شناخت فاکتور dwelltime

3

به دست آوردن فاکتورهایی که در نتایج گوگل تاثیر بگذارد یکی از یکی از مهمترین کارهایی که یک سئو کار باید انجام بدهد ودلیل آن این می باشد که الگوریتم های گوگل توسط توسط گوگل محافظت می شود و همچنین بسیاری از بخش های الگوریتم های گوگل هستند که برای افراد مختلف شناخته نشده است ،گوگل در الگوریتم های رتبه بندی خود بسیاری از فاکتورهای سئو را در نظر می گیرد که این فاکتورها با فاکتورهایی که از راه های مختلف مانند حدس و گمان و.. به دست می آید تفاوت دارد ولی از آنها تاثیر میپذیرند.

با استفاده از دلایل مختلفی می توان ثابت کرد که گوگل از اطلاعات انالیتیکز در وبمسترتولز و الگوریتم رتبه بندی خودش استفاده نمیکند و این تصور برخلاف چیزی است که برخی افراد فکر می کنند و همچنین در مقالات فارسی مختلف نیز منتشر شده است و همچنین می توان ثابت کرد که گوگل و سایر موتورهای جستجو به گونه ای ساختار معماری دارند که نمی توانند از سایت های اینترنتی اطلاعاتی مانند  bounce rate و time on site و… استخراج کنند.

بنابرای عواملی مانند نرخ پرش, تعداد بازدید صفحات سایت, زمان ماندگاری کاربر در سایت, رتبه الکسا و… مستقیما در سئو تاثیری ندارد ولی تا حدودی می توان گفت که زمان ماندگاری کاربر در سایت به بهبود رتبه سایت در گوگل کمک میکند  درست است بااینکه گوگل آن را تایید نکرده است

تعریف Dwelltime :

4

نحوه محاسبه این فاکتور به این گونه می باشد که از زمانی که کاربر با استفاده از نتایج گوگل به یک سایت مراجعه نمود و مجددا برای جستجو به نتایج گوگل بازگشته است محاسبه میشود،زمانی که کاربر  پس از مراجعه به یک سایت مجددا به گوگل مراجعه می کند dwelltime است تاثیری که این فاکتور دارد دقیقا همانند تاثیر زمان ماندگاری کاربر در یک سایت می باشد ولی همان طور که گفته ایم این فاکتور به صورت رسمی تایید نشده است و دارای ایراداتی نیز می باشد برای نمونه نحوه محاسبه گوگل در مورد این فاکتور چگونه می باشد و در صورتی که کاربر همزمان بر روی سه سایت کلیک کند و مجددا به نتایج گوگل بازگردد برای هر سه سایت فوق جریمه در نظر میگیرد؟

2

موضوعی که وجود دارد این می باشد که گوگل نمی تواند مدت زمانی که کاربر در سایت می ماند را اندازه گیری نماید که این کاملا بدیهی می باشد ولی اینکه زمان ماندگاری بر اساس مراجعه مجدد به نتایج گوگل و جستجو مجدد عبارت کلمه کلیدی در نظر گرفته شود، کمی عجیب به نظر می رسد.

توسط سایت موز این فاکتور ارئه شده است و اطلاعاتی از آن توسط گوگل تاکنون ارائه نشده است و جز فاکتورهایی که گوگل تایید کرده است نمی باشد

همچنین یکی از کارهایی که گوگل به دنبال آن می باشد بهبود و افزایش تاثیر پارامترهایی در سئو می باشد و نسبت مستقیمی با تجربه کاربری دارد