به یک سرویس تحلیل وب سایت که توسط گوگل ارائه می شود گوگل آنالیتیک میگویند و برای اولین بار برای تحلیل آماری وبسایتها در سال 2005 ارائه شد و در حال حاضر یکی از بزرگترین سرویس های تحلیل وب سایت روی اینترنت می باشد .
اگر شما می خواهید که تلاش هایی که برای بازاریابی انجام داده اید را اندازه گیری نمایید می توانید از این ابزار که رایگان نیز می باشد استفاده نمایید و با استفاده از گوگل آنالیتیک امکان پیگیری ترافیک وب سایت و همچنین کاربرانی که از طریق وب سایت های دیگر به سمت وب سایت شما هدایت شده اند را وجود دارد و همچنین می توانیدمشاهده نمود که چه تعداد بازدید هایی از وب سایت شما در بازه زمانی مختلف انجام شده است
در ادامه 10 نکته کلیدی برای کسانی که کاربر گوگل آنالیتیک هستند آورده ایم که برای موفقیت بیشتر در کمپین های خود به آنها توجه نمایید:
قبل از این که کاری شروع شود باید هدف از انجام آن کاررا مشخص نمایید و در گوگل آنالیتیک هم یکی از ساده ترین قابلیت ها اهداف می باشند که در گوگل برای این منظور قالب های مختلفی توسط گوگل آماده شده است و در صورتی که هدف خودتان را تنظیم نمایید می توانید در بازه های زمانی پیشرفت خود را به دقت اندازه بگیرید
امکان مشاهده هرگونه داده آماری در قالب نمودار آماری در داشبورد ها گوگل آنالیتیک وجود دارد و این امکان وجود دارد که تا 20 داده آماری را با ایجاد داشبورد های سفارشی و با اضافه کردن ویجت های موردعلاقه شما مشاهده نمود و با ایجاد این داشبورد های سفارشی می توانید براساس معیارهای موردنظرتان داده های واقعی را مشاهده و اندازه گیری نمایید
در بعضی مواقع افرادی وجود دارند که براساس اینکه وقت ندارند نمی توانند هرروز گوگل آنالیتیک را مشاهده و بررسی نمایید برای همین این امکان وجود دارد که آلارم های سفارشی ایجاد نمایید تا زمانی که فعالیت یا رفتارهای مختلفی وجود داشت از انها مطلع شوید به عنوان مثال می توانید از این آلارم های سفارشی برای ترافیک وب سایت خود استفاده نمایید و یک مقدار معین تعیین کنید و زمانی که از مقداری که تعیین نموده اید کمتر شد به شما از طریق ایمیل اطلاع رسانی شود .
زمانی وجود دارد که شما می خواهید از ترافیک وب سایت خود نتایج بازدید را حذف نمایید و یا می خواهید که پیگیری هارا متوقف کنید برای انجام چنین کاری باید بدانید که اگر از طریق IP بازدید وب سایت شما انجام می شود باید آن را فیلتر نمایید تا نتایج آن از ترافیک وب سایت شما در نظر گرفته نشود.
پیشنهاد می کنم هرچه سریعتر کسانی که گوگل وب مستر را برای وب سایت خود راه اندازی نکرده اند سریعتر این کاررا انجام دهند زیرا بااستفاده از گوگل وب مستر امکان مشاهده از قبل کارهای زیر وجود دارد : امکان مشاهده تعداد دفعاتی که کلمات کلیدی وب سایت شما در صفحه نتایج گوگل نمایش داده شده است، جایگاه کلمات کلیدی، تعداد دفعاتی که روی کلمات کلیدی وب سایت شما کلیک شده است و … وجود دارد .اگر گوگل آنالیتیک با ابزار گوگل وبمستر ارتباط داشته باشد می توانید به گزارشات جدید، پرس و جو های جدید و نمودارهای جغرافیایی دسترسی داشته باشید.
در گوگل آنالیتیک این امکان وجود دارد که بااستفاده از سفارشی کردن سکمنت ها برای آنهایی که چندین گروه بیننده دارند گروه های مختلف تعریف کرد و این امکان وجود دارد که مشخصاتی از قبیل سن، زبان، جنسیت، محل، تکنولوژی و رفتار کاربران وب سایت را با سفارشی کردن سگمنت ها تشخیص داد.
از معیارهای مهم دربهینه سازی یا سئو سرعت وب سایت می باشد و زمانی که سرعت وب ساییتان افزایش داشته باشد تعداد کاربران نیز افزایش می بابد برای اینکه مشکلات صفحات موردنظرتان را پیدا کنید در گوگل آنالتیک سرویس وجود دارد که سرعت صفحات را اندازه می گیرد و در اختیارتان قرار می دهد
با استفاده از گوگل آنالیتیک شما می توانید درمورد مرورگرها مقایسه کاملی داشته باشید و این برای زمانی خوب می باشد که وب سایت شما در مرورگرهای مختلف تنظیمات مختلفی داشته باشد و همچنین این ابزار اطلاعات کاملی در مورد مرورگرهایی که وب سایت شما در آنها لود می شود را دراختیارتان قرار می دهد
وبراحتی می توانید به نقاط ضعف وب سایت خود پی برید و آنها را برطرف نمایید.
قابلیتی دیگری که در گوگل آنالیتیک وجود دارد که بااستفاده از آن می توان تعداد کاربران آنلاین و نحوه دسترسی به وب سایت را مشاهده نمایید ارائه تصویر بلادرنگ از وب سایت براساس برخی معیارها می باشد
زمانی که کاربران با وب سایت شما مواجه می شوند جریان رفتار کاربران در واقع نشان دهنده نقشه ای از رفتار کاربران می باشد و بااستفاده از آن می توانید تشخیص دهید که دلیل انتخاب کاربران برای بازدید از وب سایت شما چیست و نحو استفاده از صفحات به چه شکلی می باشد
پیام بگذارید