امروزه استفاده از اینترنت و صفحات وب و دنیای مجازی جایگاه خاصی در زندگی افراد پیدا کرده است. بیش از نیمی از جمعیت جهان از اینترنت استفاده میکنند. بنابراین فرصت مناسبی برای کسب و کارهای آنلاین فراهم شده است که با استفاده از تبلیغ محصولات و خدماتشان به افزایش فروش و سود دهی خود کمک کنند. بازاریابی دیجیتال در این زمینه نقش اساسی و مهمی را بازی میکند. مسئلهی مهمی که وجود دارد نحوهی انجام آن است زیرا این نوع بازاریابی مانند تمام انواع دیگر سختیهای خاص خودش را دارد. در این مقاله نکات ساده و گامهای ابتدایی برای تبدیل شدن به یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ را بیان میکنیم.
شاید بتوان گفت مطالعه و کسب اطلاعات کافی و سودمند شاه کلید تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر متخصص است. همواره در پی یافتن اطلاعات جدید در کتاب ها مقالات و سایتهای داخلی و خارجی باشید و چگونگی به اجرا درآوردن آن باشید. سایتهای خوبی در این زمینه وجود دارند که ما دو سایت را به شما معرفی میکنیم.
برای اینکه بتوانید اطلاعات دقیقتری به دست آورید در خبرنامهها و سایتها و شبکههای اجتماعی شرکتهایی که در زمینهی دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنند عضو شوید، در این صورت خودتان به صورت مستقیم نحوهی تبلیغ و در ارتباط بودن با کاربران و … را مشاهده میکنید و میتوانید از آنها بهره بگیرید. علاوه بر این میتوانید در دورههای آموزشی و سمینارها و وبینارها شرکت کنید تا خودتان در بطن ماجرا قرار گیرید.
از کلمات طراحی و گرافیک سایت نترسید حتما لازم نیست در این زمینهها حرفهای باشید ولی تا حدی که بتوانید گلیم خود را از آب بیرون بکشید به این موارد نیاز دارید. بهتر است با سیستمهای مدیریت محتوایی چون وردپرس و جوملا و نصب افزونهها و رفع خطاهای احتمالی به وجود آمده در آنها، آشنایی داشته باشید. در مواقع لازم باید بتوانید به بهبود و افزایش سرعت سایت بپردازید. در زمینهی گرافیک، باید با نرم افزارها و ابزارهای کاهش حجم تصاویر و یک سری موارد ابتدایی مانند قرار دادن آدرس و متن جایگزین و لوگو و نام برای تصاویر، آشنا باشید. البته هرچه حرفهای تر باشید بهتر است مثلا بتوانید یک لوگوی تخصصی طراحی نمایید.
بسیاری از افرادی که در زمینهی بازاریابی دیجیتال فعالیت میکنند از اهمیت سئو غافلاند. فرض کنید شما یک دیجیتال مارکتر هستید و میخواهید رفتارها و خصوصیات یک سایت رقیب یا فعال در زمینهی دیجیتال مارکتینگ را آنالیز کنید. آیا بدون آگاهی از اصول سئو این امر امکان پذیر است؟ شما نیاز دارید رفتارهای رقبای خود را آنالیز کنید که برای تحلیل، باید از ابزارهایی چون الکسا، open site explore ، SEMrush و ابزارهای دیگر استفاده کنید. شما نیاز به بررسی لینکها و کلمات کلیدی و تعداد کاربران و نرخ پرش و ترافیک سایت و کلمات کلیدی رقیب و مقایسهی آن با سایت خودتان دارید که بدون داشتن دانش سئو قطعا اینکار برای شما بسیار مشکل خواهد بود. علاوه بر این توجه به این نکته ضروری است که تولید محتوا را بخش جدایی از سئو ندانید. میتوان گفت تولید محتوا دست راست سئوی سایت است. قبل از اینکه بخواهید یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ شوید باید با اصول و ترفندهای سئو آشنا شوید و باید بتوانید بازاریابی محتوا انجام دهید. تولید محتوای با کیفیت و غیر کپی مسئلهی غیر قابل چشم پوشی است. زیرا از طریق تولید محتوا است که میتوانید با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید در صورتی که توانستید یک محتوای خوب به کاربران ارائه دهید، آنها به شما اعتماد میکنند. به راحتی میتوان متوجه شد که محتوا ، سئو و دیجیتال مارکتینگ مکمل یکدیگر هستند.
مقالهی پیشنهادی : اصطلاحات رایج سئو که هر سئوکاری باید بداند
یکی از مهمترین موارد و مهارتهایی است که یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید دربارهی آن دانش کسب نماید. اطلاعات مربوط به هاست سیپنل و دایرکت ادمین و پوشههای مربوط به آنها است.
برای اینکه به یک دیجیتال مارکتر تبدیل شوید هیچگاه یادگیری مطالب جدید را فراموش نکنید. به صورت روزانه مقداری از زمان خود را به یادگیری در این زمینه اختصاص دهید.
پیام بگذارید