وب مستران و سئوکاران تازهکار شاید از اهمیت لینک سازی اطلاع زیادی نداشته باشند. به همین دلیل در این مقاله علاوه بر اینکه به با ارزش بودن لینک سازی اشاره می شود، در مورد اینکه لینک بیلدینگ چیست و عوامل مهمی که موجب تاثیر گذاری بیشتر link building میشود، صبحت می کنیم.
اول و مهمتر از همه، پیوندها یکی از عوامل اصلی هستند که موتورهای جستجو برای تعیین اعتبار و ارتباط سایت از آن استفاده می کنند. هر چه سایت شما لینک های باکیفیت بیشتری داشته باشد، احتمال اینکه در SERP ها رتبه بالاتری داشته باشد، بیشتر می شود. در واقع، یک مطالعه اخیر توسط Moz نشان داد که تعداد پیوندهایی که یک سایت دارد، بعد از کیفیت محتوای آن، دومین عامل مهم رتبه بندی است.
پیوندها همچنین نقش مهمی در افزایش ترافیک سایت شما دارند. در واقع، یک مطالعه اخیر توسط Ahrefs نشان داد که تعداد دامنه های ارجاع دهنده (پیوندهای سایر وب سایت ها) مهمترین عامل در تعیین میزان ترافیک دریافتی یک سایت است.
علاوه بر این، پیوندها بخش مهمی از ایجاد دید آنلاین نام تجاری شما هستند. هر چه تعداد لینکهای بیشتری از وبسایتهای با کیفیت بالا داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که افراد هنگام جستجوی کلمات کلیدی مرتبط، سایت شما را ببینند.
در نهایت، لینک بیلدینگ بخش مهمی از ایجاد بازگشت سرمایه برای کسب و کار شما هستند. هرچه لینک های با کیفیت بیشتری داشته باشید، احتمال اینکه افراد از طریق SERP به سایت شما مراجعه کنند بیشتر است. این به نوبه خود می تواند به شما در افزایش فروش و تبدیل و افزایش سود شما کمک کند.
بحث های زیادی در مورد ایمنی ساخت لینک وجود دارد. برخی از مردم معتقدند که این روشی مطمئن و موثر برای بهبود سئو سایت است، در حالی که برخی دیگر فکر میکنند که می تواند منجر به جریمه شدن از طرف Google شود. بنابراین، حقیقت چیست؟
در یک کلام، بستگی دارد.
چند راه وجود دارد لینکها را به صورت ایمن و مؤثر ایجاد کنید، اما راههایی نیز برای جریمه شدن توسط Google وجود دارد. به طور کلی، شما می خواهید از هر گونه تکنیک کلاه سیاه مانند خرید لینک یا ارسال هرزنامه به انجمن های دارای لینک به سایت خود استفاده کنید. اما این تکنیکها ممکن است رتبهبندی شما را در کوتاهمدت بهبود بخشند، اما احتمالاً در بلندمدت منجر به جریمهای از سوی Google خواهند شد.
در عوض، روی ایجاد محتوای باکیفیت تمرکز کنید که مردم بخواهند به طور طبیعی به آن پیوند دهند. این ممکن است بیشتر طول بکشد، اما در دراز مدت موثرتر خواهد بود. همچنین میتوانید از طریق رسانههای اجتماعی، روابط عمومی و سایر اشکال بازاریابی پیوند ایجاد کنید.
وقتی صحبت از لینک بیلدینگ میشود، هیچ پاسخی برای همه وجود ندارد. شما باید شرایط فردی وب سایت خود را در نظر بگیرید و از انواع تکنیک های ایمن و مؤثر برای ایجاد پیوندهایی استفاده کنید که سئوی شما را بهبود می بخشد.
در ادامه قصد داریم به چند روش که به ایمن سازی پلن لینک بیلدینگ شما کمک می کند بپردازیم.
1-مشخص کنید که کدام صفحات فرود از ساخت لینک سود می برند
چند صفحه کلیدی در وبسایت شما وجود دارد که بیشترین سود را از ایجاد لینکسازی میبرند. با شناسایی صفحاتی که بیشترین پتانسیل را برای جذب ترافیک و افزایش تلاش های سئوی شما دارند، شروع کنید. هنگامی که بدانید روی چه صفحاتی باید تمرکز کنید، می توانید پیوندهای با کیفیت بالا را هدف قرار دهید که رتبه کلی وب سایت شما را بهبود می بخشد.
برخی از مهمترین صفحات در وب سایت شما صفحه اصلی، صفحات محصول و پست های وبلاگ شما هستند. صفحه اصلی شما معمولاً اولین صفحه ای است که مشتریان بالقوه می بینند، بنابراین مهم است که تاثیر خوبی داشته باشید. صفحات محصول نیز مهم هستند، زیرا می توانند به شما در تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به خریداران کمک کنند. و در نهایت، پستهای وبلاگ یک راه عالی برای جذب بازدیدکنندگان جدید و بازگرداندن آنها برای اطلاعات بیشتر است.
هنگامی که تشخیص دادید کدام صفحات به بیشترین کمک نیاز دارند، وقت آن است که لینک سازی را شروع کنید. روشهای مختلفی وجود دارد که میتوانید از آنها برای دریافت لینک استفاده کنید، از جمله ارسال مهمان، ابزارهای لینکسازی، و تماس با وبلاگنویسان و سایر صاحبان وبسایت. با این حال، همیشه باید به کیفیت و کمیت تمرکز کنید. فقط پیوندهای با کیفیت بالا از وب سایت های معتبر را هدف قرار دهید تا مطمئن شوید که وب سایت شما بیشترین سود را می برد.
با تمرکز بر لینک سازی برای صفحات کلیدی خود، می توانید رتبه وب سایت خود را بهبود بخشید و شانس موفقیت خود را افزایش دهید.
2-ببینید رقبای شما از کجا بک لینک های خود را به دست می آورند
یکی از بهترین راهها برای تعیین محل تخصیص تلاشهای لینکسازی خود این است که ببینید چه سایتهایی به رقبای شما پیوند میدهند.
با نگاهی به بک لینک های رقبای برتر خود، می توانید ایده ای از انواع سایت هایی که به آنها لینک می دهند و همچنین کیفیت آن لینک ها را دریافت کنید.
اگر می بینید که یک رقیب پیوندهایی از سایت های با کیفیت بالا دارد، ممکن است بخواهید سعی کنید از سایت های مشابه پیوند دریافت کنید.
به همین ترتیب، اگر میبینید که یک رقیب پیوندهای زیادی از سایتهای با کیفیت پایین دارد، ممکن است بخواهید در عوض روی دریافت پیوند از سایتهای با کیفیت بالا تمرکز کنید.
برای یافتن بک لینک های رقبای خود، می توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید.
3-در صنعت خود یک رهبر فکری شوید
بهترین راه برای تبدیل شدن به یک رهبر فکری در صنعت خود، شروع وبلاگ نویسی و نوشتن مقاله است. با به اشتراک گذاشتن بینش و دانش خود با دیگران، خود را به عنوان یک متخصص معرفی میکنید و افرادی را دنبال میکنید که به دنبال مشاوره از شما هستند.
برای شروع، به موضوعاتی فکر کنید که برای شما و صنعتتان مهم هستند. فهرستی از ایده ها را طوفان فکری کنید و سپس شروع به نوشتن کنید. حتماً مقالات خود را در رسانه های اجتماعی و سایر پلتفرم ها به اشتراک بگذارید تا بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید.
علاوه بر نوشتن، می توانید با سخنرانی در رویدادها و کنفرانس ها به یک رهبر فکری تبدیل شوید. این به شما فرصتی میدهد تا ایدههای خود را با گروه بزرگتری از افراد به اشتراک بگذارید، و همچنین میتواند به شما کمک کند تا با سایر رهبران صنعت خود ارتباط برقرار کنید.
در نهایت، همیشه مایل باشید دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. وقتی اطلاعات و توصیه های مفیدی ارائه می دهید، به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود دیده می شوید.
4-محتوای خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
هنگامی که محتوای شما ایجاد شد، مهم است که آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این به شما کمک می کند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید و سرنخ های بیشتری ایجاد کنید.
هنگام اشتراکگذاری محتوای خود، حتما از هشتگهای مرتبط استفاده کنید و آن را در پلتفرم رسانههای اجتماعی صحیح پست کنید. برای مثال، اگر یک پست وبلاگ را به اشتراک می گذارید، باید آن را در وبلاگ شرکت خود پست کنید و سپس آن را در توییتر، اینستاگرام، لینکدین و فیس بوک به اشتراک بگذارید.
شما همچنین می توانید از رسانه های اجتماعی برای هدایت ترافیک به وب سایت خود استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید پیوندی به آخرین پست وبلاگ خود در توییتر ارسال کنید و از دنبال کنندگان خود بخواهید روی پیوند کلیک کرده و پست را بخوانند.
هنگام اشتراکگذاری محتوای خود در رسانههای اجتماعی، حتماً موارد زیر را انجام دهید:
پسوند دامنه سایتهایی که از آن لینک دریافت میکنید. از قسمتهای مهم در link building می باشند . اگر از سایتهای دانشگاهی، دولتی، و … لینک دریافت نمایید اهمیت بسیار بالایی دارد. در صورتی که بتوانید از سایتهایی با پسوند .edu و .org لینک دریافت کنید، لینک سازی بسیار موثری خواهید داشت.
بعد از عاملی که در مطلب بالا به آن اشاره شد ، در قدم بعدی محبوبیت سایتی که از آن لینک دریافت می کنید بسیار اثرگذار می باشد. ولی باید از اعتبار آن سایت اطمینان حاصل نمایید.
باید بررسی کنید که سایتی که میخواهید از آن لینک دریافت نمایید چه اعتباری در گوگل دارد.
باید به این نکته نیز توجه نمایید که در آن سایتها بین مردم و شبکه های اجتماعی چه بازخورد و فیدبک دارند.
در صورتی که درلینک خود از کلمات کلیدی و انکرتسکتهای مهم و ضروری برای سایتتان استفاده نمایید قطعاتوجه موتورهای جستجو را به سایت خود جلب خواهید نمود.
در آخر باید گفت که ایجاد link building در سئو و بهینه سازی سایت بسیار تاثیر گذار و حیاتی است. در اصل لینک سازی خارجی یکی از مهمترین بخشهای سئو خارجی میباشد.
در این مقاله از سایت ساز به بررسی نحوه ی مدیریت پلن لینک بیلدینگ پرداختیم. اگر شما نیز اطلاعاتی از نحوه ی انجام لینک بیلدینگ دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید.
پیام بگذارید