اینکه در دنیای اینترنت فروش بیشتری داشته باشید بسیار مورد توجه است، اینکه در رقابت با دیگر رقبا فروش بیشتری داشته باشید، بسیار مورد توجه میباشد. منظور از فروش میتواند معانی مختلفی داشته باشد، به عبارتی میتواند به فروش مالی اشاره کرد و کاربر برای ارتباط بیشتر با او درگیری بیشتری ایجاد کند.
راهکارهایی برای ایجاد تجربهای مفید در کاربر با هدف تبدیل بازدیدکننده به مصرف کننده، میباشد. ممکن است این تعریف مفهومی نباشد و هدفی که از بهینه سازی نرخ تبدیل می تواند وجود داشته باشد به طور واضح بیان نشده باشد.
به عبارتی دیگر میتوان وب سایت تجاری را با بهینه سازی نرخ تبدیل به یک ابزار برای فروش بهتر و بیشتر تبدیل نمود. به وسیله بهینه سازی نرخ تبدیل در هر باری که کاربر وارد سایت میشود، خود را درگیر فرآیند خرید میکند که موجب میشود فروش شما افزایش پیدا کند.
بازاریابهای اینترنتی نیازمند نرخ تبدیل می باشند که به وسیله آن در فروش خود و همچنین جایگاه خود به رتبه بهتری دست یابند. بازاریاب ها از سال 2000 به بعد زمانی که فضای مجازی به جایگاه مناسبی رسید، به دنبال راهکاری بودند تا فروش را بررسی نمایند. به عنوانی آنها میخواستند که فروش را اندازهگیری کنند و از طریق اعداد نتبجه گیری نمایند. آنها بخشهایی مانند متن، محتوا و یا طراحی سایت را مورد آزمایش قرار دادند تا فروش آنها افزایش پیدا کند.
در مواقعی که هدف بازاریابها گروه خاصی از مخاطبان بوده باشد و میخواهند آنها را از خریدار به مصرف کننده تبدیل نمایند، کاری که باید انجام دهند، دسته بندی آمار و اعداد از طریق روشهای آماری میباشد که موجب شود کاربران را شناسایی نمایند.
نرخ تبدیل در این زمان ایجاد شد چون که در بازاریابی اینترنتی نیازها موجود آن را متحول نمود و جمع آوری اطلاعات و بررسی آنها از اهمیت برخوردار شد و تا جایی ادامه داشت که نرخ تبدیل وارد دنیای واقعی شد.
افزایش میزان فروش بدون هیچ هزینه مالی از تکنیک هایی می باشد که به دنبال آن هستیم و هدف اصلی که وجود دارد نگه داشتن کاربران قبلی در سایت به مدت بیشتر است، نه اینکه بازدیدکنندگان جدید به دست آورید
در بهینه سازی نرخ تبدیل ۲ باور و ایدهی کلی وجود دارد:
باور اول: در این باور معتقدند که با آزمایش و آزمون خطا بهینه سازی نرخ تبدیل امکانپذیر است و هیچ قانون کلی و جزئی وجود ندارد و روشهایی که ما داریم همیشه در حال تغییر است.
این باور با باور قبلی کاملا متفاوت است و معتقد است که همه چیز باید از قبل تعیین شود، به عبارتی قبل از این راه اندازی سرویس باید نیازسنجی انجام شود و براساس نیازهایی که کاربران دارند و شناختی که از آنها دارید، کار خود را شروع نمایید.
اینکه به نظرتان شاید بهینهسازی نرخ تبدیل راحت باشد، اشتباه است و نمیتوان اطلاعات و تسلط لازم را به دست آورد. برای همین برای شروع کار میتوانید از نکاتی که براساس تجربهها و آزمایشهای انجام شده به دست آمده استفاده نمایید.
• از دکمه به جای متن استفاده کنید.
• مکان و نوع کلمات دکمه را آزمایش کنید.
• رنگ و کنتراست دکمه را آزمایش کنید.
• بر روی سرعت بارگذاری صفحه تمرکز کنید.
• از واضح بودن متن زیاد استفاده نکنید.
• از فرم های ساده استفاده کنید و فیلدهای اضافی را حذف نماید.
• دکمه های اشتراک گذاری صفحه را در شبکه های اجتماعی قرار دهید.
• نوع نمایش و مکان نمایش دکمههای شبکههای اجتماعی در صفحه را آزمایش نمایید.
پیام بگذارید