×
دریافت قیمت
+ مشاوره رایگان

اردیبهشت 16, 1396
آشنایی با تبلیغات گوگل

آشنایی با تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل

 تبلیغات در گوگل چیست؟

برای اینکه بتوانید در گوگل بهترین موقعیت را به دست بیاوردید از تبلیغات گوگل استفاده کنید  که یکی از ساده ترین و موثرترین روش برای آگهی دهندگان و تبلغ کنندگان می باشد .این را می توان گفت که برای تمام تبلیغ کنندگان در تمام سطح ها ترافیک سایت توسط موتورهای جستجوگر تضمیین می شود و اینکه تبلیغات شما در عرض چند روز بر روی موتورهای جستجوگر و سایت هایی که شما تبلیغات خود را در آن قرار داده اید ظاهر می گردد

مزایای تبلیغات گوگل

با استفاده از تبلیغات گوگل:

زمانی که کاربران محصولات و خدمات شمارا جستجو می کنند سریع تر به آن دسترسی پیدا می نمایند

درست در لحظه‌ای که افراد، محصولات و خدمات پیشنهادی شما را جستجو می‌کنند، به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

  •  زمانی که افرادی دنبال محصولات و خدمات مشابه شما هستند تبلیغات گوگل به آنها نمایش داده می شود بنابراین، این افراد تمایل بیشتری به واکنش در قبال تبلیغات گوگل شما دارند.
  •  مکان و حتی نقاط جغرافیایی را برای نمایش تبلیغات خود می توانید انتخاب نمایید
  •  شبکه نمایش گوگل موسوم به GDN، به تنهایی به بیش از ۸۰% کاربران در ایالات متحده دسترسی دارد.

تبلیغات در گوگل چگونه عمل میکند؟

اگر بخواهیم یکی از انواع تبلیفات و بازاریابی را نام ببریم باید  تبلیغات در موتورهای جستجو نام برد که یکی از مهم ترین و موثرترین انواع تبلیغات و بازاریابی می باشد و یکی از محبوترین موتورهای جستجو که طرفداران زیادی دربین کاربران اینترنتی ایران دارد گوگل می باشد بنابراین تبلیغات گوگل یکی از روش های بازاریابی موتورهای جستجو می باشد و از مزایای آن می توان هدایت کردن به قدرتمندترین  بازدیدکنندگان نام برد .

دراین نوع تبلیغ زمانی که به مشتریان ، گوگل تبلیغات را نمایش می دهد کاملا رایگان می باشد اگر به طور واضح تر بگویم این می باشد تا جایی که مشتری کلمه کلیدی را جستجو می کند و تبلیغ شما را می بیند رایگان می باشد اما زمانی که مشتری بر روی تبلیغ شما کلیک می کند و وارد سایت شما می شود هزینه دارد و اینکه در هنگامی که در گوگل تبلیغات را انجام می دهید اینگونه عمل می کند که آگهی شما فقط بر اساس ارتباط جستجو با واژهای کلیدی تعین شده خواهد بود. بزرگترین حسن تبلیغات گوگل این می باشد که فقط کسانی که به دنبال محصول یا خدمات شما هستند وارد سایت شما می شوند.

مثالی برای تبلیغات گوگل

اگر شما دارای فروشگاه تعمیر دوچرخه در نزدیکی شهر خود راه اندازی نموده باشید و با استفاده از راه اندازی تبلیغات گوگل می خواهید که به مشتریان که درحوالی فروشگاه هستند دسترسی داشته باشید که موجب می شود که زمانی که فردی در اینترنت عبارتی نظیر “تعمیر دوچرخه” را جستجو می‌کند، آن‌ها می‌توانند تبلیغات گوگل شما را دیده و بر روی آن کلیک نمایند تا به کسب و کار شما متصل شوند. این موضوع، بسیار ساده بوده به راحتی قابل تغییر، تعلیق و یا توقف است و نیازی به انجام پرداخت‌های اضافی ندارد.

تبلیغات در چه کشورهایی نمایش داده می شود؟

این شخص تبلیغ کننده است که انتخاب می کند تبلیغاتش در کدام کشورها نمایش داده شود و زمانی که مکان موردنظر خود را تعیین کرد هزینه آن مکان را  که انتخاب کرده است را پرداخت می کند نه به کلیکهایی که از مکانهای دیگر صورت گرفته است که این امر از روی (IP) کاربران محقق میشود.

کلمات کلیدی چگونه تعین می شوند؟

انتخاب هایی که شما انجام می دهید به صورت نامحدود می باشد اما باید توجه کنید که هدفی که گوگل روی آن تمرکز دارد این می باشد که افرادی به وب سایت مراجعه نمایند که بیشترین کمک را به جستجوگران بکند بنابراین انتخاب کلمات کلیدی و توجه به آن خیلی مهم است و کلمات کلیدی را انتخاب نمایید که کاملاً به محصول یا خدمات شما ومحتویات سایت شما مربوط باشد.اما این نکته را همواره بیاد داشته باشید که هدف گوگل ،تبلیغات شما نمی باشد بلکه می خواهد کاربران به وسیله تبلیغات شما راهنمایی شوند گوگل طوری هزینه های شما را افزایش یا کاهش می دهد که در افتادن با این سیاست را بعد از مدتی فراموش می کنید. بهتر است از همین روز اول در این فکر باشید که چطور کاری کنید که حتی الامکان فقط افرادی که کالا یا خدمات شما را نیاز دارند، آگهی شما را ببینند، نه اینکه چون شما فقط برای کلیک روی آگهیتان شارژ می شوید، پس بهتر است همه آگهیتان را ببینند.

در انتخاب کلمات کلیدی باید فاکتورهای زیر را رعایت کنید:

  1. کلمات انتخابی شناخته شده باشند یعنی کاربران به اندازه کافی با آن کلمه آشنایی داشته باشند و آن را جستجو کرده باشند
  2. کلمات انتخابی را تخصصی تر انتخاب کنید تا محصول شما را تخصصی تر معرفی نمایید
  3. کلمات انتخابی شما حتما در سایت موجود باشد.

گوگل برای کلمات کلیدی انتخاب شده در ازای هر کلیک قیمت پیشنهادی می دهد و آگهی دهنده می تواند میزان آن را کم و یا زیاد کند.بنابراین معیاری که گوگل برای تبلیغات خود در نظر گرفته است براساس هر کلیک که روی همین کلمات کلیدی انتخاب می شود  است بهتر است که قیمت تعیین شده توسط خود گوگل را بپذیرد یا قیمتی که مدنظر دارید با قیمت پیشنهادی توسط گوگل یکی باشد زیرا اگر قیمت تعیین شده توسط شخص خیلی کمتر از قیمت پیشنهادی گوگل باشد , درصد نمایش چنین آگهی هایی در بین آگهی های گوگل بسیار کم است و در نتیجه شخص نمی تواند به هدف دلخواهش در تبلیغ خود دست یابد.

هزینه تبلیغات در گوگل چگونه محاسبه می شود؟

تبلیغات گوگل

براساس بودجه که دارید گوگل هزینه را تنظیم می کند و به تدریج براساس تعداد بازدیدکنندگان هزینه را افزایش می دهد

اگر فردی چند بار پی در پی بر روی آگهی ما کلیک کند از بودجه ما کم می شود؟

نخیر اینگونه نیست. برای محاسبه هزینه یک کلیک دلایل مختلف زیادی از جمله:IP شخص حساس است و چند کلیک پی در پی توسط یک نفر را منظور نخواهد کرد و هزینه یک کلیک را محاسبه خواهد کرد.

قیمت هر کلیک چقدر است؟

برای اینکه قیمت را مشخص کنیم باید عوامل مختلف را در نظر بگیریم به عبارتی دیگر در google adwords هر لغت از ارزش متفاوتی برخوردار است که این عوامل عبارت است از:

این عوامل را می توان به شرح زیر بیان نمود:

  1. فارسی یا انگلیسی بودن
  2.  بازار رقابتی لغت
  3.  وب سایت مربوط به آن لغت و ترکیب آن لغت با لغت های دیگر
  4. رعایت استانداردها از طرف سایت شما از قبیل هاست و دامین_لود تایم مناسب.

آیا میتوان تعین کرد که تبلیغات در روزی خاص درج شود؟

تبلیغات گوگل

بله می توانید روز هایی که میخواهید آگهی شما درج شود و یا روزهای تعطیل نیاز به درج آگهی نمی باشد را تعیین نمایید ویا ساعت آگهی را تعیین کنید

Rate this post
مقالات مرتبط
پیام بگذارید