه ویژه ای دارد و بسیار ارزان قیمت و به کاهش هزینه های اطلاع رسانی و تبلیغات و روابط عمومی کمک میکند.

برخی تحقیقات نشان می دهد که بعد از بهینه سازی موتورهای جستجو،ایمیل مارکتینگ در رتبه دوم قرار دارد.از این رو متخصصین بازاریابی معتقدند  ایمیل مارکتینگ برگشت سرمایه (roi) عالی(22%) خوب(44%) یا متوسط (27%) دارد.که متاسفانه به دلیل نداشتن ابزارهای مناسب و آگاهی کافی مورد توجه قرار نمیگیرد.اگر شما خواهان پیشرفت در کسب وکارتان هستید پیشنهاد میکنم که حتما این مقاله را مطالعه کنید.چون ایمیل مارکتینگ یک اتفاق بزرگ در کسب و کار شما می باشد.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

کاهش هزینه تبیلغات با ایمیل مارکتینگ

به طور ساده ، ایمیل مارکتینگ یا همان (Email marketing) روشی  برای جمع آوری ایمیل از کاربران وب سایت و ارسال اطلاعیه و آفر های ویژه تبلیغاتی به ایمیل های ثبت شده توسط مشتریان یا کاربران وب سایت است.

ایمیل مارکتینگ جایگزین روش بازاریابی سنتی است و تفاوتی که دارد سریع تر و کم هزینه وتاثیر گذار و قابل سنجش تر است.

دردنیایی که روبه کامپیوتری شدن است این را به وضوح می توان گفت که اغلب افراد دارای یک آدرس ایمیل هستند پس میتوانید به این سوال پاسخ بدهید که آیا روشی بهتر از ایمیل مارکتینگ میشناسید که بتوان محصولات و خدمات خود را به روش صحیح وآسان به مشتریان خود معرفی کنید؟ پس برای یافتن این پاسخ با ما همراه باشید.

اصلی که نباید فراموش کنیم:احترام به مخاطبین

احترام به مشتری

تاکنون متوجه شده اید که ایمیل مارکتینگ این نیست که به هر لیست ایمیلی که پیدا میکنیم یا میخریم ایمیل ارسال کنیم. پس باید به مخاطب احترام گذاشت و در صورت رعایت نکردن غیرقانونی است و هزینه ای برای شما دربرنخواهد داشت.پس اصل ایمیل مارکتینگ :احترام به مخاطبین است.

حالا این سوال پیش می آید که به چه کسانی ایمیل بفرستیم؟

این که به چه کسانی میتوانیم ایمیل بفرستیم همان اصل اول ایمیل مارکتینگ است یعنی باید از مخاطب اجازه داشته باشیم و برای اجازه گرفتن می توان از طریق روش های زیر اقدام کرد.

  • داشتن یک فرم اشتراک خبرنامه در وب سایت
  • افرادی هستند که در سایت ثبت نام میکنند .و با دادن آدرس ایمیل خود این اجازه را به شما میدهند که برایشان خبرنامه ارسال کنید.
  • درحالتی که یکسری فرم هایی را در نمایشگاه ها و کنفرانس ها و یا محل شرکت پر کرده اند این اجازه را دارید
  • کسانی که از خدمات شما به طور مداوم استفاده میکنند.

این نکته همواره نباید فراموش شود که زمانی که لیست های مختلف برای ارسال ایمیل تبلیغاتی خریداری میشود .همان لیست قبل از شما توسط صدها نفر دیگر نیز خریداری شده است.پس اعتبار خود و سایت خود را با عدم احترام به مخاطبین از بین نبرید.

انتخاب نرم افزار ایمیل مارکتینگ:

ابتدا باید یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ خریداری شود زیرا با ابزارهایی مانند جیمیل یا یاهو و یا نرم افزارهای ویندوزی که قابلیت ارسال ایمیل دارند نمی توان ایمیل مارکتینگ انجام داد.این نرم افزارها امکانات زیادی دارند که به شما در اجرای فرایندهای ایمیل مارکتینگ کمک میکند.دارای زیرساخت های فنی پیچیده ای هستند که اسپم شدن ایمیل های ارسالی شمارا کمتر میکند.سرعت ارسال ایمیل بالایی دارد در شخصی سازی کمک میکند و برای جمع آوری لیست خود فرم اشتراک را در اختیارتان قرار میدهد.و حتی اگر نیاز به سابقه ایمیل هایی که به شخصی فرستاده اید را لازم دارید در اختیارتان قرار میدهد.لیست ایمیل ها را به صورت مرتب نگهداری میکند وگزارش کاملی از ایمیل های ارسالی را ارائه میکند.

 تعیین ساختار لیست

تعیین ساختار لیست یعنی تعیین گروه بندی و فیلدهای هر شخص  و تصمیم در مورد این که چه اطلاعاتی میخواهید در لیست خود برای هر شخص ذخیره نمایید.دو دلیل مهم برای مشخص کردن این اطلاعات عبارت است از  این که در شخصی سازی ایمیل ها موثر است که  باعث افزایش میزان نرخ باز شدن ایمیل ها میشود.دوم اینکه گزارشاتی که از نرم افزار ایمیل مارکتینگ دریافت میکند اکسپورتی از اطلاعات را گرفته و در اختیار تیم فروش قرار دهد.

یکی از این نرم افزار ها برای انجام ایمیل مارکتینگ MailChimp که  دارای قابلیت ارسال بیش از 4 میلیارد ایمیل است

محتوای ایمیل ها چه چیزی میخواهید باشد.

محتوای ایمیل

دقت کنید که اطلاعات مفید و جذاب و ارزشمند برای مشترکین خود ارسال کنید.مثلا اگر دارای یک آژانس مسافرتی هستید میتوانید هفته ای یکی ازهتل هایی که در  توراستفاده می کنید را معرفی کنید. میتوان برای محتوای ایمیل از ایده های خلاقانه استفاده کرد.

 به صورت دستی اقدام کنید

خرید ایمیل ،جمع آوری ایمیل از طریق ابزارهای نرم افزاری برای شما نتیجه ای دربرنخواهد داشت جز هزینه و بدنامی کسب و کار شما

میتوان این اطلاعات را از طریق برگه های نمایشکاهی ، فاکتور،اطلاعات تماس که توسط کارکنان بخش فروش در اختیار دارند و ایمیل هایی که به شیوه های مختلف از مشتریان گرفته اید بدست آورد. پس میتوان گفت اولین قدم را برای تکمیل لیست ایمیل های خود بردارید.

 آموزش دادن به مخاطبین

میتوانید در خبرنامه های خود در وب سایت قول آموزش رابدهید و به آنها آموزش دهید مثلا اگر مشکلات آنها را با آموزش دادن حل کنید قطعا آنها مشتاق خبرنامه های شما خواهند بود و حتی سایت شما را به دیگران معرفی میکنند.

پیشنهاد های ویژه را از طریق خبرنامه ارسال کنید.

از پیشنهاد های ویژه برای جذب مخاطب استفاده کنید مثلا تخفیف های دوره ای یا فستیوال های فصلی و…

حتی آنهایی که از سایت شما خرید نمیکنند با دیدن این پیشنهادها از طریق فرستادن ایمیل به آنها ،علاقه مند به عضویت در خبرنامه میشوند.توجه کنید که مخاطبان را گول نزنید حتما پیشنهادهای ویژه واقعا ویژه باشند

 فرمتان جلوی چشم باشد.

در برخی سایت ها فرم خبرنامه در جایی قرار دارد که دیده نمیشود ویا حتی هنگامی که میخواهند عضو شوند با خطا روبه رو میشوند.بنابراین برای افزایش اعضا خبرنامه باید فرم خبرنامه جلوی دید بازدیدکنندگان وب سایت باشد.

 هدیه بدهید.

ارائه یک خدمت رایگان در قبال گرفتن اطلاعات بازدید کنندگان.مثل قرار دادن یک کتاب رایگان

که هدف این کار گرفتن اطلاعات ارزشمند از بازدیدکنندگان برای ارسال خبرنامه در قبال دادن اطلاعات ارزشمند رایگان

بگذارید مشترکین احساس خوبی کنند

کاری کنید که مشترکین از این که از خبرنامه شما استفاده میکنند احساس خوبی داشته باشند و این کار باعث میشود احترام شما به مخاطبان و احترام شما به خودتان رعایت شود.کارهایی از قبیل :وقتی مشترکی عضویت خود را از خبرنامه کنسل میکند دیگر به ایشان ایمیل نفرستید

 روزانه هفتگی ماهانه یا گاه گداری؟

زمانبندی ارسال ایمیل بستگی به این دارد که سایت شما چه نوع خدماتی را ارائه میدهد.بیشتر سعی کنید این زمانبندی از یک ماه بیشتر نشوداما اگر محتوای مناسبی نداشتید میتوانید هرزمان که داشتید ارسال کنید.

اما این نکته راهم فراموش نکنید که اگر زمان فرستادن  ایمیل هایتان  زیاد شود شاید مخاطبان شما را فراموش کنند.

 تست

مقالات زیادی در اینترنت در مورد ایمیل مارکتینگ وجود دارد ولی بهترین شیوه برای یادگیری بهتر تست و تست است

 و در آخر

اگر تصمیم گرفتید که از ایمیل مارکتینگ در کسب و کارتان استفاده کنید نکات زیر را فراموش نکنید.

  • از لیست ایمیل هایی که از آنها اجازه دارید استفاده کنید.
  • سعی کنید متن ایمیل هارا شخصی سازی کنید
  • از نرم افزارهای درست ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.
  • درمتن ایمیل های ارسالی لینک انصراف از خبرنامه را قراردهید.
  • برای تولید محتوا خوب زمان   بگذارید.
  • گزارشات را بررسی و براساس آن روند خود را بهبود دهید
  • تست
Rate this post
مقالات مرتبط
پیام بگذارید