آشنایی با الگوریتم های گوگل

الگوریتم گوگل چیست

برای اینکه در گوگل سئو و بهینه سازی انجام شود باید از الگوریتم های گوگل استفاده کرد و فرایندی می باشد که براساس آنها موتورهای گوگل تجزیه و تحلیل وب سایت را انجام می دهند این الگوریتم های گوگل از یک سری از معادلات گوناگون و متفاوت می باشد ویک تابعی است که برای کاربر نمایش داده می شود

اطلاعات و داده ها توسط خزنده موتورهای جستجو گرد آوری می شوند و سپس ذخیره و نگهداری می کند  شگل الگوریتم ها به صورت ریاضی می باشد که محتویات و اطلاعات توسط آنها طبقه بندی می شود این طبقه بندی و نگهداری تا زمانی می باشد که کاربر به آنها نیاز داشته باشد

الگوریتم های گوگل کدام ها هستند

دو نوع الگوریتم گوگل وجود دارد

1-الگوریتم های اصلی: این الگوریتم ها در گوگل جز هسته اصلی می باشند و سایت های اینترنتی را براساس پارامترهای مختلف رتبه بندی می کند

2-الگوریتم های جانبی: این الگوریتم ها سایت های اسپم را شناسایی می کند و در بهبود نتایج جستجو و بهینه سازی پرس و جوهای کاربران مورد استفاده قرار می گیرد . این دسته شامل الگوریتم هایی می باشد که توسط این الگوریتم ها دستوالعمل هایی اجرا می شود  که عبارتند از:

  • الگوریتم گوگل پنگوئن
  • الگوریتم گوگل پاندا
  • الگوریتم مرغ مگس خوار
  • الگوریتم کبوتر
  • الگوریتم PayDay Loan
  • الگوریتم  Page Layout
  • الگوریتم Page Authority
  • الگوریتم کافئین
  • الگوریتم گورخر
  • الگوریتم mobilegeddon

در ادامه به هر کدام از الگوریتم های جانبی می پردازیم

الگوریتم گوگل پنگوئن

الگوریتم پنگوئن لینک هایی اسپم را شناسایی می کند و همچنین سایت هایی را شناسایی می کند که برای بهبود رنکینگ خود بک لینک خریداری می کنند زیرالینک های اسپم که در اینترنت بسیار فراوان بود  و اعتبار لینک ها جعل میشد که برای کربران بسیار آزار دهنده بود و کاربران زمانی که جستجو انجام می دادند به مقصد خود نمی رسیدند

همان طور که میدانید در سایت هایی که تعداد لینک های ورودی به آن سایت زیاد باشد توسط گوگل رتبه بالاتری برای ان سایت در نظر می گیرد که همین عمل موجب شد که افراد سود جود به تعداد زیاد لینک در وب سایت های دیگر قرار بدهند و بابت آنها پول دریافت کنند

الگوریتم گوگل پاندا

سایت های وجود دارد که مطالب آنها از سایت های دیگر کپی شده است که انجام چندین کاری باعث افت سئو و اختلال در کار سئو می باشد و موجب می شود که سایت ها سایت های با کیفیت را نتوان تشخیص داد و جایگاه خاصی نداشته باشند که در این موقع الگوریتم پاندا معرفی شد تا سایت هایی که دارای محتوا و مطالب کپی باشند را از لیست حذف کند و به دنبال محتوای دسته اول باشد

الگوریتم مرغ مگس خوار

زمانی که کاربران عبارتی را جستجو می کنند این غالگوریتم عبارت جستجو شده را تجزیه و تحلیل می نماید که این کار موجب می شود به کاربران نتایج بهتری نمایش داده شود و همچنین به بهبود نتایج خود نیز کمک می کند اما باید گفت که این الگوریتم تاثیر مستقیمی در رتبه بندی سایت شما ندارد و تنها به بررسی عبارت جستجو شده توسط کاربر می پردازد و سعی می کند بهترین نتایج نمایش داده شود

الگوریتم کبوتر

نحوه عمل کردن الگوریتم کبوتر به این صورت می باشد که اطلاعاتی که وب سایت های اینترنتی دارند را در قفس های داده قرار می دهد و در داخل این قفس ها کبوترهای وجود دارد که این اطلاعات را بررسی می کنند و آنها را با کلمات کلیدی جستجو مقایسه می کند و زمانی که کلمات کلیدی مناسب با مطلبی که پیدا کرده بودند بود یک بار به آن نوک می زنند و صفحاتی در گوگل بالاتر نشان داده می شود که تعداد این نوک ها زیاد باشد و صورت مساله  اصلی موتور جستجوی گوگل الگوریتم کبوتر است این الگوریتم به کاربران کمک میکنند بهتر به اهداف برسند حتی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و بومی،مطلب و هدف مورد نظر را به کاربر نشان میدهد.

الگوریتم PayDay Loan

این الگوریتم با سایت هایی که کاربران را گوگل می زند مبارزه می کند به طور واضح تر زمانی که شما کلمه کلیدی را جستجو می کنید وارد سایتی می شوید که محتوای آن هیچ ربطی به کلمه کلیدی ندارد و در واقع این سایت ها کلمات کلیدی پرکاربرد را در سایت خودشان استفاده می کنند تا تعداد بازدید ها و جستجو ها زیاد شود

الگوریتم Page Authority

این الگوریتم وب سایت شما را اعتبار سنجی و قدرت سنجی می کند به این صورت که این اعتبار سنجی و قدرت سنجی براساس یک سری از فاکتورها مانند کیفیت محتوا، میزان لینک ورودی از سایت‌های دیگر، تعداد بازدید کننده و زمانی که بازدیدکننده‌ها در سایت شما می‌گذرانند مشخص شده و در رتبه آن در گوگل تاثیرگذار است.

الگوریتم کافئین

علت به وجود آمدن این الگوریتم بهبود بخشیدن جستجوها می باشد و همانند مرغ مگس خوار می باشد ولی تنها تفاوتشان در شبکه های اجتماعی می باشد و امروزه فعالیت در شبک های اجتماعی نیز تاثیر بسیاری در سئو سایت دارد

الگوریتم گورخر

دلیل طراحی این الگوریتم این می باشد که برای تعیین کیفیت فروشگاه های اینترنتی به وجود آمده است و همچنین از گسترش فروشگاه های اینترنتی تقلبی جلوگیری می کند

از عواملی که در این الگوریتم به آنها توجه شده است عبارت است از :

1-طراحی سایت به صورت واکنش گرا یا ریسپانسیو

2- داشتن بارکد برای تمامی کالاها،

3- استفاده از کوپن های تخفیف برای تشویق کاربران به خرید این محصولات،

4-ایجاد مقایسه با کالاهای موجود در سایتهای دیگر،

5- کم شدن مراحل خرید و راحتی خریدار،

6-وجود قیمت روی کالاها، وجود آدرس معتبر برای فروشگاه و …

الگوریتم mobilegeddon

این الگوریتم جزو جدیدترین الگوریتم های گوگل می شود و گوگل با توجه به افزایش استفاده از موبایل اینترنت و نسبت های آماری نسبت به دیگر دیوایس ها این الگوریتم را معرفی کرد

همان طور که در مقالهmobile friendlyصبحت کرده ایم سایت های که در موبایل و تبلت نمایش داده نمی شوند از نتایج جستجو به تدریج حذف می شوند

برچسب‌ها, , , , ,

دیدگاه بگذارید

avatar
wpDiscuz
تخفیف می خواهید؟ همین حالا دریافت کنید
تخفیف ویژه خرید سایت
با تشکر از حسن انتخاب شما ، جهت دریافت کد تخفیف و مشاوره خرید سایت ، اطلاعات زیر را پر کنید...