مدتی است که بیشتر فروشگاه های فیزیکی و کسب و کارها وارد فضای مجازی شده اند. بعضی از این کسب و کارها طراحی سایت برای فروشگاه خود انجام داده اند و در حال فعالیت هستند اما برخی دیگرهمچنان وارد فضای مجازی نشده اند. اما مهم ترین مورد این است که چرا برخی از کسب و کارها همچنان هیچ فعالیتی در اینترنت انجام نمی دهند!
برخی از کسب و کارها به این دلیل که تصور دارند فعلا نمی توانند در فضای اینترنت فعالیت کنند ویا آمادگی لازم را هنوز کسب نکرده اند پس این سوال پیش می آید که چه زمانی باید طراحی سایت برای فروشگاه انجام دهیم.
به نظر شما چه زمانی باید برای فروشگاهمان سایت طراحی کنیم؟ برخی از مردم و صاحبان کسب و کار و فروشگاه ها تصور دارند تا زمانیکه فروش بالایی نداشته باشند نمی توانند اقدام به طراحی سایت برای فروشگاه خود کنند و یا برای این کار باید هزینه بالایی خرج کرد تا بتوان برای کسب و کار یا فروشگاه، سایت طراحی کرد. یا اینکه برای طراحی سایت فروشگاهی حتما باید تعداد محصولاتشان زیاد باشد تا این کار را انجام دهند.
بیشتر مردم و صاحبان کسب و کارها هم ترس از هزینه دارند و فکر میکنند انجام این کار یک نوع ریسک است در حالی شرکت ها و فروشگاه های بزرگی هستند که برای موفقیت در فروش اینترنتی خود هزینه های کلانی را خرج می کنند تا هم برند شان شناخته شود و هم به هدف خود یعنی به بیشترین میزان فروش و درآمد برسند.
حضور آنلاین یک کسب و کار، صرف نظر از صنعت، می تواند تأثیر زیادی بر موفقیت آن داشته باشد. در عصر حاضر، برخی از کسب و کارها هنوز متوجه نیستند که اکثر مشتریان آنها قبل از خرید از وب سایت آنها بازدید می کنند. زمان بهتر یا مهم تری برای سرمایه گذاری در یک وب سایت برای تجارت وجود ندارد. طراحی یک وب سایت طیف گسترده ای از مزایا را برای مشاغل کوچک ارائه می دهد، و بیشتر این مزایا سال به سال ارزش خود را افزایش می دهند.
داشتن یک حضور آنلاین قوی، بهویژه یک وبسایت، میتواند باعث ایجاد درآمد بیشتر شود. و همچنین کیفیت وب سایت شما بر نتایج تأثیر می گذارد. این روزها، ما تقریباً همه چیز را آنلاین انجام می دهیم و این شامل خرید می شود. به همین دلیل است که هرگز زمان بهتری برای حضور در تجارت الکترونیک وجود نداشته است. امروزه، اگر چیزی میفروشید باید سوار قطار وبسایت تجارت الکترونیک شوید. یک سایت فروشگاهی به شما این شانس را می دهد که برند خود را بسازید، با مشتریان بیشتری ارتباط برقرار کنید و محصولات بیشتری بفروشید. این در صورتی است که طراحی وب سایت مناسبی داشته باشید.
طراحی وب سایت مخصوصا ایجاد یک وب سایت فروشگاهی بسیار مهم است. طراحی سایت برای فروشگاه به معنای استفاده از رنگها، فونتها، تصاویر، کلمات و گرافیک مناسب برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای خرید است.در طراحی سایت برای فروشگاه شما باید مشتریان بالقوه را جذب کنید، تجربه کاربری عالی ارائه دهید و باید فروشگاه شما در بهترین حالت مدیریت شود. بنابراین، نه تنها سایت شما باید خوب به نظر برسد و حس برند داشته باشد، بلکه باید بازدیدکنندگان وب سایت شما را نیز به سمت اقدام سوق دهد تا محصولات شما را بخرند.
با تمام رقابت های آنلاین، داشتن یک وب سایت کافی نیست. این نکات به شما نشان میدهد که چگونه میتوانید وبسایت خود را برای یافتن و استفاده از مشتریان احتمالی آسان کنید. همچنین این نکات برای صاحبان مشاغلی است که می خواهند اثربخشی وب سایت فروشگاهی خود را برای اطلاع رسانی و فروش آنلاین به خریداران احتمالی به حداکثر برسانند.
پاسخ گویی موبایل برای موثر بودن یک وب سایت حیاتی است. بیش از یک سوم کاربران تمام خرید خود را به صورت آنلاین از طریق دستگاه تلفن همراه انجام می دهند. نیازی به گفتن نیست که وب سایت موبایل کسب و کار شما باید تجربه کاربری مثبتی را ارائه دهد.
اگر مشتریان بالقوه وارد سایت فروشگاهی شما شوند اما خواندن یا پیمایش در دستگاه تلفن همراه برایشان مشکل باشد، ممکن است به سادگی شما را به نفع یک رقیب رها کنند. علاوه بر این، تجربه منفی کاربر تلفن همراه بر وب سایت شما در رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر می گذارد و یافتن آن را برای کاربران از طریق جستجوی گوگل دشوارتر می کند.
شما نیاز به یک نام دامنه دارید که یا با نام فروشگاه شما مطابقت داشته باشد یا به نوعی تجارت و فروشگاه شما را توصیف کند. حتی می توانید چندین دامنه داشته باشید که به وب سایت اشاره می کنند. این به معنای ترکیب بهترین شیوه های فنی سئو، تحقیقات کلمات کلیدی، بازاریابی محتوا و کمپین های تبلیغاتی پولی برای هدایت ترافیک به وب سایت شما است.
اگر کسب و کار و سایت فروشگاهی شما به افرادی بستگی دارد که بتوانند با شما تماس بگیرند یا با تیم فروش شما تماس بگیرند، این اطلاعات را در جایی قرار دهید که بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند. اطلاعات تماس شما باید، ترجیحاً در بالای صفحه اصلی قابل مشاهده باشد، به طوری که بازدیدکنندگان در صورت تمایل به تماس با کسب و کار و فروشگاه اینترنتی، مجبور نباشند شماره تلفن یا آدرسی را جستجو کنند. اگر از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان استفاده می کنید، پیوندهای اجتماعی خود را در سربرگ یا فوتر وب سایت قرار دهید، جایی که به راحتی پیدا می شوند.
اگر یک سایت اطلاعات بیش از حد داشته باشد، ذهن را بیش از حد بار می کند و باعث می شود که نتواند اطلاعات جدید را حفظ کند. مطمئن شوید که از تعادل خوبی بین متن و گرافیک استفاده کنید که صفحه تمیزی را ارائه می دهد و همچنین در سایت فروشگاهی خود قسمت مربوط به محصولات را خیلی مرتب و کامل با ویژگی های هر محصول و تصاویر آن ها قرار دهید تا کاربران بوانند به راحتی انتخاب و در نهایت خرید کنند.
اطلاعات نادرست وارد شده در زمان طراحی سایت ، مصرف کنندگان را از بین می برد، خواه این عدد اشتباه باشد، اطلاعات محصول قدیمی یا اشتباهات دستوری ساده باشد. شما نه تنها باید هر صفحه را قبل از انتشار آن تصحیح کنید، بلکه باید به طور دوره ای با افزایش محصولات و همچنین قیمت محصولات جدید هر صفحه را بررسی کنید وآپدیت های مورد نیاز را انجام دهید و از درستی اطلاعات و قیمت محصولات اطمینان حاص کنید.
88.5٪ از کاربران وب، اگر وب سایتی خیلی کند بارگذاری کند، آن را ترک می کنند. علاوه بر این، مدت زمان بارگذاری یک صفحه وب بر تصمیمات خرید تقریباً 70 درصد از خریداران آنلاین تأثیر می گذارد. با به روز نگه داشتن نرم افزار، بهینه سازی فیلم ها و تصاویر برای دانلود سریع تر و استفاده از میزبان وب سایتی که می تواند نیازهای پهنای باند شما را برطرف کند، مطمئن شوید که وب سایت شما بدون مشکل اجرا می شود.
هر صفحه در وب سایت شما باید خواننده را به انجام کاری ترغیب کند. به عبارت دیگر، شما باید به آنها دعوت به عمل بدهید. این لندینگ پیج های قدرتمند باید کاربران را تشویق به انجام یک اقدام خاص، مانند تماس با فروشگاه یا شرکت شما، ثبت نام برای یک سرویس، خرید محصول، دریافت کد اشتراک یا انجام کارهای دیگری که به نفع اهداف تجاری شما باشد، ترغیب کنند. از آنها دعوت کنید تا اقدامی را انجام دهند: یک دکمه، یک پیوند، یا یک کلمه واضح. در صورت امکان آن را در بالای صفحه نگه دارید تا خوانندگان مجبور نباشند قبل از یافتن فراخوان اقدام کنند.
استفاده از فونتها، رنگها و فایلهای GIF را محدود کنید، زیرا میتوانند حواس را پرت کنند و چشمها را از تمرکز صفحه وب دور کنند. پاراگراف های کوتاه و نقاط مهم نیز اطلاعات را قابل بررسی تر و احتمال خواندن آنها را بیشتر می کند. معمولا باید پاراگرافها را کوتاهتر از شش خط نگه دارید.
این امر به ویژه در مورد پاسخگویی تلفن همراه مهم است، که عامل اصلی در رتبه بندی گوگل وب سایت ها در الگوریتم خود است. هرچه رتبه یک وب سایت بهتر باشد، در صفحه نتایج موتور جستجو SERPبالاتر ظاهر می شود. اگر یک رقیب سازگار با موبایل باشد و وب سایت شما مناسب نباشد، ممکن است در نتایج جستجوی مشتریانتان پایین بیایید. پس باید در طراحی سایت فروشگاهی به سادگی و همه جانبه بودن توجه کنید.
همانطور که کسب و کارهای آجر و ملات سرمایه گذاری هنگفتی در ویترین فروشگاه خود می کنند تا تصاویر برند خود را نشان دهند، خرده فروشان تجارت الکترونیک و سایت های فروشگاهی نیز باید تجارب آنلاین با کیفیت بالا را مطابق با درک برند ایجاد کنند. برای مثال صفحه درباره ما شما نباید یک بلوک متنی خشک درباره کسب و کار ویا فروشگاه شما باشد. شما می توانید در طراحی سایت خود برای این قسمت یک عکس خوب از خود یا تیمتان برای شخصیسازی تجربه برای مشتریان خود قرار دهید.
مشتریان بالقوه برای به دست آوردن اطلاعات مفید به وب سایت شما مراجعه می کنند. گاهی اوقات آنها برای محتوای آموزشی در وبلاگ شما می آیند، و گاهی اوقات آنها بر روی تحقیق در مورد محصولات و خدماتی که می فروشید تمرکز می کنند. در هر صورت، باید اطلاعات مرتبطی را ارائه دهید که مشتریان بالقوه شما را درگیر کند، چیزی ارزشمند به آنها بدهد و اعتماد آنها را به تخصص شما افزایش دهد.
هنگامی که محتوای وب سایت خود را برنامه ریزی می کنید، سعی کنید از دیدگاه مشتری به آن فکر کنید. اگر شما یک مشتری بالقوه بودید، چه اطلاعاتی برای شما مفید خواهد بود؟ در حال حاضر چه سطح دانش یا تخصص دارید و چه چیزی باید با جزئیات بیشتر توضیح داده شود؟ با تمرکز بر محتوای خود از دیدگاه مشتری، می توانید آنها را برای مدت طولانی تری در سایت خود نگه دارید و به احتمال زیاد رابطه طولانی مدتی با آنها ایجاد می کنید که منجر به فروش می شود.
شما ممکن است بهترین وب سایت را در صنعت خود داشته باشید، اما اگر مردم نتوانند آن را پیدا کنند، برای شما مفید نخواهد بود. در حالی که میتوانید برای تبلیغات بالقوه هزینه کنید تا مشتریان بالقوه را به وبسایت خود هدایت کنید، اما در درازمدت بهینهتر و مؤثرتر است که ترافیک جستجوی ارگانیک رایگان را به سایت خود بیاورید.
وقتی مردم به دنبال اطلاعات آنلاین هستند، به موتورهای جستجو، به ویژه گوگل مراجعه می کنند. معمولاً آنها آنچه را که به دنبال آن هستند در صفحه اول نتایج جستجو پیدا می کنند، بنابراین جایی است که می خواهید کسب وکار شما ظاهر شود. گوگل و سایر موتورهای جستجو الگوریتم های اختصاصی خود را دارند که از آنها برای رتبه بندی سایت ها برای عبارات جستجو استفاده می کنند . پس از اینکه سایت شما توسط ربات های خزنده کشف شد، ایندکس می شود، به این معنی که برای محتوا، از جمله کلمات کلیدی، تازگی، ارتباط، لینک ها و چند رسانه ای تجزیه و تحلیل می شود. اطمینان حاصل کنید که سایت شما دارای محتوای جدید و مرتبط زیادی در رابطه با کلمات کلیدی است که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید.
شرکت سایت ساز زرین با طراحی سایت در زنجان در تمامی زمینه ها می تواند شما را در ساخت سایت و برند سازی شما و همچنین معرفی کسب و کار شما به گوگل، یاری کند.
پیام بگذارید