اکثر بازاریابان علاقمند هستندکه در مورد مزایایی که بازاریابی زمانی که یک برنامه ایجاد می شود، صبحت کنند و انجام دادن چنین کاری بسیار مهم می باشد حال این سوال پیش می آید که چگونه می توان این برنامه را به کمپین های بازاریابی فردی تبدیل کنیم که درآمد واقعی نیز داشته باشد؟ برای این که پاسخ این پرسش را به دست آورید با ما همراه باشید
اولین قدم زمانی که می خواهید برنامه بازاریابی را پیاده سازی نمایید نیاز به یک سیستم کاملی دارید که بازاریابی را شروع کنید تا موفقیت شما را تضمین کند.
درکل در یک شرکت برنامه کلی و همچنین اهداف ویژه بازاریابی زا می توان کمپین یک بازاریابی گفت اما باید گفت که برای رسیدن به یک نتیجه موردنظر ، اولین قدم برنامه ریزی درت می باشد
زمانی که می خواهید کمپین بازاریابی اجرا کنید لازم است که هزینه کنید برای همین شما می توانید تمام مراحل را برای ایجاد ان به شرکت یا ارائه دهنده خدمات بازاریابی بسپارید تا آنها نیز بااستفاده از تیم عملیاتی و متخصصان خودشان و همچنین با استفاده از رسانه ها این کاررا انجام دهند بنابراین یکی از کارهای مهم برای رسیدن به اهداف بازاریابی و تاثیر آن انجام برنامه ریزی و مدیریت هماهمنگ در ابعاد مختلف بازاریابی و همچنین اجرای انها به صورت مجموعه ای مرتبط و دارای زمانبندی مشخص می باشد
هنگامی که می خواهید یک کمپین بازاریابی راه اندازی کنید نیازمند فرآیند گام یه گام می باشد که تمرکز روی اجرا و منابع موردنیاز داشته باشد تا به موفقیت در دستیابی به نتایج قابل اندازه گیری برسد
مراحلی برای اجرای کمپین بازاریابی وجود دارد:
درادامه می خواهیم موارد بالا را توضیح بدهیم و ببینیم که چه نقشی برای توسعه و ایجاد کمپین های بازاریابی دارد
قبل از هرکاری شما نیازمند هستید که مخاطبان هدف خود راتعیین کنید و حتما در برنامه بازاریابی خود این مخاطبان مشخص شوند که بهترین راه برای اینکه به این مخاطبان هدف خود برسید درک چالش های منحصر به فرد آنها و چگونگی حل آنها می باشد و زمانی که
بازاریابی شما مخاطبان هدف خود را تحت تأثیر قرار ندهد مؤثر نخواهد بود. بنابراین قبل از تبلیغ کردن خود، مخاطبان خود را بشناسید.
مشخص کردن هدف خود یا همان شاخصهای کلیدی عملکرد
زمانی که شما کمپین بازاریابی ایجاد می کنید باید یک هدفی داشته باشید که این هدف کمک کند تا شما اهداف خاصی را مشخص کنید
یا شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) به شما کمک خواهد کرد که چگونگی انجام کمپین خود را در برابر این هدف تعیین کنید.
به عنوان مثال؛ زمانی که شما کمپینی دارید که براساس جذب مشتری راغب lead generationباشد چه تعداد لید یا سرنخ (یافتن مشتریانی راغب برای خرید و استفاده از کالا یا خدمات ما) برای شروع میخواهید و چگونه موفقیت خود را خواهید سنجید؟ زمانی که در حین اجرای کمپین بازاریابی شاخص عملکرد کلیدی و اندازه گیری آن را مشخص کرید متوجه خواهید شد که تا چه میزان توانسته ایم به هدفی که میخواهیم دستیابی داشته باشیم.
هنگامی که یک کمپین بازاریابی را راه اندازی نموده اید ولی آن را اندازه گیری نکرده اید و همچنین به بررسی میزانی که شما را به اهداف از پیش تعریف شده در جهت دستیابی به اهداف نپرداخته اید باید گفت که کاری بیهوده است و قابلیت توسعه در آینده ندارد.
اینکه هدف کمپین شما چیست بخشی از محتوایی که شما ارائه می دهید می تواند یک وبینار رایگان ترکیبی از وب و سمینار یا ارائه سمینار از طریق اینترنت، یک کارآموزی رایگان یا هر چیزی جذب کننده افراد برای خرید برند شما باشد.
زمانی که این ارائه هارا مدنظر قرار می دهید باید علاوه براین ارائه ها یک مکانی نیز همراه با این ارائه ها درنظر بگیرید که خریدار شما تصمیم به خرید کالا میگیرد به طوریکه شما توجه آن را جلب کنید. درواقع وبینار رایگان برای افرادی است که نمیدانند کدام برند را بخرند یا به دنبال خرید بدون اتلاف وقت هستندهمچنین شما می توانید یک راهنمایی کوچک ارائه بدهید که موجب می شود برند شما بهتر راهنمایی شود
برای انتقال پیام خودتان و جذب مخاطبان شما از کدام رسانه هدف استفاده می کنید ؟ کانالهای انتشار رسانه شامل موارد زیر هستند:
بنابراین بسته به این که کسب و کار شما از چه نوعی می باشد همچنین براساس مخاطبان هدف و اهداف شما کانالهایی که انتخاب میکنید متفاوت خواهد بود.
زمانی که شما یک کمپین بازاریابی ایجاد و اجرا می کنید هر فرود بازدید کننده شما بر روی صفحه اصلی، ممنوع است! زمانی که شما برای انجام تبلیغات پول پرداخت می کنید شما نیازمند این هستید که برای کمپین یک صفحه فرود ویژه ایجاد کنید که از حواس پرتی جلوگیری کند که دراین صورت بازدید کننده شما میتواند تمرکز بر آن چیزی که شما میخواهید بکند.
حتما مطمئن شوید که تبلیغاتی که دارید هم راستا با صفحه فرود در محتوا و هم در طراحی باشد به طوری که با بازدیدکنندگان شما ارتباط برقرار کند
بسیار مهم می باشد که فعالیت هایی که در بازاریابی انجام می دهید برای اینکه به نتایج برسند ردیابی کنید نتایج را اهدافی که برای کمپین داشتید مشخص می کند این مهم است که فعالیتهای بازاریابی خود را برای رسیدن به نتیجه ردیابی کنید. نتایج توسط اینکه چه اهدافی برای کمپین داشتید مشخص خواهند شد. اما در اغلب موارد، در مورد فروش یا لیدهای واجد شرایط هستند.
اگر می خواهید به سرعت کمپین بازاریابی راه بیندازید باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید زیرا راه اندازی کمپین کاری نیست که به سرعت بخواهید ان را انجام دهید برای اینکه هرکاری انجام دهید باید برنامه ریزی داشته باشید بدون برنامهریزی مناسب، کمپین بازاریابی شما به احتمال زیاد شکست میخورد برای همین هیچ چیزی بهتر از برنامه بازاریابی نمی تواند شما را به اهدافتان برساند. بنابراین دانستن بهترین بازاریابی برای شما میتواند بسیار ضروری باشد.
پیام بگذارید