در واقع متاتگ ها برچسب هایی از سایت هستند و این تگ ها در کدهای html و در قسمت head قرار می گیرند . این تگ ها به این دلیل مهم هستند که وب سایت را به موتورهای جستجو معرفی میکنند. بنابراین موتورهای جستجو از جمله گوگل این برچسب ها را به عنوان داده هایی برای شناسایی بهتر سایت درنظر می گیرند و زمانی که به سایت مراجعه می کنند ابتدا این تگ ها را مشاهده می نمایند برای این که متاتگ هایی که در سایت وجود دارد را ببینیدبایدروی سایت کلیک راست نمایید و گزینه View Source را بزنید.
برخی از برچسب ها برای سئو حیاتی هستند. مابقی تاثیر کمی بر رتبه بندی دارند یا هیچ تاثیری ندارند. در سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) متا تگ ها هنوز نقش مهمی دارند. به خصوص استفاده از توضیحات متا بسیار مهم است.
برای درک بهتر محتوای وب سایت ، موتورهای جستجو از کدهای خروجی صفحه استفاده می نمایند ودر نتایج جستجو به طور مستقیم نمایش می دهند اگر به تصویر زیر توجه نمایید می بینید که در تصور حدود 20 خط کد نوشته شده است که هر یک از این خط ها دارای مفهومی هستند به طور مثال اگر به خط 4 نگاه کنید می بینید که در تگ <title> عنوان صفحه قرار گرفته است و یا در خط 5 توضیحات صفحه نوشته شده است ولی باید توجه کنید که تمامی کدهای موجود در صفحه سایت برای موتورهای جستجو مهم نیستند در ادامه این مقاله به تگ های مهم که برای موتورهای جستجو و همچنین سئو مهم است می پردازیم
توضیحات متا مفید هستند زیرا بسیاری از کاربران اغلب قبل از کلیک کردن مطالعه می کنند تا وقت خود را تلف نکنند. نرخ پرش و توضیحات متا مکمل یکدیگر هستند. هنگامی که به صفحه ای از نتایج جستجو نگاه می کنید، مشتری یا خواننده شما به توضیحات متا نگاه می کند تا پیش نمایشی از انواع آن را دریافت کند. اگر با هدف کاربر تطابق داشت، کلیک می کنند. اگر به دلایلی توضیحات شما با آنچه در صفحه شما است مطابقت نداشته باشد، خواننده شما به همان سرعتی که آمد آن را ترک خواهد کرد.
نرخ پرش با معیاری که به شما می گوید چه مدت کاربر در صفحه شما می ماند یکسان نیست. بسته به نوع محتوا یا خدماتی که ارائه می دهید نیز متفاوت است.
متا تگ ها به انواع تگ های HTML اطلاق می شود که گوگل آنها را می خواند و تفسیر می کند مانند تگ عنوان یا متا تگ روبات.
در حالی که تگ توضیحات متا، از طرف دیگر، به نویسنده فضای بیشتری می دهد تا روشن کند که خواننده با کلیک کردن چه چیزی را پیدا می کند. در SERP ظاهر می شود و هر کسی که از موتورهای جستجو مانند Google استفاده می کند می تواند آن را بخواند. میتوانید موارد سفارشیشده بنویسید یا به مواردی که بهطور خودکار توسط Google تولید میشوند تکیه کنید.
درک متا تگ ها یک عنصر حیاتی برای هر استراتژی بهینه سازی موتور جستجو است. باید بدانید کدام تگ چه کاری انجام می دهد تا بتوانید تلاش های خود را اولویت بندی کنید. توضیحات متا که مستقیماً زیر تگ عنوان قرار دارد.
این یکی از راههایی است که میتوانید محتوای خود را در دسترستر کنید و در عین حال به تلاشهای سئوی درون صفحهتان کمک کنید. تمام این کدهای HTML به گونهای طراحی شدهاند که محتوای شما را برای موتورهای جستجو آسانتر کند و درک کند.
یکی از فاکتورهای مهم سئو داخلی تگ titel می باشد و عنوانی که دراین تگ نوشته شده است توسط موتورهای جستجو عینا در نتایج جستجو نشان داده می شود.تگ عنوان مهمترین متا تگ است و فراتر از نتایج جستجو است. این اولین عنصر HTML است که در هر صفحه ای ظاهر می شود، بنابراین تاثیر خوبی از خود بر جای می گذارد.
برچسب های عنوان باید همیشه منحصر به فرد و مرتبط باشند. باید آن را مختصر نگه دارید زیرا گوگل همیشه فضایی برای عناوین فوق العاده طولانی ندارد.
تگ توضیحات نیز از متاتگ های مهم در سایت می باشد که مورد توجه موتورهای جستجو نیز بوده است که متن قرار گرفته در این تگ را به طور مستقیم در نتایج جستجو و زیر عنوان صفحه نمایش می دهد درهنگام نوشتن توضیحات دقت کنید که محتوایی متفاوت و جذاب بنوسید و حتما فراموش نکنید که یک یا دو بار کلمه کلید اصلی خود را در آن قرار دهید.
meta description ها باید توضیحات کامل و ترغیب کننده داشته باشند. توضیحات متا در head یک صفحه وب قرار دارد. موتورهای جستجو پر کردن کلمات کلیدی را در اینجا توصیه نمی کنند، اگرچه شما باید مهمترین کلمات کلیدی خود را به روشی طبیعی وارد کنید.
سرتیتر های صفحه نیز برای صفحه سایت باارزش هستند از مهم ترین سرتیتر<H1> و همنین طور کم ارزش ترین سرتیتر<H5> می باشد سرتیتر <H6> زیاد ارزشی برای گوگل ندارد و با تگ<P> تفاوتی ندارد اما نکاتی که باید هنگام نوشتن به آنها توجه کنید عبارت است از:
تگ های که موجب اتصال به صفحه های دیر یا سایت های دیگر می شود که مهم ترین فاکتور در سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد هنگامی که از این تگ ها می خواهید در سایت استفاده کنید دقت زیاد داشته باشید . چند نکته برای استفاده از لینک ها وجود دارند که به شما معرفی می کنیم:
برای این که موتورهای جستجو مفهوم تصویر را بفهمند از سه روش استفاده می کنند که این سه روش عبارتاست از :استفاده از alt ، استفاده از نام و آدرس ، استفاده از محتوای صفحه و محتوای قبل و بعد تصویر
در صفحه سایت خود حتما حداقل یک صفحه شاخص درنظربگیرید و کلمات کلید اصلی خود را به عنوان alt در تصویر قرار دهید در ضمن نیازی نیست تا تمامی تصاویر یک صفحه دارای alt باشند. سعی کنید تا برای تصاویر بزرگ، بهینه و یا کیفیت alt قرار دهید نه آیکون ها و تصاویر نامناسب.
این تگ بین تگ باز و بسته قرار می گیرد و یکی از تگ های مهم سئو سایت می باشد واز وظیفه های اصلی این تگ این می باشد که صفحات مشابه به یک صفحه ریشه هدایت می کند و موجب می شود که موتورهای جستجو متوجه آدرس اصلی صفحه شوند و در نتایج جستجو به نمایش می گذارند.
تگ canonicalراهی است که به موتورهای جستجو میگوید کدام نسخه از یک صفحه را اصلی میدانید و دوست دارید توسط موتورهای جستجو نمایه شود و توسط افراد پیدا شود.
اسکیما یک تکنیک خاص برای سازماندهی داده ها در هر یک از صفحات وب شما به روشی است که توسط موتورهای جستجو شناسایی می شود و ارزش سئوی بالایی دارد این یک ویژگی عالی برای پیاده سازی است.
برای این که موتورهای جستجو متوجه شوند که شما اجازه ایندکس کردن سایت را می دهید یا خیر به این تگ مراجعه می کنند که درصورتی که این تگ به صورت به صورت noindex باشد موتور های جستجوگر سایت شما را در نتایج جستجو نمایش نمی دهند و اگر noindex نباشد و یا برای این تگ عنوانی در نظر نگرفته باشید موتورهای جستجو به صورت پیش فرض سایت را ایندکس می کنند اما دو نکته در این تگ وجود دارد :
تگ های مشخص کننده موقعیت کمک بزرگی برای به دست آوردن در رتبه در سئو محلی دارند . تگ location یکی اصلی ترین تگ ها در شناسایی موقعیت محل ارائه خدمات شما می باشد
تگ geo.position که مشخص کننده مختصات دقیق دفتر کارشما در نقشه می باشد البته باید گفت که عوامل دیگری نیز در سئو محلی دخیل می باشد مانند محل سرور ، زبان سایت
این تک برای معرفی تگی از صفحه گوگل پلاس شما به موتورهای جستجوگر استفاده می شود و اینکه به صورت مستقیم استفاده از این تگ تاثیری در رتبه سایت ندارد اما می تواند در ایجاد Knowledge Graph کمکتان کند.
این تگ مشخص کننده کلمات کلیدی می باشد که مرتبط با مطالب صفحه می باشد کلمات کلیدی که در این متاتگ قرار می گیرند باید با( ,) از هم جدا شوند البته گوگل در سال 2009 اعلام کرد که این متاتگ ها را نادیده می گیرد و تاثیری ندارند ولی هنوز هم خیلی وب مستران از ان استفاده می کنند زیرا شاید مورد توجه موتورهای جستجو قرار بگیرد
< ” …,meta name=”keywords” content=”keyword1, keyword2, keyword3 >
این تگ برای معرفی زبان مورد استفاده محتوای سایت برای دسته بندی سایت ها براساس زبان می باشد
<“meta http-equiv=”content-language”
content=”fa>
شود.
تگ Social media
رابطه بین رسانه های اجتماعی و سئو به هیچ وجه قطعی نیست اما وجود دارد، و اگر آن را درک کنید، می تواند به شما کمک کند رتبه اول را کسب کنید. با افزودن تگ های فیس بوک و توییتر، وب سایت شما ممکن است در فهرست موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد.
متا تگ های مهم هم به سئو و هم به تجربه کاربر کمک می کند.همه این متا تگ ها نقش های مختلفی را در نتایج جستجوی گوگل ایفا می کنند که برخی از آنها مهم تر از بقیه هستند. موتورهای جستجو معمولاً یک هدف در ذهن دارند، اینکه کمک به افراد در یافتن آنچه به دنبال آن هستند.
متا تگ ها راه شما برای ارسال پیام به موتورهای جستجو هستند تا کار آنها و در نتیجه کار شما آسان تر شود. برچسبهای عنوان فقط تزئین نیستند، آنها یک تگ html هستند که به موتور جستجوی گوگل میگویند این مهم است.
پیام بگذارید