×
دریافت قیمت
+ تخفیف ویژه

آبان 12, 1401
دامین آتوریتی(Domain Authority) چیست؟ راه های افزایش آن

دامین آتوریتی (DA) چیست؟

 

دامین آتوریتی

 

بسیاری از وب سایت ها برای کسب رتبه بالاتر در گوگل رقابت می کنند. سازندگان به طور مداوم راه های جدیدی برای بهبود برنامه بازاریابی و رتبه بندی وب سایت خود ارائه می دهند. در حالی که این تلاش‌ها به رتبه‌بندی شما کمک می‌کنند، اینها به تنهایی کافی نیستند. گوگل هنگام تعیین رتبه شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو  SERP باید بیش از 200 عامل را در نظر بگیرد. اما چگونه اعتبار یک وب سایت را اندازه گیری یا حتی پیش بینی می کنید؟

در حالی که تعدادی ابزار وجود دارد که می‌توان از آنها برای پیش‌بینی رتبه‌بندی یک وب‌سایت در SERP استفاده کرد، مانند رتبه‌بندی دامنه ahrefs، یکی از محبوب‌ترین معیارها، معیاری است که توسط Moz ابداع شده است که به عنوان دامین آتوریتی شناخته می‌شود. اعتبار دامنه، که اغلب به عنوان DA شناخته می شود، معیاری است که توسط Moz توسعه یافته است. دامین آتوریتی معیاری است که پیش بینی می کند که چقدر احتمال دارد یک دامنه در SERP ها در مقایسه با رقبای خود ظاهر شود. مهم است که تاکید کنیم که گوگل از دامین آتوریتی به عنوان عامل رتبه بندی برای تصمیم گیری در مورد نحوه رتبه بندی وب سایت ها استفاده نمی کند. بنابراین این معیاری نیست که رتبه شما را در صفحه نتایج موتورهای جستجوSERP بهبود بخشد. با این حال، اعتبار دامنه شاخص خوبی است که به شما کمک می کند عملکرد وب سایت خود را در رابطه با رقبا ارزیابی کنید.

امتیاز اعتبار دامنه خوب چقدر است؟

 

امتیاز رتبه بندی موتور جستجوی دامین آتوریتی از 1 تا 100 رتبه بندی می شود که اعداد بالاتر به معنای احتمال نتایج بهتر در SERP ها است. برای تعریف این معیار، ابزار SEO هم کمیت و هم کیفیت لینک هایی را که یک صفحه وب دریافت می کند در نظر می گیرد. اگر صفحه ای دارای بک لینک از صفحاتی با اعتبار بالا باشد مانند گوگل، ویکی پدیا، صفحات دولتی، روزنامه ها یا مجلات معروف احتمال بیشتری برای کسب امتیاز بهتر خواهد داشت. بنابراین، تعیین اعتبار دامنه خوب برای هر کسب و کار متفاوت است. در نهایت، مهم است که رقبای برتر خود را تجزیه و تحلیل کنید و بر اساس رتبه بندی خود و همچنین رتبه بندی رقبای خود، نتایجی متناسب با وب سایت خود بگیرید.

یک اعتبار دامنه خوب چیست؟

 

نمره دامین آتوریتی بین 95 تا 100 قابل توجه است. برخی از سایت هایی که چنین رتبه بندی بالایی دارند عبارتند از گوگل، اپل و مایکروسافت. از طرف دیگر، امتیاز دامین آتوریتی بین 10 تا 20 بسیار پایین است و بر توانایی شما برای رتبه بالاتر در SERP تأثیر می گذارد. شما باید سخت کار کنید تا امتیاز خود را بهبود بخشید، اما نکته خوب این است که بهتر است نمره دامین آتوریتی خود را زمانی که پایین است بهتر کنید تا زمانی که بین 70 تا 80 باشد.برای طبقه بندی امتیاز اعتبار دامنه خوب، این محدوده ها را در نظر بگیرید:

زیر 30 – ضعیف

30 تا 40 – زیر میانگین

40 تا 50 – متوسط

50 تا 60 – خوب است

60 تا 70 – خیلی خوب

70 تا 80 – عالی

80 تا 100 – عالی

چرا دامین آتوریتی مهم است؟

 

دامین آتوریتی با استفاده از بیش از 40 عامل محاسبه می شود، از جمله تعداد بک لینک های شما، کیفیت و ارتباط بک لینک های شما، کیفیت محتوای شما، سیگنال های اجتماعی، عملکرد SEO و دامنه های ریشه. وب‌سایت‌هایی که دارای بک لینک‌های متعدد با کیفیت بالا هستند، مانند ویکی‌پدیا، معمولاً دارای اعتبار دامنه بالاتری هستند. وب‌سایتی با لینک‌های ورودی کم یا بدون مرتبط ممکن است امتیاز کمتری داشته باشد.

چگونه می توانید اعتبار دامنه را ایجاد کنید و از رقبای خود رتبه بهتری کسب کنید؟

 

همانطور که گوگل اشاره می کند، این فقط تعداد کل لینک ها به سایت شما یا تعداد کل لینک های دامنه نیست، بلکه کیفیت آن لینک ها، لینک هایی که برای درک موضوع وب سایت شما مرتبط هستند. برای ایجاد دامین آتوریتی، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • کیفیت قبل از کمیت قبل از هزاران بک لینک بی اهمیت، بک لینک های مرتبط را اولویت بندی کنید.
  • بک لینک های خود را تجزیه و تحلیل کنید و مطمئن شوید که همه سایت های جالب دارای بک لینک دارای فالو هستند .
  • محتوای با کیفیت ایجاد کنید، که به شما کمک می کند بک لینک های طبیعی را راحت تر دریافت کنید.
  • محتوای متمرکز بر مخاطبان اصلی خود تولید کنید، که می تواند برای آنها جذاب باشد و ویروسی شود.
  • محتوای قدیمی خود را به روز کنید. آن صفحات را با محتوای فهرست نشده یا با امتیاز پایین صفحه مرور کنید و اطلاعات جدید مورد علاقه کاربر را اضافه کنید.
  • رقبای خود را شناسایی کنید و خود را با آنها مقایسه کنید. کارهایی را که انجام می‌دهید و انجام نمی‌دهید تجزیه و تحلیل کنید که می‌تواند به شما در افزایش دید وب‌سایتتان کمک کند.
  • مطالعه کنید که رقبای اصلی شما بک لینک ها را از کجا دریافت می کنند.
  • محتوای وب خود را به روشی اصلی و منحصر به فرد از طریق کانال های دیگر مانند رسانه های اجتماعی یا خبرنامه پخش کنید.

ایجاد دامین آتوریتی یک استراتژی بلند مدت است که زمان می برد و شما نتایج فوری را نمی بینید. با این حال، پیروی از این روش ها به شما کمک می کند تا دید وب سایت خود را در SERP ها با هدف افزایش ترافیک به سایت خود افزایش دهید.

چرا دامین آتوریتی تغییر می کند؟

 

در حالی که همه ما می خواهیم ببینیم که امتیازات اعتبار دامنه به سمت بالا می رود، متاسفانه آنها می توانند در هر دو جهت حرکت کنند. امتیازهای دامین آتوریتی نه تنها نسبی هستند، بلکه برای اطمینان از صحت آنها مرتباً محاسبه می شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد آنها می توانند افزایش یا کاهش پیدا کنند. اگر اعتبار دامنه شما بهبود یافته است، احتمالاً ناشی از کار سختی است که انجام داده‌اید. Moz به طور مداوم در اینترنت می‌خزد و به آن اجازه می‌دهد تا تغییرات نمایه‌های بک لینک چه برای بهتر یا بد شدن را یادداشت کند و DA را بر اساس آن تنظیم کند که بک لینک ها در بازاریابی آنلاین نیز تاثیر دارند.

با توجه به اینکه تقریباً دو میلیارد وب سایت در حال حاضر به صورت آنلاین میزبانی می شوند، این احتمال وجود دارد که امتیاز دامین آتوریتی وب سایت شما تحت تأثیر امتیاز رقیب قرار گیرد. همانطور که قبلا ذکر شد، اعتبار دامنه یک معیار نسبی است. این بدان معناست که اگر یک وب‌سایت با امتیاز بالا مانند گوگل یا فیس‌بوک شاهد رشد زیادی در پیوندها باشد، این امر می‌تواند بر امتیازات تا حد زیادی تأثیر بگذارد. دلایل دیگری نیز وجود دارد که چرا دامین آتوریتی می تواند در جهت اشتباه حرکت کند. گاهی اوقات این اتفاق می‌افتد که سایتی بک لینک‌های خود را از دست داده باشد، به وب‌سایت‌های هرزنامه یا مخرب پیوند داشته باشد یا لینک‌های خراب شده باشد. Moz همچنین به‌طور مداوم نحوه تعیین اعتبار دامنه را به‌روزرسانی می‌کند، بنابراین کاهش امتیاز ممکن است نشانه‌ای از نیاز به محتوا و پیوندهای جدیدتر از سایت‌های مرتبط و با کیفیت بالاتر باشد.

مشکلات مربوط به دامین آتوریتی

 

یکی از مشکلات سیستم امتیازدهی Moz این است که وقتی امتیاز بالایی کسب می‌کنید، بهبود آن دشوارتر از امتیاز پایین است. بنابراین، برای مثال، اگر امتیاز 70 را کسب کرده باشید، باید تلاش بسیار بیشتری برای بهبود امتیاز خود نسبت به امتیاز 30 انجام دهید. به این معنی، حتی اگر یک کمپین بازاریابی جدید و موفق برای افزایش ترافیک یا خلاص شدن از شر آن طراحی کنید. پیوندهای بد، تأثیر بر نمره دامین آتوریتی شما همچنان کمتر خواهد بود.

برای اضافه کردن به این، امکان کاهش اعتبار دامنه شما بدون تقصیر شما نیز وجود دارد. این زمانی اتفاق می افتد که یک سایت محبوب در سطح جهانی، مانند توییتر، تعداد زیادی بک لینک دریافت کند یا در غیر این صورت بهبود یابد. این به طور خودکار سایت شما را در مقایسه با رتبه های جستجو پایین می آورد و امتیاز شما را پایین می آورد. معنی این امر این است که شما همیشه با بالاترین سایت های دامین آتوریتی مقایسه خواهید شد. اینها سایت هایی مانند آمازون یا ویکی پدیا هستند که نمی توانید با آنها رقابت کنید. بنابراین، وقتی نوبت به گرفتن نمره بالا می رسد، بهترین کار این است که سعی کنید نمره ای بزرگتر از مستقیم ترین رقیب خود به دست آورید.

Domain Authority در مقابل Page Authority

 

دامین آتوریتی و پیج آتوریتی

 

در حالی که Domain Authority احتمال رتبه بندی کل یک دامنه وب در SERP ها را اندازه گیری می کند، Page Authority به طور خاص بر روی احتمال رتبه بندی هر یک از صفحات وب سایت به صورت جداگانه تمرکز می کند. این به شما امکان می دهد عملکرد صفحات جداگانه را تعیین کنید . مانند پست های وبلاگ یا صفحات محصول، تا تجزیه و تحلیل کنید که کدام یک ممکن است برای به دست آوردن امتیاز بالاتر نیاز به تنظیم دقیق داشته باشند.

راه های افزایش دامین آتوریتی

 

نکات و ترفندهای زیادی وجود دارد که می توانید برای افزایش دامین آتوریتی خود از آنها استفاده کنید و با داشتن یک استراتژی خوب شروع می شود. ایجاد اعتبار دامنه به یک وب سایت دارای بک لینک متکی است. با این حال، به جای تمرکز بر کمیت لینک ها، نکته کلیدی اولویت بندی کیفیت است. یک بک لینک از یک دامنه معتبر و مرتبط در نهایت بیش از ده بک لینک از یک دامنه نامربوط ارزش دارد. وب‌سایت‌هایی که لینک‌های خارجی با کیفیت بالاتری دارند، در مقیاس دامین آتوریتی رتبه بالاتری دارند، در حالی که وب‌سایت‌های کوچک‌تر با لینک‌های ورودی کمتر، معمولاً با امتیاز یک شروع می‌شوند. برای بهبود امتیاز دامین آتوریتی خود، در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید انجام دهید:

 

  • پروفایل لینک قوی تری بسازید

 

یکی از مهمترین معیارها، پروفایل لینک شما است. برای ساختن یک نمایه قوی تر یا سئوی خارج از صفحه خود، باید لینک های دریافتی از وب سایت های معتبر و مرتبط داشته باشید. همچنین از دریافت لینک های بد خودداری کنید یا هر لینک بی کیفیت را از صفحه خود حذف کنید.

  • سئوی درون صفحه خود را بهینه کنید

 

سئوی درون صفحه برای بهبود امتیاز DA شما به اندازه سئوی خارج از صفحه مهم است، بنابراین بهینه سازی تمام کدهای درون صفحه خود، از برچسب های عنوان گرفته تا خود محتوا را در اولویت قرار دهید.

  • محتوای سازگار و با کیفیت ایجاد کنید

 

اگر می خواهید سایت های معتبر به آن لینک دهند، داشتن محتوای قابل لینک بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که محتوایی ایجاد می کنید که به طور منظم منتشر می شود و به مخاطب هدف شما مرتبط است. گذشته از آن، محتوای شما باید به خوبی نوشته شده و آموزنده باشد.

  • پیوندهای با اعتبار بالا و ترافیک را دریافت کنید

 

حتی اگر امتیازات اعتبار دامنه را به طور کلی نادیده بگیرید، داشتن پیوندهایی از سایت های معتبر باعث می شود وب سایت شما مرتبط تر شود. داشتن پیوندهای محرک ترافیک همچنین ارتباط سایت شما را در هنگام جستجو تقویت می کند و این یکی از عواملی است که می تواند بر نتایج رتبه بندی شما تأثیر بگذارد. به یاد داشته باشید که همه لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند. برخی از آنها اسپم هستند و ممکن است در نهایت تخفیف بگیرند.

در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که صرفاً بر روی داشتن امتیاز اعتبار دامنه بالاتر تمرکز کنید، به خاطر داشته باشید که DA فقط به عنوان پیش بینی توانایی رتبه بندی سایت شما عمل می کند و بنابراین باید به عنوان یک معیار مقایسه ای استفاده شود. وقتی صحبت از رتبه‌بندی به میان می‌آید، نباید آن را به عنوان حرف آخر در نظر گرفت. در عوض، باید از این اطلاعات برای تمرکز بر دریافت لینک‌های با کیفیت و مرتبط استفاده کنید که می‌توانند به امتیاز و رتبه‌بندی دامنه شما کمک کنند. ایجاد محتوای قانع‌کننده و نظارت منظم بر پروفایل پیوند خود نیز روش‌های مفیدی است که می‌توانید برای افزایش ارگانیک رتبه گوگل و ترافیک وب‌سایت خود دنبال کنید.

نتیجه

 

شما نمی توانید یک شبه امتیاز دامین آتوریتی بالایی کسب کنید. اما با تحقیق، آزمون و خطا و تلاش، به مرور زمان بهبود خواهد یافت. و هنگامی که این کار را کرد، شما یک برتری مهم نسبت به رقابت خود خواهید داشت.

Rate this post
مقالات مرتبط
پیام بگذارید