تگ عنوان در بهینه سازی سایت ها تاثیر به سزایی دارد. برای موتورهای جستجو این تگ meta محبوبیت بسیار دارد. تگ عنوان بهینه و مناسب مزایای بسیاری دارد که از جمله آنها میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
موجب بالا رفتن رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو میشود.
زمانی که کاربری در هنگام جستجو بخشی از عنوان سایت شما را جستجو کند، سایت شما در نتایج نمایش داده میشود و احتمال وارد شدن کاربر به سایت شما زیاد میشود که به این ترتیب ترافیک سایت شما افزایش میابد.
تگ عنوان به موتورهای جستجو کمک میکند تا بین صفحاتی که مشابه هستند تفاوت قائل شود.
تگ عنوان تنها یکی از بسیاری از عناصر روی صفحه است که هنگام بهینه سازی صفحات و محتوا روی آن تمرکز می کنیم.
بهینه سازی آن به تنهایی احتمالاً به تغییرات رتبه بندی زیادی منجر نمی شود. با این حال، استفاده از آن در زمینه با سایر عناصر روی صفحه میتواند زمینه و موضوع مهمی را برای یک صفحه، بخشها و سایتها به طور کلی ایجاد کند. فراتر از تأثیر سئو و تمرکزی که بر روی برچسبهای عنوان میگذاریم، باید به تأثیر آنها بر نرخ کلیک و ترغیب مخاطبان هدف خود برای ورود به سایت نیز فکر کنیم.
هنگامی که موتورهای جستجو از برچسب عنوان ما به عنوان پیوند آبی در جستجو در صفحه نتایج جستجو استفاده می کنند، محتویات آن برچسب می تواند تصمیم جستجوگر را برای کلیک کردن به سایت ما بگیرد یا شکست دهد. تگ عنوان به طور برجسته در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ظاهر می شود زیرا معمولاً به عنوان پیوند قابل کلیک استفاده می شود و همچنین در پنجره مرورگر ظاهر می شود.
در برخی از سایت ها مشاهده میکنید طراحان و برنامهنویسان در تمام صفحات خود از Title یکسان استفاده میکنند ولی این کار اصلا درست نیست. در واقع انجام این کار موجب میشود که از نظر موتورهای جستجو تمامی صفحات طراحی وب دارای یک موضوع مشابه هستند و انجام چنین حرکتی در طراحی سایت اشتباه بزرگی میباشد.
راه حل این مشکل فقط این است که هر عنوان را مرتبط در موضوع همان صفحه قرار دهید که در جستجوی موتورهای جستجو نتیجه بهتری را داشته باشد اما اگر شما میخواهید که نام وب سایتتان در تمامی صفحات قرار بگیرد، میتوانید نام وب سایت را و موضوعی که آن صفحه دارد را با هم ترکیب کنید.
همواره تلاش نمایید که در عنوان صفحه از کلمات کلیدی استفاده نمایید ولی باید به درستی این کار را انجام دهید تا کلمات کلیدی یک اسپمر شناخته نشود. بنابراین در عنوان از اطلاعات کلیدی و با ارزش استفاده نمایید.
تعداد کاراکترهایی که برای عنوان در نظر میگیرید نه خیلی زیاد باشد و نه خیلی کم در نظر گرفته شود. اگرچه کوتاه بودن عنوان جذاب میباشد ولی چون عنوان بخشی مهمی است، بنابراین بهتر است از آن استفاده ببریم. عنوان تاثیر بسیاری نیز در جستجوها دارد و زمانی که عنوان ما با کلمه ای که کاربر میخواهد جستجو کند نزدیک باشد، صفحه ما بالاتر میرود.
باید از کارهایی مانند قرار دادن صفحه اصلی یا صفحه نخست در title صفحات بپرهیزید.
قبل از هرچیزی کمی با تگ h آشنا شوید.
تگهای H یا Headingها، ارزش کلمات را نشان میدهند و از ۶ تگ (h1,h2,h3,h4,h5,h6) تشکیل شدهاند.
تگ عنوان محتوای یک صفحه وب را توصیف می کند. این توضیحات سیگنالی را در مورد موضوعی که این صفحه در مورد آن است به موتورهای جستجو ارسال می کند. بنابراین، ربات موتور جستجو قادر خواهد بود به درستی ایندکس، ارزیابی و موقعیت صفحه وب را انجام دهد. این عنوان در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) فهرست شده است، و بنابراین اطلاعات ارزشمندی در مورد اینکه آیا روی وب سایت شما کلیک کنند یا خیر به کاربران می دهد.
اگر مبحثی بسیار ارزشمند بود و میخواهید که به کاربران آن را نشان دهید و موتورهای جستجو نیز مطلع شوند استفاده میشوند.
بالاترین ارزش برای تگ h1 میباشد و مجاز هستید که فقط یک بار در صفحه استفاده نمایید.
۱-استفاده از تگ h1 برای کلمات کلیدی در صفحه اصلی
۲-برای پستهایی که به عنوان تیتر هستند، از تگ تیتر در h2 استفاده کنید.
۳-در صفحه نوشته، عنوان نوشته را در صفحه نوشته، h1 قرار دهید.
۴- از این تگ ها همواره سعی کنید که حداقل یک بار استفاده نمایید.
۵- توجه کنید که نباید از این تگها در جاهای دیگر همچون ساید بار یا مکانهای دیگر استفاده کنید.
و در آخر اینکه در استفاده از این تگها زیادهروی نکنید.
برای خزندههای موتورهای جستجو زمانی که از این تگها استفاده میشود، تعیین تکلیفی برای آنها میباشد، بنابراین باید حواستان را جمع کنید تا کلمات مفیدی را درون آن قرار دهید و زیاد هم از این تگها استفاده نکنید.
قبل از اینکه بتوانید یک تگ عنوان بهینه شده بنویسید، باید بدانید که صفحه در کجای سلسله مراتب کلی وب سایت قرار می گیرد. برچسب عنوان صفحه اصلی با پست وبلاگ یا صفحه محصول بسیار متفاوت است. برای طراحی سایت با صفحات زیاد، ایجاد برچسب هایی که از صفحه ای به صفحه دیگر متفاوت هستند، می تواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل است که ترسیم نقشه سایت و دانستن اینکه هر صفحه با توجه به زمینه موضوع شما در کجا قرار می گیرد، مهم است.
همه ما میتوانیم با زمانهایی ارتباط برقرار کنیم که واقعاً میخواهیم پاسخی برای چیزی خاص پیدا کنیم، اما سایتهای رتبهبندی برتر به سؤال متفاوتی پاسخ میدهند. همین امر در مورد محتوای عالی که مورد توجه قرار نمی گیرد نیز صدق می کند. دانستن اینکه مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند و چگونه جستجو می کنند برای بهینه سازی تگ عنوان بسیار مهم است.
هنگامی که برچسب های عنوان را بهینه می کنید، از تحقیق کلمات کلیدی غافل نشوید یا آن را نادیده نگیرید. هدف شما برای تگ عنوان بهینه شده، مطابقت عبارتی است که استفاده میکنید با آنچه جستجو میشود، تا زمانی که هدف درک شده تمرکز محتوای صفحه باشد.
گام بعدی برای درک اینکه صفحه در کجای سلسله مراتب وب سایت قرار می گیرد، ارزیابی محتوای صفحه است. تگ عنوان زمانی بیشترین تاثیر را برای موتورهای جستجو و کاربران دارد که موضوع صفحه را معرفی می کند و از همان کلمات کلیدی مهم در کپی بدنه، ویژگی alt تصویر، توضیحات متا، URL و سایر جنبه های صفحه استفاده می شود. فرصت خود را برای استفاده از این عنصر، در میان سایر موارد موجود در صفحه، با تلاش برای نوشتن آن به گونه ای که شامل کلمات، اصطلاحات یا عباراتی است که در محتوای صفحه وجود ندارد، هدر ندهید.
Google میتواند تگهایی را که مفید نیستند یا به طور معناداری با موضوع بقیه صفحه مرتبط نیستند، نادیده بگیرد. باید از کلماتی در تگ عنوان استفاده کنید که در قسمت های دیگر صفحه نیز استفاده می شود تا موضوع را به هم گره بزنید.
تگ های عنوان تکراری برای جستجوگران یا موتورهای جستجو مفید نیستند. اگر برچسبهای تکراری دارید، آنها را در گزارشهای کنسول جستجوی گوگل یا ابزار وبمستر بینگ خواهید دید. اغلب، متوجه می شوید که موتورهای جستجو انتخاب کرده اند که برچسب عنوان شما را نادیده بگیرند و از محتوای دیگری که در صفحه شما یافت می شود برای متن پیوند آبی در SERP استفاده کنند.
تگ عنوان به عنوان متن در پیوند آبی رنگ در SERP ها نشان داده می شود. این املاک و مستغلات برجسته است و پیامی که در اینجا نشان داده شده است تأثیر زیادی بر تصمیم جستجوگر در مورد کلیک کردن روی سایت شما یا رفتن به نتیجه جستجوی بعدی دارد. تمرکز شما باید روی پاسخ به سوال، نیاز یا خواسته جستجوگر باشد. به جستجوگر دلیلی بدهید تا روی پیوندی کلیک کند که با محتوا، اهداف و آنچه که به دنبال شماست، مطابقت دارد.
از عناوین تکراری و اسپم پرهیز کنید. در مقابل وسوسه زیاده روی کردن با برچسب عنوان خود مقاومت کنید. موتورهای جستجو بر روی زمینه متمرکز هستند نه استفاده از کلمه کلیدی تحت اللفظی، فرکانس و چگالی.کلماتی را انتخاب کنید که به وضوح با موضوع صفحه و هدف جستجوگر مرتبط هستند. بازی بیش از حد و تکرار کلمات برای گوگل نه هرزنامه بلکه برای جستجوگران نیز به نظر می رسد. داشتن یک چشم انداز روشن از اینکه صفحه شما در مورد چه چیزی است و نتیجه مطلوب برای شما و بازدیدکننده شما چیست، بسیار مهم است.
بر اهمیت یا تأثیر برچسب عنوان به تنهایی تأکید نکنید. در حالی که ممکن است با بهینه سازی تمام تگ های عنوان در سایت خود یک برآمدگی کوچک مشاهده کنید، نمی توانید انتظار داشته باشید که تگ عنوان به تنهایی کلید موفقیت سئو شما باشد. بهینه سازی جستجوی جامع بسیار مهمتر است.
در بسیاری از موارد، بهینه سازی تگ عنوان فقط شروع یا یک نقطه ورود است. تا زمانی که در صدر SERP ها قرار نگیرید، احتمالاً منطقی نیست که بر روی تنظیمات کوچک تمرکز کنید و روی تغییرات جزئی در زبان مورد استفاده قرار بگیرید تا ببینید که چگونه بر رتبه بندی ها در یک زمان تاثیر می گذارد.
سئو شامل طیف گسترده ای از عناصر از فنی گرفته تا روی صفحه تا لینک ها و موارد دیگر است. در حالی که هیچ عنصر واحدی نمی تواند یک استراتژی را بسازد یا شکست دهد، نمی توانید تگ های عنوان را در ترکیب کلی نادیده بگیرید.
پیروی از این هفت روش برتر به شما کمک می کند تا تلاش های خود را بهینه سازی و مقیاس بندی کنید و به ایجاد سلسله مراتب و زمینه مناسب برای وب سایت خود کمک کنید.
پیام بگذارید