هرچه جلوتر میرویم موتورهای جستجو نیز پیشرفتهتر و هوشمندتر می شوند و براساس موقعیت جغرافیایی که کاربران دارند نتایج جستجو نیز متغیر شده است به عبارتی موتورهای جستجو براساس موقعیت جغرافیایی کاربران نتایج موردنظر را به آنها نشان میدهد.
به عملیاتی که موجب افزایش رتبه در نتایج جستجوی محلی موتورهای جستجوگر شود local seo یا سئومحلی و جغرافیایی گفته می شود.
به دلیل اینکه کاربران از جستجو به صورت جغرافیایی نتایج بهتری به دست میآورند موجب شده است که سئو محلی و جغرافیایی افزایش پیدا کند.
به عنوان مثال زمانی که شما در میرداماد تهران دنبال رستوران میگردید اگر برای جستجو نمودن از عبارت میرداماد استفاده نمایید مطمئنا نتیجهای مطلوبی کسب نمیکنید. ولی اگر عبارت مورد جستجوی شما رستوران در میرداماد تهران باشد برای شما لیستی از رستورانهایی که در میرداماد تهران وجود دارد نمایش داده میشود، که به چنین نتایجی جستجوی محلی و یا Local SERP گفته می شود.
با توجه به آمار منتشر شده توسط گوگل بیشتر افراد از موتور های جست و جو برای پیدا کردن مکان خدمات مورد نظرشان سرچ می کنند.
در زیر آمار مربوط به این قسمت را برایتان بیان میکنیم.
به هرحال مشتریان شما همواره در حال سرچ کردن و یافتن مکان شما هستند. اگر شما از لوکال سئو استفاده نکرده باشید و در نتایج حضور نداشته باشید باید قید آن مشتری را بزنید.
زمانی که شما در گوگلمپ ثبتنام میکنید سئو محلی کار خود را شروع می کند. به این مورد دقت نمایید که سایت هایی که در گوگل مپ ثبت نام نکردهاند نمیتوانند در سئو محلی جایگاهی داشته باشند.
از دیگر عوامل تاثیرگذار در نتایج جستجوی محلی گوگل استفاده از ابزاری به نام گوگل بیزینس می باشد. که بسیار در بهبود جایگاه سایت تاثیر گذار است. اما به دلیل مسائل تحریمی در ایران، پشتیبانی نمی شود. سایت هایی رتبه های بهتری در نتایج جستجو محلی دارند که عنوان های آنها حاوی کلمات کلیدی جغرافیایی باشد.
میتوانید برای اینکه جایگاه سایتتان در نتایج جستجوی محلی افزایش پیدا کند با استفاده از Micromedia یا Json نشانه گذاری تگ های HTML انجام دهید.
اولین قدمی که شما میتوانید انجام دهید این است که در گوگل مپ سایتتان را ثبت نام کنید و این آغاز سئو محلی میباشد و از امکاناتی که گوگل مپ در اختیار کاربران قرار میدهد این است که به کاربران اختیار نظر دادن میدهد که این امکان در پایین نقشه و با عنوان Write your review می باشد. کسانی جایگاه بهتری دارند که رتبه آنها نزدیک به 5 باشد.
ساختن بکلینک با انکر تکست نیز میتواند رتبه سایت شما را در نتایج محلی بهبود ببخشد.
از دیگر کارهایی که میتواند موجب شود جایگاه سایتتان در نتایج جستجو بهبود پیدا کند این است که صفحه گوگل پلاس داشته باشید و آن را با وب سایت Verify کنید. توصیه میکنیم که عنوان گوگل پلاس و سایتتان یکی باشند و فراموش نکنید که وب سایت شما و صفحه گوگل پلاستان را Verify کنید تا خزندههای گوگل بتوانند رابطه میان سایت و Google Plus شما را درک کنند.
برای اینکه گوگل بتواند رابطه بین گوگل مپ و سایت را درک کند به شما پیشنهاد می کنم که آدرس و مشخصات شرکت و یا کسب و کار خود را به همراه کد شهر و کد پستی در سایت درج کنید.
ثبت سایت در دایرکتوریها یکی دیگر از عواملی هستند که موجب دریافت بکلینکهای با کیفیت میشوند. علاوه بر این حضور در دایرکتوریهای محلی از دیگر عواملی هستند که بر جایگاه سایت در نتایج محلی گوگل و دیگر موتورهای جستجو تاثیر میگذارند.
قطعا تحقیق کلمات کلیدی سئوی محلی متفاوت تر از تحقیق کلمات کلیدی عادی است. در ادامه به نحوه ی تحقیق کلمات کلیدی لوکال سئو خواهیم پرداخت.
قبل از شروع تحقیق کلمات کلیدی تمامی خدمات خود را لیست کنید. بیشتر مردم معمولا همین خدمات شما را سرچ می کنند. پس اگر در کلیدواژه خدماتتان جزو نتایج برتر گوگل باشید بدون شک یکی از کاندیدا های فروش هستید.
همچنین ممکن است مشتریان شما با توجه به مشکلی که برخورد کرده اند سرچ کنند. به عنوان مثال شما یک لوله کش هستید. مشتریان شما ممکن است در مرحله اول با سرچ کلمه ” لوله کش ” شما را پیدا کنند. اما برخی نیز ممکن است با سرچ ” باز کردن لوله ساختمان ” به دنبال شما باشند. پس برای اینکه هیچ مشتری را از دست ندهید پیشنهاد می کنم تمامی جهات را در نظر بگیرید.
ابزار های زیادی برای انجام این کار وجود دارد اما پیشنهاد ما Keyword Planner است. شما نه تنها می توانید میزان سرچ کلمات را متوجه شوید بلکه میتوانید با کمک این ابزار بقیه کلمات کلیدی وبسایت خود را پیدا کنید. ( دیگه چی از این بهتر )
تنها ایراد این ابزار این است که تعداد سرچ دقیق را نشان نمی دهد و یک بازه از آن را به ما می دهد. مثلا می گوید که میزان سرچ کلمه طراحی سایت فروشگاهی بین 1000 تا 10000 سرچ ماهانه است. با توجه به تجربه به دست آمده معمولا تعداد دقیق سرچ به عدد 10000 نزدیک تر است.
بعید است که صفحه اصلی شما برای همه کلمات کلیدی خدمات شما رتبه بندی کند. بنابراین شما باید برخی از کلمات کلیدی را با صفحات جداگانه سئو محلی انجام دهید.
در انتخاب url صفحات دقت کنید. سعی کنید url هر صفحه را متناسب با کلمه کلیدی آن صفحه انتخاب کنید.
با توجه به هم کانسپ بودن برخی ازکلیدواژه ها میتوان یک صفحه را برای چند کلیدواژه سئو کرد. اما قبل از انجام این کار مطمئن شوید که هم کانسپت هستند. به عنوان مثال کلید واژه های طراحی سایت خبری با خرید سایت خبری هم کانسپت هستند. میتوان این دو کلیدواژه را برای یک صفحه سئو کرد.
نتیجه گیری
با توجه به نکات گفته شده سئو محلی می تواند کسب و کار شما را زیر و رو کند به طوری که شما در آن شهر یا محله حرف اول را بزنید. جا دارد که بگوییم سایت ساز زرین با سابقه ی چند ساله در زمینه طراحی سایت و سئو سایت می تواند صفر تا صد سایت شما را از طراحی تا رساندن به نتایج برتر گوگل به عهده بگیرد. تا شما بدون هیچ نگرانی فقط به افزایش فروش خود فکر کنید.
پیام بگذارید