×
دریافت قیمت
+ مشاوره رایگان

بهمن 3, 1401
گوگل دیسکاور یا Google discover چیست؟

Google Discover چیست؟

 

google discover چیست؟

 

Google Discover به کاربران امکان کشف محتوای جذاب را که متناسب با علایق و ترجیحات منحصربه‌فرد آن‌ها است، بدون پرس و جو ارائه می‌کند. این برنامه می‌آموزد که کاربران چه چیزهایی را دوست دارند و بر اساس فعالیت‌های جستجوی گذشته و تعاملات با برنامه Google Discover، محتوای جدیدی را پیشنهاد می‌کند.

یک فید است که توسط گوگل برای ارائه مقالات و ویدیوها در دستگاه های تلفن همراه تنظیم شده است. محتوای ارائه شده به کاربران از طریق جستجوها و داستان های مرتبط شخصی سازی می شود. کاربران همچنین این فرصت را دارند که با دنبال کردن موضوعات مورد علاقه خود، آنچه را که در فید خود می بینند سفارشی کنند. نتایج در برنامه Discover بر اساس محتوای جدید منتشر شده و علایق کاربر به طور منظم تغییر می کند.

برای سازندگان محتوا، Google Discover می تواند یک محرک بسیار قدرتمند برای ترافیک وب سایت ها باشد. فیدهای Google Discover معمولاً حاوی ترکیبی از مقالات خبری و محتوای همیشه سبز هستند. تاکید زیادی بر روی جلوه های بصری مانند عکاسی و فیلم وجود دارد. قبل از تغییر نام تجاری Google Discover، این برنامه دارای طرح بندی متنی تری بود که بیشتر از سرفصل ها، توضیحات متا و عکس های گاه به گاه تشکیل می شد. دسترسی به Google Discover ساده است. برنامه گوگل به طور پیش فرض روی تقریباً هر دستگاه اندروید و آیفون نصب می شود. اگر برنامه موجود نباشد، می توان آن را به صورت رایگان از Google Play یا اپ استور نصب کرد.

Google Discover یکی از ویژگی‌های برنامه Google در Android و iOS است که فید محتوای مرتبط با علایق شما را ارائه می‌کند. همانطور که انتظار دارید، گوگل از اطلاعاتی که در مورد شما می داند از طریق محصولات مختلف خود برای ارائه این اطلاعات استفاده می کند. برای مثال، Gmail و تقویم گوگل شما را برای رویدادهای مهم بررسی می‌کند و از تاریخچه جستجو برای تشخیص آنچه به آن علاقه دارید استفاده می‌کند. این سرویس همچنین موقعیت مکانی شما را برای محاسبه زمان رانندگی و پیشنهاد رویدادهای محلی در نظر می‌گیرد. سایر سرویس‌های گوگل، مانند یوتیوب نیز در این زمینه نقش دارند.

 

Google Discover چگونه کار می کند؟

هنگامی که گوگل قصد خود را برای تغییر نام تجاری این ویژگی که به طور رسمی به عنوان Google Feed شناخته می شود، فاش کرد، گزارش داد که این انتقال را در یک تغییر سه لایه انجام خواهد داد. یکی از این تغییرات شامل حرکت از پرس و جو به ارائه راهی بدون پرس و جو برای به دست آوردن اطلاعات مرتبط است. در حالی که Google Discover عملکردی مشابه Google Feed دارد، برخی به روز رسانی های مهم از زمان اجرای آن انجام شده است.

 

چگونه برای Google Discover بهینه می‌شوید؟

مانند هر پیاده سازی مرتبط با گوگل، سئوکاران در همه جا به طور طبیعی در تلاش برای درک آن و مهمتر از همه، بهینه سازی برای آن هستند. حتی با وجود اینکه اولین نسخه Discover در سال 2016 منتشر شد، هنوز ناشناخته های زیادی در مورد معنای Google Discover برای SEO وجود دارد. با این حال، بهینه سازی برای Google Discover کاملاً به حدس و گمان واگذار نمی شود. به طور خلاصه، بهترین راه برای بهینه سازی Google Discover این است که به انجام کاری که همیشه انجام می دادید ادامه دهید. مهمتر از همه، تولید محتوا را با در نظر گرفتن کاربر نه ربات های گوگل حفظ کنید.

 

تفاوت بین Google Discover و Google Feed

درک این نکته مهم است که نحوه ارائه محتوا توسط گوگل نسبتاً یکسان باقی مانده است. موتور جستجو به نمایش محتوا بر اساس سابقه جستجوی شخصی کاربر ادامه می دهد. با Google Discover، کاربر هر چه بیشتر با برنامه تعامل داشته باشد، با محتوای مرتبط تری مواجه می شود. برخی از تفاوت های اصلی Google Discover و Google Feed عبارتند از:

 

  • نام

همانطور که قبلاً ذکر شد، Google Discover نام جدیدی در طول بازسازی دریافت کرد. گوگل گزارش داده است که نام جدید، رسالت خود را برای ارائه محتوای تازه و جذاب به کاربران بهتر منعکس می کند.

 

  • به‌روزرسانی‌های UI/UX

طراحی مجدد همچنین ظاهری کاملاً جدید داشت که از نظر بصری جذاب‌تر است. کاربران ممکن است متوجه سرصفحه‌های موضوع جدید و نماد Discover شوند. هنگامی که کاربر روی هدر کلیک می کند، گزینه ای برای دنبال کردن علاقه دارد.

 

  • انواع محتوای ویژه

گوگل همواره به افزودن محتوای جدید به صفحه Discover خود ادامه می دهد. Google Feed بیشتر محتوای مرتبط با اخبار را ارائه می‌کرد. با این حال، گوگل در حال حاضر محتوای همیشه سبز را برای علاقه مند نگه داشتن کاربران ترکیب کرده است.

 

  • سفارشی سازی کاربر

 یکی دیگر از به روز رسانی هایی که بسیاری از کاربران از آن لذت می برند، کنترل بیشتر بر آنچه می بینند است. در پایین هر صفحه یک نماد کنترل وجود دارد که کاربران می‌توانند روی آن ضربه بزنند تا به گوگل اطلاع دهند که آیا می‌خواهند بیشتر یا کمتر از آن محتوای خاص را ببینند.

 

  • مکان

 Google Discover اکنون به جای اینکه فقط در برنامه های تلفن همراه گوگل در دسترس باشد، در صفحه اصلی در دسترس است. با در دسترس بودن Discover در همه مرورگرهای تلفن همراه گوگل، کاربران به راحتی می توانند با موضوعات سرگرم کننده در فید خود تعامل داشته باشند.

 

چرا Google Discover برای سئو مهم است؟

در حالی که بیشتر مردم می‌دانند که تولید محتوا یکی از مؤلفه‌های حیاتی سئو است، بسیاری از کسب‌وکارها آنقدر که باید بر Google Discover تمرکز نمی‌کنند. از آنجایی که Google Discover به کاربران امکان به روز نگه داشتن موضوعاتی را می دهد که برای آنها مهم است، این فرصت های بیشتری را برای مشاغل ایجاد می کند تا به طور مداوم در مقابل مخاطبان هدف ظاهر شوند، بنابراین Google Discover را به یک نقطه کانونی کلیدی برای سئو تبدیل می کند.

کاربران این فرصت را دارند که داده‌های جدید موجود در انواع محتوا، مانند وبلاگ‌ها و ویدیوها را کشف کنند. Discover همچنین قابلیت‌های خود را فقط به نمایش محتوای جدید محدود نمی‌کند، بلکه امکان پست کردن هر مقاله را بدون توجه به تاریخ انتشار می‌دهد. با توجه به تاکید زیاد بر نمایش محتوای مرتبط و اطلاعاتی، Google Discover باید به یک عامل کلیدی در هر استراتژی بازاریابی محتوا تبدیل شود.

 

چگونه برای Google Discover بهینه می‌شوید؟

مانند هر پیاده سازی مرتبط با گوگل، سئوکاران در همه جا به طور طبیعی در تلاش برای درک آن و مهمتر از همه، بهینه سازی برای آن هستند. حتی با وجود اینکه اولین نسخه Discover در سال 2016 منتشر شد، هنوز ناشناخته های زیادی در مورد معنای Google Discover برای SEO وجود دارد. با این حال، بهینه سازی برای Google Discover کاملاً به حدس و گمان واگذار نمی شود. به طور خلاصه، بهترین راه برای بهینه سازی Google Discover این است که به انجام کاری که همیشه انجام می دادید ادامه دهید. مهمتر از همه، تولید محتوا را با در نظر گرفتن کاربر نه ربات های گوگل حفظ کنید.

 

چگونه می توانید محتوا را برای Google Discover بهینه کنید؟

همانطور که محتوای بهینه شده برای سئو ایجاد می کنید، طبیعتاً برای Google Discover بهینه می شوید، زیرا تا حد زیادی از معیارهای رتبه بندی سنتی پیروی می کند. با این حال، چندین روش بهینه‌سازی وجود دارد که برای نمایش در فید Google Discover کاربر اهمیت ویژه‌ای دارد.

 

  • بهینه سازی برای E-A-T

بهینه سازی برای E-A-T  شامل تجربه و تخصص، اقتدار، امانت است و E-A-T پایه و اساس سئوی خوب است.

بدون این سه بلوک ساختمانی، رتبه ای نخواهید داشت. اگر استراتژی سئوی خود را بر اساس این سه ستون ادامه دهید، گوگل با اجازه دادن به محتوای شما در Google Discover نمایش داده می شود. گوگل طبیعتاً هر چیزی را که اشاره ای به کلیک یا هرزنامه داشته باشد رد می کند. عنوان خوب صادقانه است و آنچه را که مقاله در مورد آن است، بدون اغراق بیش از حد بیان می کند.

 

  • عنوان و تصویر بهینه شده برای Google Discover

شامل تصاویر با کیفیت بالا است . Google Discover توضیحات متا را حذف کرد و در عوض از تصاویر برای صحبت کردن استفاده کرد. علاوه بر این، یک تصویر هزاران کلمه یا 120 تا 150 کاراکتر را بیان می کند. از آنجایی که Google Discover برای توصیف موضوع مقاله به شدت به تصاویر متکی است، ترکیب تصاویر متقاعد کننده در محتوای شما برای موفقیت بسیار مهم است.

 

  • بهینه سازی برای موبایل

ما قبلاً می دانیم که بهینه سازی برای تلفن همراه یک عامل اصلی رتبه بندی در جستجو است. ظهور Google Discover تأکید بیشتری بر این مؤلفه دارد، زیرا Discover یک ویژگی فقط تلفن همراه است. می‌توانید تست سازگاری تلفن همراه Google را انجام دهید تا متوجه شوید که آیا سایت شما برای Google Discover بهینه شده است یا خیر.

 

google discover برای موبایل

 

  • تولید محتوای به موقع

سئوکاران تلاش می کنند تا در لبه اخبار صنعت باقی بمانند تا روندها را پیش بینی کنند و محتوای مرتبط را درست زمانی که کاربران به دنبال آن هستند تولید کنند. از آنجایی که Google Discover قصد دارد محتوای به موقع را در دسترس کاربران قرار دهد، این می‌تواند سرعت انتشار داستان‌ها و گرایش‌ها را افزایش دهد. به هر حال، هوش مصنوعی در شناسایی روندها بسیار بهتر از میانگین سئو است.

با در نظر گرفتن این موضوع، در جریان ماندن از روندهای فعلی و استفاده از این فرصت های محتوا برای افزایش شانس شما برای حضور در Google Discover بسیار مهم است. این همچنین اهمیت بهینه سازی مداوم محتوای موجود خود را برای حفظ ارتباط آن افزایش می دهد.

3/5 - (1 امتیاز)
مقالات مرتبط
پیام بگذارید