×
دریافت قیمت
+ مشاوره رایگان

بهمن 5, 1398
چگونه مشکلات سئو سایت را متوجه شده و آنها را حل کنیم

برای شما هم پیش آمده که بهینه سازی اولیه برای موتورهای جستجو (SEO) را در عمل اعمال کرده اید، اما پس از آن با مشکل مواجه می شوید. جای نگرانی نیست .در مسیر رسیدن به رتبه های بالا و افزایش ترافیک، می توانیم به رفع مشکلات رایج سئو کمک کنیم.

برای بهبود استراتژی سئوی خود، باید مشکلات سئو را شناسایی و برطرف کنید تا نتایج را ادامه دهید. شانس این است که شما با یک مشکل سئوی رایج مواجه هستید که بازاریابان و صاحبان وب سایت را آزار می دهد.

 شش مشکل رایج سئو و نحوه عیب یابی آنها

 

1.محتوای شما برای سئو جامع نیست

 

با دسترسی آسان به اطلاعات و موتورهای جستجوی پرسرعت، احتمالاً انتظار دارید که کاربران گستره توجهی به اندازه کاغذ داشته باشند. اما دامنه توجه آنها به آن اندازه که فکر می کنید کوتاه نیست. مطالب جامع و عمیق در موتورهای جستجو بهتر عمل می کند زیرا مردم هنگام تحقیق تصویر کامل را می خواهند.

موتورهای جستجو همچنین می خواهند به صفحات جامع پاداش دهند، بنابراین به افراد کمک می کنند اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند. در حالی که تعداد کم کلمات شما را از یک نقطه ایده آل در صفحه نتایج موتور جستجو SERP دور نمی کند، بین پست های طولانی تر که به طور کامل به یک موضوع می پردازند و نحوه رتبه بندی آنها ارتباط وجود دارد. اگر فضای بیشتری برای توضیح نظر خود دارید، می توانید به جزئیات مهمی بپردازید و کاربران را راضی کنید. در محتوای خود عمیق تر بروید تا رتبه بالاتری کسب کنید. اگر می ترسید بازدیدکنندگان نخواهند محتوای بیشتری بخوانند، با استفاده از سرفصل ها، تصاویر، ویدیوها و سایر عناصر روی صفحه، تکه هایی با هضم آسان ایجاد کنید. این به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا به سرعت اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.

2.شما دارای محتوای تکراری تصادفی هستید

 

گوگل هر نوع محتوای تکراری را مجازات نمی کند. مانند بسیاری از هشدارهای گوگل، مجازات محتوای تکراری به اقدامات فریبنده منتهی می شود. محتوای سایت شما که زیر رادار محتوای تکراری مضر است، شامل نسخه‌های چاپگر صفحات و محتوای همبسته است. محتوای تکراری بدی که آنها برای آن نظارت می‌کنند، مطالبی است که افراد فقط برای کسب رتبه بهتر کپی می‌کنند . معمولاً، بازاریابان اینترنتی برای سرقت کپی از سایت‌های دیگر سر نمی‌زنند، بنابراین محتوای تکراری به‌عنوان یک مشکل سئو، ناخواسته است.

3. عناوین و تگ های هدر بی اثر دارید

 

تگ‌های عنوان و هدر ابزارهای مفیدی در کیفیت سئوی شما هستند، اما اگر نتوانید این برچسب‌ها را به درستی اجرا کنید، یک مشکل آزاردهنده سئو دارید. مسائل مربوط به برچسب عنوان که بر سئو تاثیر می گذارد، استراتژی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. تگ‌های عنوان تکراری می‌توانند مانعی برای عملکرد سئوی شما باشند، اما می‌توانید با همان روش URLهای تکراری، آنها را بررسی کنید.

برچسب‌های عنوان و سرصفحه را تقویت کنید شما می توانید با یک توسعه دهنده وب یا متخصص سئو کار کنید تا این تگ ساده HTML را اضافه یا تقویت کنید و به صفحه خود عنوانی که شایسته آن است بدهید. مشکلات تگ سرصفحه همچنین کمپین شما را که با دقت برنامه ریزی کرده اید نقض می کند. تگ H1 با تگ عنوان متفاوت است و معمولاً در بالای مقاله در صفحه واقعی سایت قرار می گیرد در حالی که برچسب های عنوان به قسمت برگه مرورگر و SERP ها می چسبند.

موتورهای جستجو از تگ های هدر برای تشخیص اطلاعات مهم در مورد صفحه شما استفاده می کنند. اگر به جای جابجایی به فونت‌های کوچک و الگوی ساختاری، تگ H1 را در صفحه تکرار کنید، به نظر می‌رسد که چندین عنوان روی صفحه برای Google دارید. یک تگ H1 منحصر به فرد را در بالای محتوای خود قرار دهید و از تگ های H2 و H3 برای عنوان های فرعی استفاده کنید.

4. سرعت لود سایت شما پایین است

 

صفحه‌ای که با سرعت حلزون بارگیری می‌شود یک مشکل غیرقابل انکار SEO است اما دلایل متعددی وجود دارد که صفحات شما می‌توانند در فرآیند بارگذاری کشیده شوند. مشکل واقعی سئو با سرعت بارگذاری صفحه زمانی است که سایت ها به تدریج سنگین می شوند و ناکارآمدی بارگذاری مورد توجه قرار نمی گیرد. سرعت سایت خود را افزایش دهید برای بررسی سرعت بارگذاری صفحات شما، گوگل ابزار رایگانی به نام PageSpeed Insights ارائه می دهد که سرعت شما را ارزیابی می کند.

فایل های تصویری بزرگ می توانند مقصر کاهش سرعت صفحات باشند. معمول است که فایل های تصویری بزرگ سایت ها را متوقف می کنند و کاربران را ناامید می کنند. اندازه تصاویر را تغییر دهید تا ابعاد و وضوح عالی برای بارگذاری بهتر به دست آورید. با این حال، ابزار PageSpeed و سایر ابزارها می توانند مشکلات SEO را شناسایی کرده و راه حل هایی را برای افزایش زمان بارگذاری پیشنهاد دهند.

5. لینک های خراب دارید

 

کاهش شدید ترافیک و بسیاری از لینک های خراب اغلب به هم متصل می شوند. پیوندهای شکسته ، پیوندهایی که کار نمی کنند ، بودجه خزیدن شما را که ظرفیت Google برای یافتن و پردازش صفحات سایت شما است، کاهش می دهد. پیوندهای شکسته را اصلاح کنید می‌توانید بررسی کنید تا ببینید آیا هجوم پیوندهای شکسته در بخش خطاهای خزیدن کنسول جستجوی Google وجود دارد یا خیر.

6. از بهینه سازی موبایل صرف نظر کرده اید

 

چیزی که بسیاری از مردم آن را  Mobilegeddon نامیدند انتخاب گوگل برای ایندکس کردن سایت های بهینه شده برای موبایل آنقدرها هم که به نظر می رسد ترسناک نیست. اما همچنین چیزی برای به تعویق انداختن نیست. کاربران دائماً از طریق تلفن همراه خود جستجو می‌کنند، اما زمانی که وب‌سایت‌ها نسبت‌های دسکتاپ را برای صفحه‌نمایش‌های کوچک حفظ می‌کنند، ممکن است با شکست مواجه شوند. در میان بسیاری از مشکلات سئو و بهینه سازی آن که می توانید با آن مواجه شوید، بدون نسخه موبایل و طراحی واکنش گرا مشکل بزرگی است.

مسائل سئو خوشایند نیستند، اما با کار سخت، سایت شما می تواند دوباره در صدر SERP ها برای کلمات کلیدی مورد نظر شما قرار بگیرد و در ترافیک واجد شرایط حاکم شود.

اگر شما سایتی دارید که رتبه الکسای آن از رقبا پایین تر ، تعداد بکلینک هایش بیشتر و میزان و کیفیت محتوایش بالاتر میباشد، ولی همچنان رتبه شما در موتورهای جستجو از رقبا پایین تر است .این مقاله به شما کمک می کند این مشکل را حل کنید.

گام اول : چک کردن مشکلات سایت

 

برای چک کردن مشکلات سایت ابتدا به سایت گوگل وب مستر سر زده و تمام مشکلات را حل کرده و توصیه های موجود را انجام دهید . از آنجا که ما مقالات منتشر شده درباره گوگل وبمستر را قبلا ترجمه کرده ایم نیازی به توضیح بیشتر در این مقاله نیست.

بعد از آنکه مطمئن شدید که تمام مشکلات موجود در سایت را حل کرده اید، سری به گوگل آنالیتیک زده و مطمئن شوید که لینک های تبلیغاتی شما درست کار می کنند.

گام دوم : کنترل میزان جذابیت محتوا

 

در گام بعد محتوای خود را از نظر جذابیت عنوان و محتوا ، سادگی نگارش محتوا و قابل فهم بودن آن بررسی کنید.

اگر در این قسمت ها مشکل خاصی وجود ندارد و یا مشکلات را قبلا حل نموده اید. باید یک نکته را در نظر بگیرید که محتوا مانند کالایی است که ما برای فروش قرار داده ایم.

گاهی کالای ما مشکلی ندارد ولی تبلیغات ما برای گروه مناسب از مخاطبان ارائه نشده و آنها از وجود سایت ما بیخبرند .

این بدان معنی است که ایراد کار در کمپین های تبلیغاتی ماست. شاید تعداد بکلینک های ما بیشتر از رقبا باشد ولی تاثیر گذاری آن کمتر است. زیرا که مخاطب واقعی را جذب سایت نمی کند.

گام 3: برطرف کردن مشکلات کمپین های تبلیغاتی

 

واژه های تبلیغی و گرافیک بنر های تبلیغاتی خود را تغییر دهید. شعار های موثرتری بیابید . یادتان باشد که رقبا را کپی نکنید ولی میتوانید ایده را از آنها بگیرید . اگر آنها با لحنه عامیانه بیشترین مخاطب را جذب کرده اند. شما هم باید همین راهکرد را بکارگیرید ولی قطعا باید واژگانی متفاوت را بکار ببرید.

نحوه تبلیغ بسیار مهم است، یک وبلاگ را در نظر بگیرید که داری مطالب جذاب و خواندنی و مرتبط با سایت شما است. تبلیغات این وبلاگ برای سایت شما بسیار ارزشمندتر از تبلیغات در یک وبلاگ است که محتوایش تنها تبلیغات سایت شما است . این وبلاگ از نظر مخاطبان واقعی ارزشی ندارد، بنابراین مخاطبان واقعی کمتر به چنین وبلاگی سر می زنند.

بنابراین اگر همه اصول سئو را رعایت کرده اید به کیفیت تبلیغات و لینک های تبلیغی خود مراجعه کنید. سعی کنید که مطالب سایت تبلیغ دهنده با مطالب سایت شما کاملا مرتبط باشد. به این ترتیب شما احتمال موفقیت خود را افزایش داده اید. کیفیت گرافیکی بنرها را مورد توجه قرار دهید. سعی کنید از گرافیکی متفاوت استفاده کنید، تا سلیقه مخاطبان را دریابید.

گام 4: بررسی کیفیت از نظر چند مخاطب خاص و تعمیم نظر آنها

 

از دوستان و آشنایان بخواهید محتوای شما را خوانده و نظرشان را اعلام کنند . آیا محتوا از نظر آنها سهل و راحت خوانده میشود. آیا برای درک محتوا مشکلی دارند. اگر چنین است محتوای خود را بازبینی کنید.

گروه مخاطبان واقعی مطالب خود را یافته و برای آنها تبلیغ کنید. آنها قاعدتا بسادگی تبدیل به مخاطبان واقعی سایت شما میشوند.

یک مثال : وب سایت تاینی مووی برای افزایش مخاطبانش اقدام به دوبله فیلمها کرد. هزاران سایت فیلم های این سایت را به سرقت برده و به رایگان در سایت خود ارئه داده اند . ولی هیچ کدام نتوانستند شهرت این سایت را خدشه دار کنند. یک سایت نا آشنا برای اینکه با تاینی مووی رقابت کند بجای کپی کردن روش تاینی مووی فیلم های را در سایت قرار داد که در این سایت مشهور موجود نبود و فیلم هایش را با زیرنویس هم ارائه داد. این سایت از قبل میدانست که مخاطبان عام برای سایت او ارزشی قائل نیستند. بنابراین تبلیغات خود را به دانشجویان رشته های هنر و سینما و تاتر محدود کرد. و اکنون در زمینه ارائه فیلم های خاص بسیار در بین دانشجویان محبوب است.

هدف از این مثال این بود که بگویم گاهی برای بهتر بودن از رقیب لازم نیست بیشتر از او مخاطب داشته باشیم کافیست برای مخاطب خاص خود کالای مناسب و با کیفیتی تولید کنیم تا این مخاطب به مخاطب و مشتری دائمی ما تبدیل شود.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مرتبط
پیام بگذارید