موضوعی که در مورد لینکها بسیار مهم میباشد، کیفیت آنها است نه تعداد لینک ها که وارد سایت میشوند. اما کیفیت لینکها نیز به پارامترهایی بستگی دارد که امروز قصد ما از این مقاله بررسی این پارامترها میباشد.
زمانی که موتورهای جستجوگر به لینکی در صفحهای برخورد میکنند، برای بررسی بیشتر چندین پارامتر را در نظر میگیرند که این پارامترها از این قبیل هستند:
آیا متن لینک کلمه کلیدی است؟ درصورتی که باشد، چه تعداد کلمه کلیدی میباشد و میزان آن چقدر است؟
زمانی که اطلاعاتی که مورد نظر بود جمعآوری شوند، زمان آن میرسد که ارزش لینک ها توسط موتورهای جستجو بررسی شوند و این که چه کاری انجام میشود تا ارزش لینک ها محاسبه شود کاملا به موتورهای جستجوگر بستگی دارد و به رازهایی که موتورهای جستجوگر دارند برمیگردد.
اما براساس تجربیاتی که در سراسر دنیا بهینهسازان وب سایت دارند، به این نتیجه رسیدهاند که برای محاسبه ارزش لینک حتما فرمولی وجود دارد که به وسیله موتورهای جستجوگر در حال بروزرسانی و پیشرفت میباشد.
میزان تناسب متن صفحه لینکدهنده به متن صفحه لینکگیرنده: به هر میزانی که تناسب کمتر باشد، ارزش لینک نیز کم است و این امکان وجود دارد که ارزش لینک صفر شود.
میزان تناسب سایت لینک دهنده به سایت لینک گیرنده. بالعکس نیز وجود دارد، یعنی بیشتر بودن تناسب موجب افزایش ارزش لینک میشود. براساس تجربیات به این نتیجه رسیدهاند که این فاکتور نسبت به فاکتور بالاتر ارزش کمتری دارد.
موقعیت لینک در صفحه لینک دهنده: ارزش لینک در این فاکتور زمانی بالا میرود که لینک به تگ body نزدیکتر باشد.
nofollow: موتورهای جستجوگر زمانی ارزش لینک را برابر صفر قرار میدهند چنانچه لینکی از نوع nofollow باشد.
ارزش لینک در زمانی پایین میآید که لینکی موجود از الگو و قالب یک سایتی باشد و همچنین در تمامی صفحات سایت در یک مکان وجود داشته باشند و متنی که دارد نیز ثابت باشد.
لینکی که از پیج رنک صفحهای میگیرید بسیار مهم میباشد. خصوصیات پیج رنک مربوط به همان صفحه است و لزوما با پیج رنک صفحه اصلی سایت یکسان نمیباشد.
چیزی که ارزش لینک را پایین میآورد، بالا بودن تعداد لینک های خارج شده از یک صفحه میباشد.
ارزش یک لینک را میتواند فاکتور مهمی با عنوان سن لینک مشخص کند. یعنی اگر سن لینکهایی که شما در صفحه قرار دادهاید بیشتر باشد، اعتبار و ارزش آن نیز زیاد خواهد بود.
عاملی که بر قدرت لینکها می افزاید، سن صفحه لینک دهنده و سن دامنه لینک دهنده میباشد. از عواملی که موتورهای جستجو نظیر گوگل ، یاهو و بینگ از آن استفاده میکنند، سن لینکها و سن صفحه و دامنه میباشد که موجب میشود که جلوی اسپم لینک گرفته شود. دیگر برای اسپمرها این امکان وجود ندارد که شبکهای از وبسایتهای نو بسازند و آن سایت را به رتبه بالا قرار دهند.
در لینکها متنهایی که قبل آن و بعد لینک وجود دارد مورد بررسی قرار میگیرد و کلمات مشکوک نظیر اسپانسر، فروش، تبلیغ و غیره پیدا شوند که این کار برای این است که افرادی نتوانند پیج رنک بفروشند در ضمن متنهای موجود با لینک باید متناسب باشد و همچنین تمامی لینک با لینکهایی که در صفحه قرار گرفته باید متناسب باشد که موجب شود در موتورهای جستجو فیلتر اسپم فعال نشود.
موتورهای جستجو با دقت نوع متن لینکها را بررسی میکنند تا بفهمند که متن موجود کلمه کلیدی یا شبه جمله میباشد. بر تمامی فاکتورهایی که در بالا ذکر شد، نوع متن میتواند تاثیر بگذارد. ارزش و کارایی لینکهای با کلمات کلیدی با این متنهایی که کلمه کلیدی ندارند متفاوت میباشد.
در بهینه سازی متنهای وب سایت و استراتژی لینک سازی انتخاب متن لینکها بسیار نقش مهمی در صفحات سایتتان دارد. توصیه ما به شما این است که قبل از اینکه برای وب سایتتان متن انتخاب نمایید، در انتخاب کلمات کلیدی وقت بیشتری صرف کنید.
پیام بگذارید