×
دریافت قیمت
+ تخفیف ویژه

بهمن 8, 1396
فاکتورهای مهم سئو در سال 2018 کدامند

فاکتورهای مهم سئو در سال 2018 کدامند

فاکتورهای مهم سئو

الگوریتم‌ها و معیارهایی که گوگل برای رتبه‎‌بندی سایت‌ها در نظر می‌گیرد هیچ‌گاه ثابت نبوده و همواره در حال تغییر هستند. از این رو صاحبان سایت‌ها برای اینکه همواره بتوانند سئو و رتبه‌ی سایت خود را در سطح مناسبی نگه دارند باید با این تغییرات و عوامل آشنایی داشته باشند و سایت خود را بر اساس آن معیارها به روز نگه دارند. در این مقاله فاکتورهای مهم سئو که در سال 2018 بیشترین تاثیر را بر رتبه‌ی سایت خواهند داشت بررسی می‌کنیم.

فاکتورهای مهم سئو در سال 2018:

1- سرعت بالای سایت:

سرعت سایت همواره یکی از عوامل موثر در بهبود سئوی سایت بوده و هست. کاربران همواره تمایل دارند سریعا به صفحه‌ی دلخواه خود هدایت شوند  و کمتر منتظر بمانند. در واقع می‌توان گفت عموما کاربران زمانی بین 15 الی 20 ثانیه را صرف انتظار برای لود شدن یک سایت می‌کنند. بنابراین هرچه زمان انتظار کاربر را کمتر کنید قطعا بخش زیادی از رضایت بازدید کننده و موتورهای جستجو را به دست آورده‌اید. پس این مسئله را جدی بگیرید. ابزارهای مختلفی برای بررسی و بهبود سرعت سایت وجود دارند که یکی از این ابزارها Gtmetrix است که می‌توانید از پیشنهادات آن برای بهبود سرعت سایتتان استفاده نمایید.

2- طراحی سایت به صورت ریسپانسیو(واکنشگرا):

بیش از 60 درصد کابران اینترنت با استفاده از موبایل به مشاهده‌ی صفحات می‌پردازند و این آمار هر روزه افزایش پیدا می‌کند قطعا در سال 2018 تعداد کاربران موبایل بیشتر خواهدشد بنابراین طراحی سایت به صورت قابل انطباق با تمامی سیستم‌ها کامپیوتر، موبایل و تبلت بسیار مهم خواهد بود. و نکته‌ی قابل تاملی که همواره باید در نظر گرفت این است که با توجه به افزایش چشم‌گیر کاربران موبایلی احتمال دارد گوگل سیاست Mobile First Index را پیش بگیرید یعنی نسخه‌ی موبایلی سایت را به عنوان نسخه‌ی اصلی سایت در نظر بگیرد. ولی در هر صورت نباید از طراحی ریسپانسیو غافل شوید. پس می‌توان گفت حتی اگر نسخه‌ی موبایلی هم دارید باید سایت شما ریسپانسیو باشد در واقع واکنشگرا بودن یک شرط لازم و اجباری برای سایت است.

3- تاثیر و اهمیت محتوا:

تاثیر محتوا بر سئوی سایت

محتوا همواره از قدرت زیادی برخوردار بوده و بر سایت پادشاهی کرده است و این قدرت همچنان ادامه خواهد داشت. صاحبان سایت‌ها قطعا محتواهای مناسب زیادی در طول سال‌های مختلف برای سایت خود ایجاد کرده‌اند و براساس آن رتبه‌ی مناسبی کسب کرده‌اند. یک فرصت عالی این است که همان محتواها را با تصاویر جدید و افزایش طول محتوا به روز رسانی نمایند و تولید محتواهای جدید با معیارهای گوگل هم راهی است که همواره باید پیش بگیرید. زمانی که موتورهای جستجو در حال بررسی مطالب سایت شما هستند به عواملی مثل وجود کلمه کلیدی در مواردی چون :عنوان صفحه (تگ Title)، متادیسکریشن، تگ‌های H1 تا H6 و در آدرس صفحه و متن جایگزین تصویر(تگ alt) توجه زیادی خواهد کرد. علاوه بر این طول محتوا نیز از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود و محتواهای با کیفیت با طول بالای 2000 کلمه مد نظر گوگل قرار خواهد گرفت.

4- استفاده از کلمات کلیدی بلند در محتوا:

کلمات کلیدی کوتاه معمولا عمومی تر هستند. ولی در کلمات کلیدی بلند رقیبان کمتری خواهد داشت و با استفاده از این کلمات مدت بیشتری می‌توان در صفحه‌ی اول نتایج جستجو باقی بمانید.

5-استفاده از محتوای ویدئویی در سایت:

تاثیر محتوای ویدئویی بر سئوی 2018

امروزه وقتی کاربران به دنبال محتوایی مانند: مطلب آموزشی هستند ترجیح می‌دهند که از ویدئو استفاده نمایند و کمتر به دنبال متن‌های طولانی آموزشی هستند. بیشتر صاحبان سایت‌ها، به دلیل مشکل بودن تولید محتوای ویدئویی از تهیه‌ی آن سر باز می‌زنند. تولید و قرار دادن ویدئو در سایت خود و سایر سایت‌های به اشتراک گذاری ویدئو موجب خواهد شد که یک سر و گردن از رقیبان خود بالاتر باشید زیرا ویدئو زمان ماندگاری کاربران را در سایت افزایش خواهد داد علاوه بر این ویدئو یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی است و می‌تواند بازدیدکنندگان را به مشتریان و کاربران دائمی شما تبدیل کند. طبق آمار جدید در سال 2021 بیش از 80 درصد ترافیک وب در دنیا به محتوای ویدئویی اختصاص خواهد یافت. بنابراین حضور خود را با محتواهای ویدئویی پر رنگ و ماندگارتر کنید ولی در تولید ویدئو به این مسئله دقت کنید از آنجایی که بیشتر کاربران با استفاده از موبایل‌های خود این محتواها را مشاهده خواهند کرد ویدئو‌های خود را به صورت کوتاه تهیه نمایید تا برای کاربران موبایلی قابل دسترسی باشد.

6-اهمیت لینک‌ها:

یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو همانند سال‌های قبل لینک‌دهی های داخلی و خارجی خواهند بود. در محتواهای سایت خود از مطلبی به مطلب دیگر لینک دهید ولی سعی کنید این مطالب در داخل یه دسته بندی باشند و برای لینک دهی‌های خارجی دقت زیادی به خرج دهید و تنها به سایت‌هایی لینک دهید که کاملا مرتبط با موضوع فعالیت شما باشند.

7-جستجوی صوتی را جدی بگیرید:

جستجوی صوتی و تاثیر آن بر سئو در سال2018

در سال 2018 این نوع جستجو از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود. امروزه 40 درصد از کابران اینترنتی روزانه یکبار به صورت میانگین به جستجوی صوتی می‌پردازند. پس در سال 2018 محتوای خود را طوری تولید کنید که برای جستجوهای صوتی بهینه شده باشند. بخصوص در عنوان نوشته‌ها دقت زیادی به خرج دهید.

نتیجه‌گیری:

در این مقاله سعی کردیم فاکتورهای مهم سئو را بیان کنیم که در سال 2018 بیشتر مدنظر قرار خوهند گرفت. سعی کنید محتوای تصویری و ویدئو‌یی بیشتری تولید نمایید این محتواها همواره مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند و از بهترین راه‌های افزایش فروش و جذب مخاطب می‌باشند.

مقالات پیشنهادی مرتبط، با توجه به علاقه شما:

Rate this post
مقالات مرتبط
پیام بگذارید