×
دریافت قیمت
+ تخفیف ویژه

اردیبهشت 4, 1396
صفحه فرود چیست؟

صفحه فرود چیست؟

صفحه فرود

منظور از صفحه فرود به انگلیسی( Landing Page) همان صفحه ای است که کاربر وارد آن می شود یا به اصطلاح به آن فرود می اید .هنگامی که مشتری بروی بنر یا تبلیغ متنی آگهی کلیک می کند وارد صفحه ای می شود که درواقع همان صفحه فرودی که متصل به بنر یا تبلیغ متنی می باشد اکثرا طراحی صفحه فرود جدا از وب سایت می باشد و به همین دلیل است که مسیر کلی سیستم در آن وجود ندارد که دلیل اینکه این مسیر لحاظ نمی شود این است که عمل نهایی مخاطب محدود گردد و آگهی‌دهنده بتواند به واسطه صفحه فرود طراحی شده، به هدف نهایی خود برسد.

همچنین ایجاد یک صفحه فرود و قراردادن محتوای مفید درآن موجب  افزایش فروش در بازاریابی محتوا می شود

مقاله مرتبط: بازاریابی محتوا و انواع آن

 

صفحه فرود چگونه کار می کند؟

اکنون که می دانید صفحه فرود چیست، وقت آن است که بفهمید این صفحات چگونه کار می کنند. اینترنت مملو از تبلیغات است، اما بیاید بگوییم که یکی از آنها با CTA برجسته خود متمایز شده و شما روی آن کلیک می کنید. اکنون در صفحه فرود سایت هستید.

اکثر صفحات فرود مانند صفحه‌ای که در آن فرود آمده‌اید احتمالاً دارای فرم هستند. این فرم بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل می کند. هنگامی که فرم را در صفحه فرود پر می کنید، اطلاعاتی که وارد کرده اید در یک پایگاه داده سرنخ ها ذخیره می شود.

شما می توانید همین کار را برای سایت خود انجام دهید. هنگامی که یک بازدید کننده فرم را در صفحه فرود پر می کند، یعنی اینکه شما توانسته اید آن کاربر را با محتوای خود قانع به وارد کرن اطلاعات خود بکنید. می توانید از اطلاعاتی که بازدیدکننده در فرم ارائه کرده است برای بازاریابی آتی استفاده کنید.

انواع مختلفی از صفحات فرود وجود دارند که ما در این مقاله به بررسی چند نوع از آن ها خواهیم پرداخت.

انواع صفحه فرود

صفحه فرود

صفحات Splash

صفحات اسپلش زمانی استفاده می شوند که بازاریابان بخواهند ترافیک را به یک محتوای خاص ارسال کنند. هدف این است که علاقه بازدیدکنندگان را به اندازه کافی برانگیخته کنند تا آنها به وب سایت هدف مراجعه کنند. صفحات اسپلش معمولاً دارای یک فراخوان برای اقدام واضح (CTA) هستند. به عبارت دیگر، صفحه فرود به گونه ای طراحی شده است که بازدیدکنندگان را وادار به کلیک بر روی صفحه دیگری کند.

یک صفحه splash یا یک صفحه خوش آمدگویی قبل از هر صفحه دیگری در وب سایت شما قرار می گیرد. این صفحه مانند یک مقدمه برای بازدیدکنندگان شماست. این صفحات از بازدیدکننده استقبال می کنند و زمانی که شخصی وارد وب سایت شما می شود به عنوان صفحات مستقل یا پاپ آپ تمام صفحه عمل می کنند.

صفحات فشرده

صفحه فشرده رایج ترین نوع صفحه فرود است. این صفحات به این دلیل فشرده نامیده می شوند که به منظور جمع کردن اطلاعات از بازدید کننده طراحی شده اند.

یک صفحه فشرده بر روی هدف و CTA صفحه طراحی شده است. با این حال، اغلب اوقات، یک صفحه فشرده شامل اصول اولیه زیر می شود:

  • یک تیتر چشم نواز
  • پیشنهاد قانع کننده
  • CTA
  • فرم
  • گواهینامه ها

صفحه فروش

همان طور که از نامشان پیداست وظیفه ی آن ها افزایش فروش است. این گونه صفحات در طراحی سایت فروشگاهی از اهمیت بالایی برخوردار است.

یک صفحه فروش دقیقا آن صفحه ای است که درآمد شما را افزایش می دهد. پس باید به خوبی مشتری را متقاعد کنید که پول خرج کند. برای این کار روی توضیحات محصولات، تصاویر، مزایای محصول، تخفیفات، پیشنهادات ویژه، پر فروش ترین ها و از همه مهم تر طراحی سایت، باید تمرکز کنید.

همان طور که گفتیم برای افزایش فروش باید یک cta قوی داشته باشید. برای این کار از هدف خود حمایت کنید، پیام خود را به وضوح بیان کنید، بازدیدکنندگان را تشویق کنید تا با سایت شما ارتباط برقرار کنند.

دکمه هایی که عبارت «اکنون بخر»، «افزودن به سبد خرید» یا قرمز روشن و برجسته هستند، همگی نمونه هایی از CTA هستند. این دکمه ها باید به صورت استراتژیک در صفحه قرار گیرند و به راحتی روی دسکتاپ یا تلفن دسترسی داشته باشید.

صفحات فرود Click Through: در این صفحه فرود هدف کلی وارد کردن مخاطب به صفحه دیگر می باشد که برای رفتن به صفحه دیگر فقط نیاز است که کلیک کنند

صفحات فرود مختص به Lead Generation : هدف این صفحات افزایش مخاطب بالقوه می باشد این صفحات فرود یک فرم به همراه خود دارند.

در ادامه مفصل به توضیح این دو شکل صفحه فرود می‌پردازیم:

صفحات فرود  Click Through:

در توضیحات قسمت بالا اشاره شد که هدف این صفحه فرود وارد کردن مخاطب به صفحه دیگر می باشد. مزایایی که این صفحه دارد این است که در فروشگاههای اینترنتی براساس روند فروش ، برای معرفی یک محصول و یا قانع کردن مخاطبان استفاده شود تا موجب تصمیم گیری نهایی مخاطب گردد  بعد از این مراحل یعنی : معرفی محصول ، قانع کردن مخاطب ، کلیک کردن ، مخاطب با دو عمل متفاوت برای تصمیم گیری روبرو شود.

-1 ثبت‌نام پس از ورود به وب‌سایت

۲افزودن به سبد

با استفاده از این صفحه فرودها مخاطب بیشتر به مرحله خرید نزدیک می شود .چنین صفحات فرودی به خاطر اطلاعات زیادی که به بازدیدکننده ارائه می‌دهند، بیشتر فرد را به مرحله خرید نزدیک می‌کنند.و موجب می شود که  کمپین های تبلیغانی استفاده کننده از این صفحه فرودها نرخ تبدیل (به انگلیسی: Conversion Rate) بالایی به ارمغان می‌آورند و سبب افزایش فروش می‌شوند.

براساس تحقیقات آوردن جزییات دراین صفحات فرود باعث افزایش فروش می شود

صفحات فرود  Lead Generation:

استفاده این صفحه فرود برای دریافت اطلاعات بازدیدکنندگان می باشد که منظور از دریافت این اطلاعات تشکیل یک موقعیت فروش است و شامل مواردی همچون: نام و نام‌خانوادگی کاربر، ایمیل، شهر سکونت و غیره می باشد.فرمی که در این صفحات فرود وجوددارد نسبت به هدف صفحه فرود ونوع کسب و کاری که آگهی دهنده انجام می دهد تغییر می کند.

در اکثر کسب و کارها برای ارسال محتوا مانند ، کتاب‌های الکترونیکی، ارسال کوپن تخفیف، ورود به مسابقه، نسخه آزمایش یک محصول و غیره، ایمیل مخاطب را دریافت می کنند

پیشنهاد می شود که فرم خودرا کوتاه کنید و فقط اطلاعات ضرروری را دریافت نمایید به دلیل اینکه  میزان اطلاعاتی که از مخاطب دریافت می کنید و همچنیم طول فرم برروی نرخ تبدیل تاثیر مستقیمی دارد. به عنوان مثال گرفتن اطلاعات در مورد شماره فکس باعث از دست رفتن مخاطب می شود

اجزای صفحه فرود

صفحه فرود

تیتر اصلی:  تیتر اصلی که در صفحه فرود وجود دارد باید مرتبط با محتوای تبلیغات باشد.

تیتر جانبی:  تیتر جانبی یعنی اطلاعات بیشتر در اختیار مخاطب قرار بدهید تا مخاطب با یک دید وسیع تری به ادمه مسیر بپردازند

محتوای توضیحی:  محتوای توضیحی یعنی محتوایی که مرتبط با فدف باشد تا مخاطب را تشویق به پرکردن فرم و یا وارد شدن به صفحه دیگر کند

مواردی که سبب افزایش اطمینان میشوند:  با قراردادن نمادها و استانداردها و یک رضایت نامه مشتری  موجب اعتماد مشتریان به خود شوید که برای این کار می توانید دریک صفحه فرود این محتواها را قرار دهید

آوردن یک دکمه فراخوان (به انگلیسی: Call-to-Action) قدرتمند:

دکمه فراخوان موجب می شود که مشخصات وارد شده فرد را  وارد مرحله بعد کند که طراحی مناسب آن موجب میشود که یک برگ برنده برای شما شود

نوشته مناسبی برای دکمه فراخوان: روی دکمه فراخوان محتوایی وجود دارد که این امکان را به شما می دهد که مستقیما خواسته خود را از مخاطب بخواهید  به عنوان مثال اگر در ایمیل شما، کتاب الکترونیکی قرار داشته باشد، کافی است که روی دکمه فراخوان خود عبارت “دانلود کنید” را بیاورید.

 کمتر از لینک‌ها استفاده کنید: اگر صفحه فرود شما شامل تعداد زیادی لینک می باشد توصیه می شود که این لینکها رامحدودکنید برای اینکه موجب میشود میزان نرخ تبدیل کاهش پیدا کند  بیشتر سعی کنید براساس هدفی که دارید لینک سازی انجام دهید.

استفاده از عکس ها و ویدیوها

استفاده از عکس و ویدیو موجب میشود که تبادل اطلاعات و داده به آسانی صورت بگیرد و علاوه برافزایش نرخ تبدیل باعث افزایش مدت زمانی که کاربر در صفحه سپری می‌کند میشود.

۴ نکته جزئی که باید در طراحی صفحه فرود رعایت کنید

سعی کنید هماهنگی بین صفحه فرو و صفحه ای که بنر تبلیغاتی در آن وجود دارد داشته باشد یعنی رنگ ها و عناصری که در طراحی بنر تبلیغاتی استفاده کردید نیز در صفحه فرود استفاده شود رعایت این استاندارد باعث می شود که مخاطبی که وارد صفحه فرود می شود  مطمئن شود که وارد جای صحیحی شده و به مقصد خود رسیده است. درغیر این صورت مخاطب خود را از دست می دهید

  استفاده از نماهنگ ها در صفحات فرود پیشنهاد نمی شود بهتر است ازلوگوی برند خود یا  تصویر محصول استفاده شده در بنر تبلیغاتی در صفحه فرود استفاده شود.

محتوای اصلی باید در مرکز صفحه قرار بگیردو مطالبی که غیرضروری هستند را در ستون های فرعی قرار دهید بنابراین  نوشته ها و تصاویر اصلی درمعرض دید قرار دهید

 توصیه می شود که از طراحی های پیچیده که موجب آشفتگی ذهنی مخاطبان شود بپرهیزید هر چه قدر صفحه فرود ساده تری داشته باشید، موفق تر خواهید بود

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مرتبط
پیام بگذارید