درست مانند سرمایه گذاری، ایجاد محتوایی که همیشه بازدیدکنندگان را به وب سایت یا رسانه های اجتماعی شما می آورد، می تواند در طول زمان بازدهی ترکیبی داشته باشد. محتوای همیشه سبز هر چیزی است که برای وب سایت، وبلاگ یا رسانه های اجتماعی خود ایجاد می کنید که در طول زمان مورد توجه قرار گرفته است. به عنوان مثال، محتوای همیشه سبز ممکن است برای یک متخصص تغذیه چگونه تغذیه سالم را شروع کنیم باشد و یا در زمینه های دیگر مثل سایت ساز، چگونه طراحی سایت انجام دهم و یا چگونه طراح سایت شوم باشد.
برای سازندگان محتوا و هر کسی که رسانه های اجتماعی خود را اداره می کند، توانایی برنامه ریزی محتوایی که همیشه مورد توجه مخاطبان شما باشد، کلید موفقیت است. اگرچه محتوای همیشه سبز معمولاً به محتوای وبلاگ اشاره دارد، راه های زیادی برای اعمال آن در بخش های مختلف تلاش های بازاریابی شما وجود دارد. در اینجا نحوه ایجاد محتوای همیشه سبز به عنوان بخشی از استراتژی محتوای خود آورده شده است.
محتوای همیشه سبز به هر موضوعی با سطح علاقه یا مرتبط بودن همیشه اشاره دارد. همیشه مخاطبانی وجود دارند که میخواهند محتوایی پیرامون این موضوعات مصرف کنند و اطلاعات در قطعات همیشه سبز باید منعکس کننده آن باشد. علاوه بر این، برای خوانندگانی که به دنبال پاسخ به یک سوال یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع هستند، باید تازه بماند. در حالی که ممکن است در درازمدت افزایش یا کاهش علاقه در طول زمان وجود داشته باشد، محتوای همیشه سبز تحت تأثیر فصلی نیست.
محتوای همیشه سبز محتوایی است که صرف نظر از فصل یا چارچوب زمانی مرتبط باقی می ماند، درست مانند درختانی که هرگز برگ های خود را از دست نمی دهند. از نظر ارزش، محتوایی است که هرگز سطح باقیمانده ترافیک را از دست نمی دهد. با استراتژی درست، محتوای همیشه سبز به طور مداوم در طول زمان علاقه ایجاد می کند و مردم همچنان برای ماه ها، سال ها، حتی دهه های آینده به دنبال آن خواهند بود.
چیزی که باعث محتوای همیشه سبز شدن می شود این است که موضوع چیزی حساس به زمان نیست. محتوا منبعی برای بسیاری از افرادی است که در بازاریابی دیجیتال کار می کنند. و مهمتر از همه، واقعاً خوب است. کیفیت بسیار مهم است، زیرا برای اینکه محتوای شما واقعاً همیشه سبز باشد، باید مطمئن باشید که رقیبی از راه نخواهد رسید و چیزی بهتر نخواهد ساخت .
محتوای همیشه سبز محتوایی است که برای مدت طولانی تازه می ماند. با داستانهای همیشه سبز، محتوای بهینهسازی شده برای جستجو ایجاد میکنید که به رویدادهای جاری یا آن لحظه در زمان مرتبط نیست. اینها موضوعاتی هستند که مخاطبان شما را درگیر می کنند و در هر مقطع زمانی به هدفی می رسند. علاقه ثابتی به این قطعات وجود دارد و ترافیک آنها نسبتاً یکنواخت باقی میماند، در حالی که ممکن است شاهد افزایش و سپس کاهش بازدیدها با محتوای به موقع باشید، یعنی محتوایی که همیشه سبز نیست.
شایان ذکر است که در این زمینه سایت ساز زرین با طراحی سایت در زنجان توانسته است همیشه محتوای سبز در سایت خود قرار داده تا به اهمیت و ارزش محتوای خود بیفزاید و همچنین مخاطبان خود را از بروز ترین و سبز ترین محتواها بهره مند کند.
بازاریابی همیشه سبز زمانی اتفاق می افتد که محتوای همیشه سبز برای کانال های رسانه های اجتماعی ایجاد شود یا در کانال های رسانه های اجتماعی تبلیغ شود، اغلب توسط یک برند به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی محتوا.
رسانه های اجتماعی نه تنها راهی عالی برای نشان دادن جنبه انسانی برند شما هستند، بلکه با به اشتراک گذاری محتوای همیشه سبز با ماندگاری طولانی تر، می توان محتوای شما را بیشتر به اشتراک گذاشت. حتی اگر محتوا در شبکه های اجتماعی باید جذاب باشد، مهم است که به یاد داشته باشید که هر کسب و کاری مخاطبان هدف متفاوتی دارد. یک کمپین اجتماعی همیشه سبز موثر باید ابتدا بر استراتژی و در مرحله بعد بر اجرا تمرکز کند.
محتوای همیشه سبز مهم است زیرا مدت ها پس از پست اولیه مرتبط باقی می ماند. این به این دلیل است که به رویدادها یا روندهای خاصی وابسته نیست. برخی دیگر از مزایای محتوای همیشه سبز عبارتند از:
نکته مهم اینکه محتوای همیشه سبز مدتها پس از انتشار به مخاطبان شما ارزش می دهد. چندین مزیت دارد، مانند هدایت ترافیک به سایت شما و متمایز کردن شما به عنوان یک رهبر فکری در فضای شما.
اکنون که میدانید محتوای همیشه سبز قطعا چیست در اینجا چند نکته خاص برای نوشتن محتوای همیشه سبز وجود دارد:
قبلاً به طور خلاصه اشاره کردیم که کلمات کلیدی طولانی ممکن است بهترین باشند. حتی ماندگارترین قطعه همیشه سبز ارزش زیادی ندارد اگر کاربران آن موضوع را جستجو نمی کنند، پس در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید.
هنگامی که کلمات کلیدی خود را به دست آوردید استفاده از بهترین شیوه های سئو را برای بهینه سازی در صفحه فراموش نکنید. متن جایگزین را به تصاویر اضافه کنید و کلمه کلیدی را در عنوان، URL و در سراسر متن قرار دهید اما کلمات کلیدی خود را پر نکنید. همچنین باید مقالات همیشه سبز مرتبط را به یکدیگر پیوند دهید تا رتبه بندی سئو را بهبود بخشید.
ممکن است احساس نیاز به اشتراک گذاری تخصص خود داشته باشید، اما این کار را به گونه ای انجام دهید که برای مبتدیان پاسخگو باشد. به احتمال زیاد کارشناسان در مورد موضوعات گسترده جستجو نمی کنند، و شما می خواهید محتوای همیشه سبز را برای مخاطبان بزرگ و تکراری تولید کنید.
مبتدیان اغلب زبان بیش از حد فنی را درک نمی کنند، بنابراین سعی کنید تا حد امکان از استفاده از آن اجتناب کنید.
هنگامی که یک محتوای عالی ایجاد می کنید، راه های زیادی وجود دارد که می توانید آن را بچرخانید و از ایده های عالی خود در قالب های مختلف دوباره استفاده کنید.
از آنجایی که علاقه به محتوای همیشه سبز به مخاطبان شما متکی است، بهترین کار شما زمانی است که بفهمید چه موضوعاتی باید بر روی چه نیازهایی تمرکز کنید یا به سؤالاتی که می خواهند پاسخ داده شود.
محتوای همیشه سبز حول کلمات کلیدی می چرخد. در نظر بگیرید که کدام موضوعات مربوط به کسب و کار یا برند شما هستند و چگونه می توانند به مخاطبان شما کمک کنند. برخی از صنایع و کلمات کلیدی مرتبط را فهرست کنید .
دریابید که مخاطب هدف شما چه مشکلاتی مشترک دارد. شما می توانید این کار را با انجام مصاحبه یا درخواست مستقیم در رسانه های اجتماعی خود انجام دهید. همچنین می توانید پلتفرم هایی مانند Quora و Reddit را بررسی کنید تا متوجه شوید که مخاطبان شما چه سوالاتی می پرسند. و سپس بازخورد مخاطبان و کلمات کلیدی خود را در برابر نتایج جستجو با استفاده از Google Trends بررسی کنید.
وقتی کسی مقاله شما را می خواند یا تصویر اجتماعی شما را پیدا می کند، باید دقیقاً آنچه را که برای حل مشکل خود نیاز دارد، بیابد. این به آنها کمک می کند تا اعتماد خود را به برند شما جلب کنند و آنها را تشویق به بازدید مجدد کنید.
اگر هدف شما یک کلمه کلیدی خاص است روی ایجاد محتوای شفاف و خوب تمرکز کنید که قبل از وصل کردن محصول به مخاطبان شما کمک کند. همچنین، از ذکر زمان یا تاریخ هایی که محتوای شما را به یک دوره زمانی خاص پین می کند، خودداری کنید.
فقط وقتی محتوای خود را منتشر کردید آن را ترک نکنید . به روز رسانی آن می تواند موج جدیدی از بینندگان را به وب سایت شما هدایت کند. ممکن است به سادگی ارسال مجدد در رسانههای اجتماعی، بهروزرسانی پیوندها و افزودن تحقیقات جدید باشد، یا میتواند به اندازه یافتن زوایای جدید در مورد موضوع مشابه باشد. مهم این است که آن را برای بینندگان خود تازه و مرتبط نگه دارید.
کلمات کلیدی مورد نظر خود و همچنین نحوه عملکرد محتوای خود را پیگیری کنید. وقتی عملکرد پستها را دنبال میکنید، میتوانید در صورت لزوم وارد عمل شوید و وقتی متوجه شدید که بخشهایی از محتوا یا کل گروههای محتوا کاهش علاقه دارند، میتوانید آنها را بهروزرسانی کنید.
محتوای همیشه سبز عالی است، اما فکر نکنید که هر چیزی که ایجاد می کنید باید همیشه سبز باشد. بخش های به موقع و موضوعی نیز مهم هستند. این بخش ها برای کمپینهای بازاریابی کوتاهمدت مناسب هستند، زمانی که میخواهید در مدت زمان کمی ترافیک و مشتریان زیادی را جذب کنید. بهترین استراتژی بازاریابی محتوا شامل ترکیبی از پست ها و محتوای همیشه سبز ماندگار و مقاله های موضوعی تر است.
علاوه بر برجسته کردن محتوای خود، باید از به روز ماندن آن نیز اطمینان حاصل کنید. اگرچه برای بهروزرسانی محتوای همیشه سبز نباید کار زیادی انجام دهید، یافتههای جدید، مقالههای جدیدی وجود خواهد داشت که میتوانید به آنها پیوند دهید و پیشرفتهای جدید دیگر که می توانید از آن ها استفاده کنید. علاوه بر این، به روز رسانی محتوا و تاریخ انتشار آن می تواند به رتبه بندی سئو کمک کند. این یک استاندارد ثابت است که چگونه به روز رسانی محتوای همیشه سبز می تواند به شدت برای رتبه بندی SEO مفید باشد. هنگامی که محتوای خود را به روز کردید، آن را طوری تبلیغ کنید که گویی یک بخش جدید است.
برای اینکه ببینید آیا محتوای شما به مرور زمان در رتبه بندی جستجو افت کرده است و قطعا باید به روز شود، می توانید از Ahrefs استفاده کنید. با استفاده از این ابزار، می توانید ایمیل خلاصه هفتگی خود را بررسی کنید تا ببینید اگر می خواهید بخش های خود را پیدا کنید، کدام یک از صفحات شما به تلاش بیشتری نیاز دارند. به یاد داشته باشید، محتوای جدیدی همیشه در حال ایجاد است و برخی از آنها برای همان کلمات کلیدی مورد نظر شما رقابت میکنند. شما باید محتوای خود را تازه و جامع نگه دارید تا در صدر باشید.
اگر می خواهید ترافیک ثابتی به مرور زمان به وبلاگ شما بیاید، باید موضوعات همیشه سبز را هدف قرار دهید. سپس برای حفظ وضعیت همیشه سبز آنها با بازنشر و تبلیغ مجدد آنها تلاش کنید.
پیام بگذارید