آنچه در ادامه گفته میشود، توصیههای کاربردی برای نشان دادن لینک های متنی است:
اولین کاری که باید انجام بدهید این است که لینک ها کاملا باید قابل مشاهده باشند برای همین حتما آنها را رنگی کنید و زیر لینک ها خط بکشید. این کار برای این است که کاربران نباید برای اینکه لینک ها را پیدا کنند سایت را بالا و پایین نمایند.
اگر متن موجود رنگی باشد دیگر نیازی نیست که همیشه زیر آن خط بکشید.
برای اینکه خط زیر لینک را حذف کنید دو حالت وجود دارد. منوهای باز شونده یا دیگر انواع فهرستهای لینک. اما نباید فراموش کنید که استفاده از این کار در زمانی میباشد که قسمتهای کاربردی واضح هستند در غیر این صورت نباید استفاده کنید و حتما باید توجه کنید که شاید طراحی سایت برای برخی واضح نباشد. به طور معمول کاربران فکر میکنند که تمامی سایتها شبیه به هم هستند و به نوار پیمایش سمت چپ و فهرست لینکهایی که رنگی هستند عادت دارند.
در صورتی که رنگی که شما استفاده نمودهاید قرمز و سبز میباشد، حتما باید خط زیر متن لینک وجود داشته باشد، زیرا که این رنگها برای افرادی که مشکل کور رنگی دارند باعث ایجاد مشکل میشود.
کاربرانی که مشکل بینایی دارند این خطهای زیر متنها برای آن ها مهم میباشد. بنابراین اگر دسترسی کاربران برای شما اولویت است، این خط زیر لینک را فراموش نکنید.
در صورتی که نمیخواهید خط بکشید، نباید زیر هیچ متن دیگری نیز خط بکشید، زیرا موجب میشود کاربران فکر کنند آنها لینک هستند و اینگونه گیج و خسته میشوند.
رنگهای مختلفی را برای لینک هایی که کلیک شدهاند و چه لینک هایی که کلیک نشدهاند در نظر بگیرید.
برای لینکهایی که کلیک نشدهاند باید رنگی که در نظر میگیرید شفافتر، روشنتر و براقتر باشند، ولی در عوض رنگ لینکهای کلیک شده باید کدر و کهنه به نظر بیاید.
زمانی که از رنگ استفاده میکنید باید این رنگها متفاوت اما در یک طیف رنگی باشند و با یکدیگر ارتباط داشته باشند. زمانی که رنگها هیچ ارتباطی نداشته باشند، برای کاربران مبهم است که لینکها چه ارتباطی با یکدیگر دارند.
رنگی که کاملا برای لینکها کارایی دارد، طیف آبی مییاشد، ولی می توانید از رنگ های دیگر نیز استفاده نمایید.
زمانی که برای لینکها رنگی را در نظر گرفتهاید، نباید به هیچ وجه از آن رنگ در قسمتهای مهم استفاده نمایید.
برای متنهایی که لینک نمیباشند، اصولا رنگ استفاده نمیشود، مگر اینکه رنگ استفاده شده با رنگ لینک فرق کند، در این صورت امکان استفاده از رنگ وجود دارد.
رنگ آبی رنگی میباشد که کاربران بیشتر در ذهن خود برای لینکها در نظر میگیرند، برای همین اگر برای لینکها هم از این رنگ استفاده نکردید، برای دیگر متن های موجود نیز استفاده نکنید.
لازم نیست که از رنگهای روشن و یا روشهای دیگر که لینکها را برجسته نشان میدهند، زمانی که موس روی لینک رفت استفاده کنید، زیرا موجب شلوغی صفحه میشود.
به هیچ وجه نباید زمانی که موس روی لینک قرار گرفت، آن را بولد کند، زیرا این کار باعث به هم ریختگی متن میشود.
شما میتوانید عنوانهای لینکها را طوری انتخاب کنید که برای کاربران حدس زدن اینکه لینک به کجا ختم میشود کار آسانی باشد.
برای لینکها فونت کوچک انتخاب نکنید و همچنین آنها را نزدیک به هم قرار ندهید، زیرا این کار برای کسانی که مشکل حرکتی در دستانشان دارند، مشکل به وجود میآورد.
می توانید از فونت کوچکتر نیز برای لینک های متنی استفاده نمایید ولی این کار در صورتی اتفاق میافتد که کاربران کمتری به لینک احتیاج داشته باشند.
در صورتی که مخاطبان شما افراد مسنی هستند باید اندازه فونتی که در نظر میگیرید، 12 به بالا باشد.
تمامی نکاتی که در بالا گفته شد در مورد ظاهر لینک های متنی میباشد ولی نباید از محتوای لینکها غافل شد، زیرا در درجه اول متن لینک میباشد.
پیام بگذارید