بک لینک چیست؟

بک لینک

برخی مواقع در وب تعاریفی وجود دارد که زیاد به معنای واقعی آن توجه نشده است یکی از این تعاریف در مورد بک لینک ها می باشد.

بک لینک در معنای واقعی به لینک هایی گفته میشود که یک سایت دیکر به سایت شما میدهدیا شما با ترفندهایی از طریق بخش لینک بیلدینگ یک ادمین میبینید، میتوانید بگیرید.

بک لینک های خوب یا بد کدامند؟

اگر توسط نویسنده یا مدیر سایت ایجادشده باشد ضمن اینکه داری متن مرتبط با سایت شما باشد بک لینک مفید می باشد. اما فاکتورهایی نیز باید رعایت شود از قبیل:

  • از سایت های اسپم نباشد
  •   تعداد لینک‌های خروجی آن سایت بسیار زیاد نباشد
  • از سایت با اعتبار پایین نباشد
  • نباید سایت لینک دهنده  با سایت شما از نظر ارتباط موضوعی خیلی غریبه باشد

اگر سایت فرستنده غیرمرتبط باشد ، تعداد لینک خروجی زیاد داشته باشند، ای پی هایی که از سایت هایی که اسپم شناخته شده، باشد ،یا Anchor text شما را بسیار تکرار کرده‌ اند و خودشان نیز تولید محتوا نمی‌کنند به عنوان بک لینک های مضر هستند

چه چیزهایی در کیفیت یک لینک موثر هستند؟

بک لینک

 Anchor text: انکر تکست یعنی متنی که لینک داده میشود .زمانی که متن لینک مرتبط باشد با صفحه ای که به آن لینک داده شده دراین موقع انگار به گوگل یک پیام فرستاده میشود که می گوید انکرتکست با صفحه مرتبط است که در این صورت گوگل رتبه را افزایش می دهد.

Domain Authority :شرکت تولید کننده Domain Authority  شرکت Moz می باشد . از عواملی که باعث افزایش یا کاهش این فاکتور میشود عبارتنداز: سن دامنه٬ تعداد لینک‌های ورودی٬ کیفیت لینک‌ها٬ فعالیت سایت در شبکه‌های اجتماعی و ..

    Page Authority :همانند Domain authority شرکت تولید کننده Moz می باشدکه در مورد لینک‌های ورودی٬ کیفیت آنها و اعتبار کلی همان صفحه می باشد.

دریافت لینک از سایت‌های کشورتان: درصورت داشتن سایت فارسی و استفاده از لینک هایی که دامنه ir دارند باعث افزایش رتبه در موتورهای جستجو میشود اماموجب افزایش رتبه شما در نتایج جست‌وجوی بین‌المللی نمی شود.

تعداد لینک‌های داخل صفحه: نباید لینک های داخل صفحه خیلی زیاد باشد باید نسبت آن با محتوا حفظ شود.

پیج رنک آن صفحه: پیج رنگ به طور غیرمستقیم بر روی رتبه شما تاثیر می گذارد.

 Relations :  رابطه بین لینک ها از مواردی است که خیلی ها در مورد آن دچار مشکل می شوند. در لینک ها خاصیتی به نام REL وجود دارد که با استفاده از آن به موتورهای جست و جو بگوییم که از Link Juice و PR juicee ما چیزی برای آن صفحه ببرند یا خیر.

بک لینک

اشتباهات رایج در مورد بک‌لینک

بک‌لینک همان تبلیغات متنی است!

درواقع بک لینک همان تبلیغات متنی که در سایت های ایرانی وجود دارد نمی باشد و بعضی افراد فکر میکنند یعنی در ماه چندهزار بدهند تا لینک را در تبلیغات متنی خود بگذارند که این تفکر کاملا غلط می باشد. تبلیغات متنی خود یکی دیگر از روش های خرید بک لینک می باشد که از طرف گوگل رد شده است ودر رتبه نیز تاثیر میگذارد.

بک‌لینک بد است و نباید بک لینک گرفت!

باید گفت که بک لینک های غیر طبیعی بد هستند نه همه ی آن ها.در سئو بخش مهمی را بک لینک ها در دست دارند.زمانی که دیگران شما را پیشنهاد میدهد گوگل این پیشنهادات را در نتیجه جستجو خود تاثیر میده که موجب افزایش رتبه می شود.

هرچه بیشتر بهتر!

بالارفتن کیفیت یک لینک دریافتی در رتبه سایت تاثیر دارد و موجب افزایش آن می شود .مواقعی وجود دارد که با دریافت چند لینک خوب رتبه‌ای کسب کرده اید  که دیگر سایت‌ها با هزاران بک لینک نتوانند آن را بدست آورند!

.