×
دریافت قیمت
+ مشاوره رایگان

آذر 22, 1396
فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل-به روز بودن محتوا(بخش4)

فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل-به روز بودن محتوا(بخش4)

به روز بودن محتوا

در مقاله‌‌ی آموزشی بخش قبل درباره‌ی محتوای با کیفیت و چگونگی تولید آن صحبت کردیم. همانطور که اشاره شد برای تولید یک محتوای مناسب در ابتدا باید موضوع متناسب با زمینه‌ی فعالیت خود را بیابیم و سپس شروع به تولید محتوا نماییم و در این پروسه، به روز بودن محتوا از اهمیت خاصی برخوردار است. پس از تولید و انتشار محتوا، سفری به سوی قدیمی شدن آن آغاز می‌شود. محتواهایی که قدیمی‌تر هستند کمتر مورد توجه موتورهای جستجو قرار می‌گیرند. در این مقاله راه‌‌کارهایی برای نجات محتواها از خطر قدیمی شدن ارائه خواهیم داد.

تازگی محتوا (Freshness):

محتوای همیشه سبز

به روز بودن محتوا برای گوگل بسیار مهم است بطوریکه گوگل این مورد را به عنوان یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی در نظر گرفته و همواره به روز رسانی محتواها را بررسی می‌کند. می‌توانید از موارد زیر برای به روز بودن و تازگی محتوا و نوشته‌ی خود استفاده نمایید:

1- محتواهای همیشه سبز تولید کنید، برخی از محتواها وجود دارند که مدت زمان طولانی‌تر مورد جستجو قرار می‌گیرند و دارای اعتبار هستند. تولید این محتواها در هر زمینه‌ای، به نسبت مشکل‌تر است ولی شانس معتبر بودن آنها در طولانی مدت بیشتر است.

2- اگر سایت خبری دارید همواره باید اخبار روز و مطالب داغ را در سایت خود بگنجانید. زیرا بسیاری از افراد در اینترنت به دنبال اخبار و وقایع روز هستند.

3- اگر ایده‌ی جدیدی برای تولید محتواهای خود ندارید می‌توانید تغییر کاربری دهید. یعنی می‌توانید محتواهای قبلی خود را بازسازی نمایید. در وب‌سایت خود جستجو نمایید و مطالب قدیمی ولی در عین حال با ارزش را بیابید، و این محتواها را با اندکی تغییر به روز رسانی و تازه (refresh)نمایید. این روش تا مدتی کارساز است.

بهینه سازی محتوا با کلمات کلیدی

4-محتواهایی که با کلمه کلیدی خاصی بهینه شده‌اند امکان شناسایی شدن آنها توسط موتورهای جستجو بیشتر از محتواهای دیگر است. این محتواها عمر بازدید طولانی تری دارند و همواره می‌توانند جریانی از ترافیک را به سمت سایت هدایت نمایند.

5- مطالب قدیمی‌تر همواره زیر مطالب جدید دفن می‌شوند و پس از گذشت ماه‌ها یافتن آنها مشکل‌تر است ولی این به معنای بی ارزش شدن این مطالب‌ نیست. شاید فکر کنید که برای قرار گرفتن این مطالب در بالای لیست حتما باید آنها را دوباره منتشر یا به روزرسانی کنید ولی با این کار این مطالب تنها برای مدتی کوتاه در بالای لیست قرار می‌گیرند و پس از انتشار محتواهای جدید دوباره قدیمی خواهند شد. بهترین راه‌ برای دسترسی پیدا کردن به این مطالب این است که از محتواها و نوشته‌های جدید خود که به این مطالب مرتبط هستند لینک دهید. تا علاوه بر تولید محتوای جدید برای کاربران آنها را به مطالب معتبر قبلی هدایت نمایید.

دو فلش به چپ و راست با نوشته های جدید و قدیم به منظور جایگزینی محتوا

6- مواقعی وجود دارد که شما نمی‌توانید محتواهای قبلی را refresh کنید در این موارد بهترین راه‌کار جایگزین کردن (replace) است. یعنی اینکه از ابتدا شروع به نوشتن کنید و مواردی و نکاتی که در نوشته قبلی وجود ندارد را به آن اضافه نمایید ولی توجه کنید که باید از چارچوب مقاله‌ی قبلی استفاده نمایید. پس از پایان یافتن جایگزین کردن محتوا می‌توانید مطلب قبلی را حذف کنید و آدرس آن را به آدرس مقاله‌ی جدید تغییردهید.(redirect کردن)

معیارهای تازگی و به روز بودن محتوا از نظر گوگل:

1- دریافت لینک از سایت‌های با رتبه‌ی بالاتر: زمانی که سایت‌های رتبه بالا و معتبر به صفحات و مطالب سایت شما لینک دهند موجب تازگی محتوای سایت شما می‌شوند و در این صورت امتیاز صفحه‌ی شما افزایش می‌یابد و تاثیر مثبتی بر سئوی سایت خواهد داشت.

2- ایجاد صفحات جدید: ایجاد صفحات جدید برای مطالب در وبلاگ‌ها یا وب‌سایت‌ها، موجب دریافت امتیاز مثبت از طرف گوگل می‌شوند. ولی این نکته را در نظر داشته باشید که جدیدترین‌ها لزوما بهترین‌ها نیستند و ارزش و اعتبار یک مطلب به مرور زمان مشخص می‌شود.

3- به روز بودن براساس تاریخ: تاریخ انتشار یک مطلب یکی از معیارهای به روز بودن محتوا است.

4- ترافیک صفحه: تعداد کلیک‌های یک مطلب و زمان ماندگاری کاربران در آن صفحه بر تازگی و به روز بودن آن مطلب تاثیر می‌گذارند.

5- نحوه‌ی تغییر محتوا: محتواهایی که تغییرات منظم تری دارند از نظر به روز بودن با محتواهایی که هر چند سال یکبار تغییرات دارند، متفاوت هستند. همچنین به روز بودن منظم برخی از مطالب خاص از جمله: اخبار و رویدادها بسیار مهم هستند و تاثیر مثبتی بر ترافیک سایت خواهند داشت.

برای به روز بودن محتوا و مطالب خود از سایت‌های معتبر استفاده کنید به عنوان مثال:سایت‌های خبری گوگل از اعتبار و اهمیت خاصی برخوردار هستند. و همچنین در زمینه‌ی سئو و بهینه‌سازی سایت می‌توانید از سایت‌هایی چون:  SEOBook،Moz، SearchEngineLal استفاده نمایید.

مقالات پیشنهادی مرتبط با توجه به علاقه شما:

Rate this post
مقالات مرتبط
پیام بگذارید