×
دریافت قیمت
+ مشاوره رایگان

آذر 25, 1396
فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل-لینک‌های داخلی(بخش6)

فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل-لینک‌های داخلی(بخش6)

لینک دهی داخلی

در مقاله‌ی قبل درباره‌ی محتوای تکراری(Duplicate content) صحبت کردیم. در این بخش از مقاله‌ی آموزشی درباره‌ی لینک‌های داخلی و تاثیر آنها بر سئوی سایت صحبت خواهیم کرد.

لینک‌های داخلی(Internal Links):

به لینک‌های موجود در درون یک وب‌سایت که صفحات مختلف آن را به یکدیگر مرتبط می‌سازد لینک‌های داخلی گفته می‌شود. این لینک‌ها کاربران را به صفحات مختلف درون سایت هدایت می‌کنند. برای مثال لینک‌های موجود در منوی‌ سایت و همچنین لینک‌های فوتر نمونه‌‌هایی از لینک‌های داخلی هستند.

فرمت بهینه لینک داخلی:

در صورتیکه انکرتکست یک لینک داخلی کاملا مناسب و مرتبط با محتوای صفحه‌ی ارجاع شده باشد، در بهینه ترین فرمت خود قرار گرفته است.

آیا لینک‌های داخلی چهار چوب اصلی سایت هستند؟

با استفاده از لینک‌‌دهی‌های داخلی می‌توانید اولویت صفحات مختلف سایت خود را تعیین کنید. پس از اینکه خزنده‌های موتورهای جستجو سایت شما را پیدا کنند، لینک‌های داخلی موجود در سایت را دنبال می‌کنند تا بتوانند مطالب مرتبط بیشتری را در نتایج جستجو به کاربران نمایش دهند. برای مثال: وقتی که موتورهای جستجو از یک صفحه‌ در سایت شما بازدید کنند و محتوای این صفحه درباره‌ی بهینه سازی سایت باشد و در داخل این محتوا لینک‌های داخلی مرتبطی به دیگر صفحات وجود داشته باشد زمانی که موتورهای جستجو به لینک برسند محتوای آن را بررسی کرده و در داخل پایگاه داده‌ی خود ایندکس می‌کنند. وجود لینک‌های داخلی موجب  می‌شود که خزنده‌ها مدت زمان بیشتری در سایت به خزش(Crawl) بپردازند. همچنین این لینک‌ها به کاربران کمک می‌کنند که بین مطالب و محتواهای مختلف سایت جا به جا شوند و صفحات بیشتری را بازدید کنند. که تاثیر زیادی بر افزایش بازدید و ترافیک سایت دارند. بنابراین این لینک‌ها چهارچوب اصلی سایت را تشکیل می‌دهند.

ویژگی‌های یک ساختار لینک‌دهی داخلی ایده‌آل:

لینک دهی داخلی ایده آل

1- متناسب بودن متن لینک و محتوای صفحه:

انکرتکست لینک داخلی باید با محتوای صفحه‌ی هدف ارتباط موضوعی داشته باشد. اگر کاربر پس از کلیک کردن متوجه غیرمرتبط بودن محتوا شود بالافاصله از آن صفحه یا حتی از سایت خارج می‌شود. و احتمال دارد که دیگر به سایت شما باز نگردد و این نرخ پرش از سایت را افزایش می‌دهد که تاثیر منفی بر سئو سایت خواهد داشت.

2- هیچ صفحه‌ای را بدون لینک رها نکنید:

سعی کنید هیچ یک از صفحات سایت شما بدون لینک داخلی نباشد. به صفحات مفید و معتبر خود لینک دهید و صفحات رتبه پایین و ضعیف را حذف نمایید تا هیچ لینکی به آنها داده نشود.

3- برای لینک‌های داخلی از تگ rel=nofollow استفاده نکنید:

زمانی که برای لینک‌ داخلی از تگ rel=nofollow استفاده کنید رتبه‌ی لینک برای سایت در نظر گرفته نخواهد شد که تاثیر منفی بر سئو سایت خواهد داشت. از این تگ تنها برای لینک‌های خارجی استفاده نمایید.

4- فاصله‌ی بین صفحات بیشتر از 3 کلیک نباشد(در سایت‌های کوچک):

بهترین نوع دسته بندی سایت به صورتی است که با تعداد کلیک‌های نهایتا 3 یا حتی کمتر به صفحه‌ی مورد نظر رسید. علاوه بر این در دسته بندی ها باید توجه شود که مطالب مرتبط در یک دسته قرار گیرند. دسته‌بندی های اشتباه تاثیر منفی بر سئو خواهند داشت بخصوص زمانی که کاربر برای رسیدن به یک مطلب قدیمی‌تر مدام به صفحات قبل کلیک نماید.

5- برای لینک‌های یک صفحه انکرتکست متفاوت استفاده کنید:

زمانیکه که لینک‌‌هایی از یک صفحه به صفحات  مختلف سایت، انکرتکست یکسانی داشته باشند موجب می‌شود موتورهای جستجو نتوانند کلمات کلیدی این صفحات را شناسایی کنند که در این‌صورت بین صفحات  رقابت ایجاد می‌شود که تاثیر منفی بر سئو و رتبه سایت دارد.

6- به چند صفحه چند لینک با انکرتکست یکسان ندهید:

گاها برخی از صفحات سایت موضوع‌های مرتبطی دارند. برای لینک‌دادن به این صفحات که از نظر موضوعی به یکدیگر مرتبط هستند به هیچ وجه انکرتکست یکسان استفاده نکنید. علاوه بر این توجه داشته باشید که نباید در سایت خود محتوای تکراری یا کپی داشته باشید.

مزایای استفاده از لینک‌های داخلی:

لینک دهی های داخلی در سایت

1- لینک‌های داخلی علاوه بر کمک به کاربران برای رسیدن به صفحه‌ی مورد نظر، در صورتیکه مرتبط باشند، موجب می‌شود کابران مدت زمان بیشتری در سایت باشند و زمان ماندگاری کاربران در سایت بیشتر می‌شود و امکان بازگشت کاربران به سایت شما بیشتر خواهد شد. که این مورد تاثیر مثبتی بر سئوی سایت دارد.

2- قرار دادن لینک‌های داخلی با انکرتکست‌هایی مانند: برای مطالعه بیشتر، مطالب مرتبط پیشنهادی و …، ارتباط مناسبی بین مطالب سایت ایجاد می‌شود که در نهایت با نگه داشتن کاربران در سایت می‌تواند موجب کاهش نرخ پرش از سایت شود.

3- لینک‌های داخلی مناسب یکی از راه‌های افزایش اعتبار صفحات سایت است.

4- به هیچ وجه در صفحات خود از لینک‌های داخلی شکسته استفاده نکنید چون موجب بی اعتماد شدن کاربران و موتورهای جستجو به سایت می‌شود.

5- با به کار بردن کلمات کلیدی در انکرتکست لینک‌ داخلی می‌توان به افزایش رتبه‌ی کلمه کلیدی، کمک کرد.

امیدواریم این مقاله آموزشی برایتان مفید بوده باشد تا بتوانید یک ساختار مناسب لینک‌دهی داخلی ایجاد نمایید و شاهد افزایش ترافیک و رتبه‌ی سایت خود باشید.

 

مقالات پیشنهادی مرتبط با توجه به علاقه شما:

Rate this post
مقالات مرتبط
پیام بگذارید