×
دریافت قیمت
+ مشاوره رایگان

تیر 22, 1396
جستجو صوتی گوگل چیست ؟

جستجو صوتی گوگل چیست ؟

 

جستجوی صوتی6

 

 جستجو صوتی گوگل چیست ؟

در سال 1990 موتورهای جستجوگر برای اولین بار پیدا شدند که ساختار متفاوتی داشتند و زمانی که کاربران با کیلد واژه‌ها در کادر جستجو به صورت تایپی ورودی را به آنها ارائه می‌نمود . برای اغلب بسیار عجیب و ناشناخته است که به این موضوع که موتورهای جستجو صدای ما را می‌شنوند و به آنها پاسخ می‌دهند بپردازند.

کاملا جستجوی نوشتاری با جستجوی صوتی متفاوت است. به عبارتی زمانی که به صورت نوشتاری جستجو انجام می‌دهید، کاملا حالت کتابی دارد ولی این بر خلاف جستجوی صوتی می‌باشد و زمانی که می‌خواهید عبارتی را جستجو کنید بدون هیچ تشریفات و غیر رسمی این کار را انجام می‌دهید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید استفاده از این نوع جستجو بیشتر توسط کسانی که از طریق گوشی همراه و یا تبلت از اینترنت استفاده می‌کنند به کار می‌رود و معمولا تمرکز این نوع جستجوها بیشتر محلی می ‌باشد.

به عنوان مثال هنگامی که در مسافرت هستید، می تواند با استفاده از گوشی همراه خود متوجه شوید که در کجا قرار دارید و در صورتی که از جستجوی صوتی استفاده نمایید می‌توانید به دنبال نزدیک‌ترین رستوران یا بهترین رستوران باشید.

به دلیل اینکه در جستجوی صوتی شما به صورت گفتاری جستجو انجام می‌دهید، طولانی‌تر از جستجوی نوشتاری می‌باشد.

در واقع هدفی که گوگل از راه‌اندازی این جستجوی صوتی دارد این است که به کاربران موبایلی کمک کند تا در سریعترین زمان و در موقعیت‌هایی که نیاز به یک پاسخ سریع و فوری دارند، بوانند به پاسخ مورد نظر خود برسند. برای همین کاری که موتور جستجو برای کسی که به صورت صوتی جستجو انجام داده است این است که سریع‌ترین و ساده‌ترین شکل پاسخ را به کاربر می‌رساند.

در ادامه برای اینکه بتوانید به سادگی صفحات وبسایت خودتان را برای جستجوهای صوتی بهینه نمایید، نکاتی را ارائه کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

افراد در جستجوهای صوتی بیشتر به دنبال چه چیزهایی می‌گردند؟

 

جستجوی صوتی5

 

در سال 2016 آمارهایی که توسط International Trends Report جمع‌آوری شده نشان می‌دهد که افراد در جستجوهای صوتی موضوعات بسیاری را مطرح می‌کنند و بسیار متنوع هستند، اما بیش از ۲۰% از جستجوها مربوط به تجارت‌ها و محتواهای محلی می‌باشد. به همین دلیل  کسانی که در زمینه تجارت‌های محلی و یا شرکت‌هایی دارند که در زمینه سئو کار می‌کند، باید بیشتر از سایرین جستجوی صوتی را بهینه‌سازی نمایند.

اهمیت ایجاد لیستینگ در Google My Business در بهینه سازی برای جستجوهای صوتی

 

جستجوی صوتی4

 

حتما زودتر دست به کار شوید. این حرفم برای کسانی است که تاکنون برای تجارت خود در Google My Business یک لیستینگ ایجاد ننموده‌اند.

در صورتی که در  Google My Business لیستینگ داشته باشید موجب می‌شود که در مورد تجارت شما گوگل اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری داشته باشد و اطلاعتش در مورد کاری که انجام می‌دهید، آدرس محل دفتر یا فروشگاه شما، ساعات کاری شما و همچنین شماره تماس شما کامل‌تر باشد.
همان طور که گفت شد، جستجوهایی که به صورت صوتی انجام می‌شود اکثرا به صورت محلی هستند ، بنابراین زمانی که شما یک لیستینگ در Google My Business داشته باشید در نتایج جستجوی کسانی که به صورت محلی جستجو انجام می‌دهند، شانس بیشتری برای رویت دارید.

افزایش رویت‌پذیری به معنای افزایش CRT و بهبود رتبه بندی می‌باشد.

استفاده از کلیدواژه‌های محاوره‌ای

 

جستجوی صوتی3

 

کلیدواژه در جستجوی صوتی بسیار متفاوت می‌باشد و علاوه بر این که طولانی می‌باشد، محاوره‌ای نیز هست،  بنابراین کاری که شما باید انجام دهید بهینه سازی کلید واژه‌های محاوره‌ای می‌باشد  تا بتوانید وبسایت خود را برای جستجوهای صوتی بهینه‌سازی نمایید، باید محتواهای خود را برای کلیدواژه‌های محاوره‌ای بهینه‌سازی کنید.

برای اینکه بتوانید کلید واژه‌های محاوره‌ای را شناسایی کنید، باید روش‌های متفاوتی را در نظر بگیرید. باید در نظر داشته باشید که: راجع به محصولات و تجارت شما افراد واقعی به چه صورت صحبت می کنند، از چه نوع عباراتی برای نامیدن محصولات و تجارت شما استفاده می‌کنند و یا زمانی که می‌خواهند درباره تجارت شما چیزی بپرسند، چگونه سوالات خود را مطرح می‌نمایند.

برای اینکه به این نتایج برسید می‌توانید از تماس‌های افراد به کمپانی شما استفاده نمایید.

استفاده از بخش سوالات متداول FAQ

 

جستجوی صوتی2

 

زمانی که می‌خواهید وب‌سایت خود را برای جستجوهای صوتی بهینه نمایید، از راه‌هایی که می‌توانید از داده‌هایی که از سوالات کاربران که برخی از آن را در مطالب بالا ذکر کردیم به دست آمده استفاده نمایید. برای این کار سوالات کاربران را در گروه‌های مجزا طبقه‌بندی نمایید و ایجاد یک صفحه FAQ برای هر دسته از سوالات کنید.

Rate this post
مقالات مرتبط
پیام بگذارید