برخی از افرادی که برای فروش محصولات و خدمات خود تبلیغات انجام دادهاند ناراضی هستند و میگویند که تبلیغاتی که انجام شده تاثیری در فروش محصولاتشان نداشته است و هزینههای انجام شده توسط فروش پوشش داده نشده است.
باید برای چنین افرادی گفت که اگر تبلیغات شما تاثیری در فروش نداشته است دلیل زمان اشتباه تبلیغ است که در مقالات آینده به این موضوع می پردازیم
در ادامه به برخی از عوامل موثر برای تبلیغات منجر به فروش می پردازیم
برخی از کارشناسان تبلیغات را در به سه دسته دسته بندی می نمایند
۱ -اولین دسته تبلیغاتی هستند که در حوزه تبلیغات برنده جوایزی به دلیل زیبایی در ایده وخلاقیت شده اند
۲ -برخی تبلیغات هستند که دیده نمی شوند همانند اینکه تبلغات یک طرح گرافیکی و یا ویدئوی کوتاه است
۳-تبلیغاتی که منجر به فروش میشوند.
باید به این نکته اشاره کرد که همواره تمامی تبلیغات خلاق به فروش منجر نمیشود درادامه به نکاتی اشاره می کنیم که تبلیغات به فروش می رسد
ابتدا قبل از اینکه کاری انجام دهید باید به تحقیق و بررسی بپردازید به عنوان مثال : مشخصات محصول شما چیست؟ مزایای آن نسبت به رقبا چیست؟ نکات جذاب، نوع ساخت و اجزای آن، قیمت ، نظرات مشتریان و …
شما باید به بررسی رقبا و بازار بپردازید و بفهمید که آنها چگونه و به چه صورت تبلیغات را انجام می دهند که دراین صورت موجب می شود رمز ورود به بازارهای کوچک Niche market را بدست میآورید. و در صورت به دست اوردن بازارهای کوچک موجب می شوید تفاوت هایی ایجاد شود که بتوانید بر بازار بزرگتر فرمانروایی کنید.
از نظر مخاطبان در مورد محصولتان آگاه شوید و بیاموزید که آنان با چه زبانی با شما صبحت می کنند و در این مواقع شما نقاط قوت محصولتان را می شناسید و از نیاز مشتری با خبر میشوید.
زمانی که جایگاه برند و محصولات را موقعیت دهی می کنید موجب می شود که مخاطبان خود را به راحتی انتخاب نمایید و زمانی که مخاطبان مشخص شد به راحتی می توانید براساس رفتار خرید و زندگی آنها اطلاعاتی به دست آورید و می دانید که چطور و چگونه تبلیغ نمایید
با یک مثال ساده بیشتر با این موضوع آشنا شوید
موضوع استراتژی جایگاهسازی صابون داو Dove است که دو انتخاب داشت:
–بعنوان بهترین پاککننده دستهای مردان (پوست ضمخت) پوزیشن کردن
–بعنوان یک صابون مرطوب کننده برای دستهای خانمها با پوست خشک پوزیشن کردن
قطعا دلیل موفقیت آن رویکرد دوم بود که این محصول به موفقیت رسید
نکته: راضی کردن همه ساده نیست پس سعی کنید برای گروه و سنین مشخص شده اید صبحت نمایید
همان چیزی که مخاطب شما در مورد برند می گوید همان تصویر برند می باشد بنابراین نبایدبا انتخاب فرد اشتباه موجب شوید لرندتان به بیراهه کشیده شود به عنوان مثال :اتومبیل پراید در تمام اذان عمومی به عنوان یک خودروی ارزان و بیکیفیت ولی کم هزینه است بنابرای اگر می خواهید برای معرفی آن تبلیغات انجام دهید نباید در مورد مطمئن بودن و یا لوکس بودن صبحت کنید و این موضوع حتی از تاثیر یک محصول بر برند شرکت نیز خبر می دهد..
برای اینکه ایده ای پیدا کنید نیاز نیست که روزها و شب ها تمرکز کنید فقط لازمه که براساس اصول پیش روید که درهمین مسیر به ذهنتان خطور می کند یعنی زمانی که شما در انتخاب سبک و سیاقتان به درستی عمل کردید آنوقت است که همان سبک شما را به آنچه میخواهید میرساند.
زمانی شما می خواهید که ما بین محصولاتتان و رقیتان یک نقطه برتری پیداکنید که باید گفت این کار شدنی نیست بنابراین باید در مسیری حرکت نمایید که مشتریان و مخاطبان خود را متقاعد نمایید که محصولی که ارائه می دهد “خوب است ” این متقاعد کردن موجب می شود که مشتریان به شما اعتماد کنند و دیگر به دنبال محصولات رقبا نروند
زمانی که در تبلیغاتی که انجام دادید به موفقیتی رسیدید حتما این روند را چندبار هم انجام دهید و هنگامی که تکرار می کنید کم کم گزینه های دیگر را هم امتحان نمایید واین برای مواقعی است که تاریخ تبلیغ تکراری تمام شده است که دراین مواقع کارهایی که کم کم در کنار تبلیغات انجام داده اید رو کنید
و در پایان همیشه در حال جمع آوری دادهها و اطلاعات بازار باشید زیرا اطلاعات بد بسیار بهتر از نداشتن اطلاعات است.
پیام بگذارید