تغییر نیم سرورهای دامنه در ایرنیک

nic6

ایرنیک چیست؟

ایرنیک یک پایگاه کارگزار ثبت دامنه در ایران می باشد که این پایگاه به کاربران انواع شناسه های نیک یا را ارائه می دهد برای اینکه دامنه های ملی ثبت شود باید یک سری قوانین و شرایط رعایت شود که همه این شرایط توسط ایرنیک تعیین شده است بنابراین اگر کسی می خواهد که دامنه های ملی با پسوندهای مختلف را ثبت کند ابتدا باید در این سایت عضو شود و سپس یک شناسه ی نیک باتوجه به نوع پسوند دامنه ای که نیاز به ثبت آن دارند ثبت  نمایند. البته باید گفت که این شناسه رایگان می باشد در این اموزش شما را با نحوه تغییر name server در ایرنیک آشنا می کنیم

تغییر name server ها یک دامنه در ایرنیک

تغییر و معرفی name server برای دامنه های ir. از طریق کنترل پنل ایرنیک در برخی مواقع نیاز کاربران می باشد

اولین مرحله برای تغییر ورود به سایت ایرنیک می باشد
NIC.IR

بعد از وارد شدن به سایت ایرنیک باید بر روی گزینه “مشخصه‌های شناسه” کلیک و سپس گزینه “ورود” را انتخاب نمائیدهمانند شکل زیر:

nic1

حتما باید دراین سایت عضو باشید و حساب کاربری داشته باشید که در این قسمت اطلاعات ورود به حساب کاربری ایرنیک را وارد و سپس بر روی گزینه “ورود” کلیک نمائید.

nic2

بعد از وارد شدن بر روی منوی “دامنه ها”  کلیک کنید و از زیرگزینه های که موجود می باشد بر روی گزینه “دامنه های من” کلیک نمائید.

nic3

و در این مرحله قسمتی با عنوان “فهرست تمامی دامنه ها”،  وجود دارد می بایست دامنه مورد نظر را که قصد تغییر name server های آن را دارید انتخاب نمائید و سپس بر روی گزینه “ویرایش ردیف های کارگزاری نام و میزبانی دامنه” کلیک نمائید.

nic4

 و می بایست که name server های مورد نظر خود را در این قسمت وارد نمایید

زمانی نیاز به وارد کردن ip  کارگزار   می باشد ک کارگزار دامنه ی معرفی شده وابسته به نام همین دامنه باشد

 به عنوان مثال،زمانی می باشد که شما می خواهید  برای دامنه parsdata.ir دو کارگزار نام دامنه با نام‌های ns1.parsdata.ir و ns2.parsdata.ir تعریف کنید،بنابراین ضروری می باشد برای این دو کارگزار ip  وارد نمایید ولی در موارد دیگر نیازی نمی باشد و ضروری نیست  

nic5

بعد از تمام شدن مراحل بالا اگر تمام قسمت ها را به درستی انجام داده باشید پیغام زیر نمایش داده خواهد شد.

حالا شما موفق به تغییر name server برای دامنه خود شده اید