در مقالهی قبل دربارهی سئوی کلاه سیاه و تکنیکهای مربوط به آن صحبت کردیم. نقطه مقابل سئو کلاه سیاه، سئوی کلاه سفید است. به روشهایی که مطابق با قوانین و مقررات موتورهای جستجو بوده و به صورت اصولی موجب بالا آمدن رتبهی یک سایت در نتایج جستجو میشود سئوی کلاه سفید گفته میشود. در این روش رضایت کاربران بسیار حائز اهمیت است و نتایج این روش در طولانی مدت مشخص میشود. در این مقاله دربارهی معمولترین تکنیکهای سئو کلاه سفید صحبت خواهیم نمود.
هر روزه بر تعداد کاربران اینترنتی افزوده میشود و گوگل به عنوان قویترین موتور جستجو، بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را دارد و منبع مناسبی برای جذب ترافیک و مشتری است. استفاده از تکنیکهای سئوی کلاه سیاه برای افزایش رتبه و جذب مشتری قطعا سایت را با پنالتی گوگل مواجه میکند. به همین دلیل صاحبان وبسایتها و سئوکاران تلاش میکنند با استفاده از روشهای white hat SEO به اهداف طولانی مدت سایت خود دست یابند و از جریمهی گوگل نیز در امان بمانند.
تکنیکهای مختلفی در این زمینه وجود دارد و روز به روز به تعداد آنها افزوده میشود ولی در این قسمت لیستی از رایج ترین تکنیکهای سئو کلاه سفید را ارائه میدهیم:
تکرار بیش از حد کلمات کلیدی موجب دریافت جریمه از سمت گوگل میشود. ولی استفاده از کلمات کلیدی با تراکم 1 الی 3 درصد کل محتوا بسیار معقول است. علاوه بر این استفاده از ابزارهایی از جمله گوگل ترندز میتواند در انتخاب کلمه کلیدی مناسب کمک کننده باشد.
دامنههایی که قدمت بیشتری دارند از نظر موتورهای جستجو دارای ارزش بالاتری هستند.
سایتهایی که تعداد لینک ورودی آنها از سایتهای دیگر بیشتر باشد از نظر گوگل ارزش بالاتری دارند و رتبهی بهتری در نتایج جستجو خواهند داشت. ولی مسئلهی مهم این است که این بکلینکها باید غیراسپم و مفید باشند. و در صورتیکه این بکلینکها از سایتهایی با اعتبار و رتبهی بالاتری باشند، بهتر است.
ارائهی محتوای با کیفیت و غیر کپی همواره یکی از مهمترین اقدامات در سئو کلاه سفید است. محتواهای تولید شده برای سایت علاوه بر غیر کپی بودن باید ویژگیهای دیگری را دارا باشند. یعنی باید سعی داشت که عوامل سئوی درونی را رعایت کرد. برای مثال از یک تگ H1 و یک یا دو تگ H2 و حداقل یک تگ H3 استفاده کنید. و بهتر است تعداد واژههای محتوا بیشتر از 300 واژه باشد البته بسیاری از متخصصین سئو بیشتر از 500 واژه را توصیه میکنند. و طبق مورد اول چگالی کلمات کلیدی بین 1 الی 3 درصد مناسب است.در واقع میتوان گفت با تولید محتواها و مقالات با کیفیت میتوانید به بازاریابی محتوا بپردازید.
ارسال مطالب و محتواهای جدید و یا ویرایش مطالب قدیمی موجب میشود که گوگل، سایت شما را به عنوان یک سایت به روز بشناسد که تاثیر مستقیمی بر بهبود رتبهی سایت دارد.
تجربهی کاربری خوب همواره رضایت مشتریان را به دنبال خواهد داشت. و از آنجاییکه که امروزه گوگل در درجهی اول، رضایت مشتریان را در الویت قرار داده است. بنابراین تاثیر مثبت و طولانی مدتتری بر سئو و رتبهی سایت خواهد داشت.
60 درصد بازدیدکنندگان صفحات اینترنت را کاربرانی تشکیل میدهند که با استفاده از گوشیهای موبایل از صفحات و سایتها بازدید میکنند بنابراین میتوان گفت طراحی سایت به صورت ریسپانسیو یا واکنشگرا میتواند رضایت کاربر و مشتریان را به دنبال داشته باشد. که در نهایت میتواند در کسب رتبهی بهتر، کمک کننده باشد.
متا تگها از عوامل بسیار مهم در سئوی کلاه سفید هستند. که با استفاده از آنها موتورهای جستجو قادر به درک محتوای سایت شما خواهند بود. مهمترین متا تگها که بهینهسازی آنها تاثیر بسیار زیادی بر سئوی سایت دارد، متا تگ توضیحات، تگ عنوان هستند.
عضویت در شبکههای اجتماعی و به اشتراک گذاری مطالب و محتواهای سایتتان در آنها میتواند در شناساندن سایت و کسب و کار و همچنین جذب ترافیک بسیار مفید باشد.
رعایت و به کارگیری موارد گفته شده در این مقاله میتوانند تاثیر بسیار بالایی بر سئوی سایت داشته باشند. در واقع میتوان گفت رعایت اصولی موارد مربوط به سئوی کلاه سفید میتوانند بازدید از سایت شما را چندین برابر نمایند.
مقالات پیشنهادی مرتبط، با توجه به علاقه شما:
پیام بگذارید