ویدیو مارکتینگ و یا بازاریابی ویدیویی چیست؟

3

در دنیای امروز برای انجام درست ویدیو مارکتینگ روش ها و تکنیک های بسیاری استفاده می شود و در ایران برای بهترشدن برند نیز به به موشن گرافیک و تهیه فیلم‌های جذاب و خنده‌دار روی آورده‌اند

در بازاریابی اینترنتی روشی وجود دارد که با استفاده از نمایش اطلاعات انجام می شود یعنی می توانید بااستفاده از تصاویر مفهومخود را به دیگران منتقل نمایید بنابراین به همین دلیل است که ویدیو مارکتینگ بسیار در میان افراد جذاب شده و طرفداران بسیار دارد . درصورتی که برای برند خودتان ویدیو تولید و انتشار دهید به انجام چنین کاری ویدیو مارکتینگ گفته می شود و برای وب‌سایت و برند می‌تواند مؤثر باشد .

در دسترس بودن ویدیو بسیار راحت است و برای بازاریابی ویدیو فضاهای بسیاری همچون یوتیوب، تبلیغات تلویزیونی و بردهای ویدئویی در متروو… ایجاد شده است و دارای امکانات نامحدودی هستند امکانات ویدئوها نامحدود است. با استفاده از تلفن هوشمند، مشتریان می‌توانند به ویدئوهای آنلاین در هر زمان و مکانی دسترسی داشته باشند. این در مورد بازاریابی سنتی و بازاریابی کاغذی صدق نمی‌کند. از طریق ویدئو، شما می‌توانید به مخاطبینتان در هرکجا که هستند، با بیشترین تأثیر دسترسی داشته باشید.

ویدیو مارکتینگ

6


ویدیو براحساسات تاثیر می گذارد و موجب می شود شما براحساسات مرکزی مغز انسان نفوذ کنید و اورا جذب نمایید و همچنین بااستفاده از ویدیو می توانید تصویر خود را درذهن افراد ضمیمه نمایید می توان بدون شک گفت که ارتباط انسانی از طریق ویدیو بسار موثر تر از خواندن متون و… فیره است

در زمان اروزی از روش های بسیار جذابی برای تولید ویدیو مارکتینگ استفاده می شود و در ایران بیشترین روشی که برای تهیه ویدیو مارکتینگ استفاده می شود  موشن گرافیک و تهیه فیلم‌های جذاب و خنده‌دار است که تأثیر زیادی در بهتر دیده شدن برند شما دارد.

توصیه می کنم که برای تهیه ویدیو مارکتینگ وقت بگارید و یک ویدیو خوب و کامل را درست کنید و در سایت خودتان قرار دهید و یا حتی می توانید برای انجام بازاریابی اینترنتی بهتر این فیلم را در شبکه های اجتماعی مختلف انتشار دهید  و این از بهترین روش‌های بازاریابی اینترنتی است .

ضروری بودن ویدیو مارکتینگ بستگی به نوع کسب و کار دارد بع عنوان مثال  در مورد کاربرد یک دستگاه خاص در سایت خود توضیح دهید یا مثلاً شما تولیدکننده‌ی وسایل ورزشی هستید در این مواقع شما نمی توانید با مطالب و مقالات مختلف نمی توانید در مورد خدمات خود به طور روشن صبحت کنید تا مخاطب درک کند  اما اگر از طرز کار دستگاه موردنظر یک فیلم و ویدیویی مناسب تهیه شود واین فیلم را در سایت و شبکه های مختلف قرار دهید   قطعاً تأثیر آن خیلی بیشتر بوده و در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند .

در زمان گذشته افراد زیاد راغب به گاه کردن فیلم نبودند و به دیدن فیلم تمایلی نداشتند ولی اوضاع دیگر تغییر کرده است و بسیاری از فروشگاه های اینترنتی ویدیو تولید می کنند و ر وب سایت ها و شبکه های اجتماعی مختلف قرار می دهند  تا از این راه جذب مشتری و کاربر بیشتری داشته باشند .

ویدیو مارکتینگ در شبکه های اجتماعی

7

  • در بازاریابی اینترنتی یکی از بهنرین روش هایی که وجود دارد ویدیو مارکتینگ می باشد و هنگامی که از این روش استفاده نمایید می توانید محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی نمایید از این راه جذب مشتری انجام دهید.
  • زمانی که محصولات خود را به مخاطب معرفی می نمایید موجب افزایش بازدید کننده از وب سایت شما می باد .
  • هرروزه بازاریابی ویدیویی بیش‌تر و پررونق‌تر می‌گردد و این مرحله می‌تواند یکی از اساسی‌ترین بخش‌ها برای تبلیغات و بازاریابی اینترنتی و جذب مشتری باشد .

نکته : فراموش نکنید که از لگو و آرم خود زمانی که ویدیو منتشر می کنید استفاده نمایید

ویدیو مارکتینگ چیست ؟

2

یکی از اهمیت هایی که ر مورد ویدیو مارکتینگ می توان گفت این می باشد که زمانی بازدید کننده وب سایت زیاد میشود رتبه سایت نیز بالا می رود و تأثیر این ویدئوها چندین برابر بیشتر از اطلاعات به‌صورت متنی و یا نوشتاری است .

چون ویدیو مارکتینگ یک بار درست می شود بنابراین به درستی انجام می شود بنابراین کاری کنید که در آخر به نتیجه مطلوبتان برسید

زمانی که ویدیو آنلاین می سازید موجب می شود این بازاریابی اینترنتی نظر مخاطب را جذب کند و در ذهن مخاطب تصویر را باقی بگذارد .

درست است که برای ساخت ویدیو نیاز به سرمایه و هزینه است ولی باید بدانید که یک بار سرمایه کردن ارزش دارد که مدت زمان طولانی از فیلم استفاده نمایید و همچنین موجب می شود که برای مدت طولانی بازخورد داشته باشد و خودتان نتایج حاصله را مشاهده نمایید .و همچنین سود خوبی برای شما دارد و پیشرفت بیش‌تری می‌کنید .

بازاریابی ویدئویی و مزایای ویدیو مارکتینگ :

موجب می شود که به صورت دقیق ر کاربران با نوع خدمات و محصولاتی که شما ارائه می دهید آشنا شوند

در سئو سایت تاثیر مثبتب دارد

در صورت حرفه ای بودن ویدیو های تهیه شده موجب می شود که برای شما کلاس کاری داشته باشد و باعث می‌شود تا مشتریان میان شما و هم‌صنف‌های شما تفاوتی را قائل شوند .

زمانی که در شبکه های اجتماعی ویدیو خود را قرر می دهید موجب می شود که کاربران از طرق موتورهای جستو و شبکه های اجتمای ب سایت شما هدایت شوند و از وب سایت شما بازدید نمایند

نکاتی برای ساخت ویدئو و بازاریابی ویدئویی :

5

۱سعی کنید در عنوان های طراحی وب سایت از کلماتی کلیدی بهینه شده ای استفاده نمایید

۲-   فراموش نکنید که در انتخاب نام ویدیو مارکتینگ دقت کنید  وعنوان مناسبی را انتخاب نمایید زیرا که تاثیر مستقیمی برروی مخاطب می گذارد و موجب می شود کخ مخاطبان به دیدن سایت شما ترغیب شود

۳-   حتما در شبکه های اجتماعی پربازدید ویدیو خود را بهاشتراک بگذارید

محتوای ویدیویی کهتهیه نموده اید یعی نمایید مفید ، مختصر ، و کوتاه باشد   این امر باعث می‌شود تا بازدیدکننده احساس خستگی نکند .

زمانی که ویدیو تهیه می کنید فراموش نکنید که لگو موسسه و شرکتتان را در آن قرار دهید زیرا موجب می شود که در ذهن مخاطبان  باقی بماند  

۶-   بخشی را هم برای معرفی کردن آدرس‌ها و تلفن‌های موردنظرتان در بین ویدئویی که تهیه کردید قرار دهید تا تأثیر خود را داشته باشد .

و در آخر فراموش نکنید که برای اینکه این ویدیو توسط مخاطبان دیده شود حتما اطلاع رسانی کنید تا در جریان قرار بگیرند