یکی از اقدامات مهمی که شما می‌توانید برای جذب مشتریان و افزایش فروش سایتتان انجام دهید، استفاده از ابزار چت آنلاین است. زمانی که کاربران وارد سایت شما می‌شوند، در صورتی که شما چت آنلاین سایت خود را فعال کرده باشید، امکان چت آنلاین به کاربر نمایش داده می‌شود. در نتیجه مشتری می‌تواند از این طریق به طور آنلاین و سریع، سؤالات خود را مطرح کرده و پاسخ آن‌ها را دریافت کند. در نتیجه این احساس در کاربران ایجاد می‌شود که تیمی فعال در پشت سایت حضور دارند و همین موضوع باعث افزایش اعتماد مشتریان به سایت می‌شود. از طرفی دیگر به دلیل برطرف شدن سریع ابهامات و سؤالات ذهن مشتریان، فروش افزایش میابد.

در این مقاله از وبلاگ سایت ساز زرین، می‌خواهیم نحوه‌ی راه‌اندازی چت آنلاین در یک سایت وردپرسی را به صورت کاملا مرحله به مرحله و تصویری آموزش دهیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فعال سازی چت آنلاین در سایت وردپرس

برای راه اندازی چت آنلاین در وردپرس، می‌توانید از افزونه‌ها و ابزارهای موجود استفاده کنید. استفاده از امکانات پیشرفته‌ی تعدادی از این ابزارها با پرداخت هزینه امکان‌پذیر است اما بعضی دیگر امکان استفاده به صورت رایگان را هم برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. یکی از بهترین ابزارهایی که می‌توانید با استفاده از آن، به صورت کاملا رایگان، چت آنلاین سایت خود را فعال کنید، استفاده از سایت Crisp است. در ادامه نحوه راه اندازی چت آنلاین با استفاده از این سایت، آموزش داده می‌شود.

مراحل راه اندازی چت آنلاین با استفاده از Crisp:

۱- وارد سایت crisp.chat شوید.

صفحه اصلی سایت Crisp

۲- در سایت ثبت نام کنید. برای این کار روی دکمه‌ی Use Crisp for free کلیک کنید تا فرم ثبت نام به شما نمایش داده شود.

۳- در فرم ثبت نام نمایش داده شده، اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، ایمیل و پسورد می‌باشد. به این نکته توجه کنید که حتما تیک شرایط استفاده باید آبی باشد. پس از تکمیل اطلاعات، بر روی دکمه‌ی continue کلیک کنید.

فرم 1-ثبت نام در کریسپ Crisp

 

۴- در فرم نمایش داده شده، نام شرکت و آدرس وبسایت خود را وارد کرده و بر روی دکمه‌ی continue کلیک کنید.

فرم 2 - ثبت نام در کریسپ Crisp

۵- بر روی دکمه‌ی Discover My Dashboard کلیک کنید تا وارد پیشخوان کریسپ خود شوید.

پیام ثبت نام موفقیت آمیز Crisp

۶- داشبور کریسپ به صورت زیر نمایش داده می‌شود. گزینه‌ی Install the chatbox on your website را انتخاب کنید.

داشبورد کریسپ Crisp

۷- در صفحه‌ی نمایش داده شده(مظابق با تصویر زیر)، گزینه‌ی WordPress را انتخاب کنید.

انتخاب گزینه وردپرس در داشبورد کریسپ Crisp

۸- در این مرحله تصویر زیر به شما نمایش داده می‌شود و در مرحله‌ اول از شما می‌خواهد افزونه‌ی Crisp را روی سایت خود نصب و فعال نمایید. برای این کار می‌توانید از دو روش زیر استفاده کنید.

نصب پلاگین crisp در وردپرس

روش اول: به بخش افزونه‌ها(plugins) سایت خود مراجعه کنید، افزونه‌ی Crisp را جستجو کرده و آن را نصب و فعال نمایید:

نصب افزونه crisp در سایت وردپرس

روش دوم: افزونه‌ی کریسپ را از طریق لینک زیر دانلود کنید، و آن را از طریق گزینه‌ی بارگذاری افزونه در پنل مدیریت سایت، نصب و فعال کنید. همچنین می‌توانید برای نصب افزونه، آن را در پوشه‌ی plugins هاست خود آپلود کنید و سپس آن را از طریق پنل مدیریت سایت، فعال نمایید.

دریافت افزونه‌ی Crisp

۹- در این مرحله کادر زیر به شما نمایش داده می‌شود. برای ایجاد ارتباط بین سایت و کریسپ، روی دکمه‌ی Connect With Crisp (ارتباط با کریسپ) کلیک کنید.

اتصال افزونه به کریسپ

۱۰- در مرحله‌ی بعد روی دکمه‌ی Continue کلیک کنید. در اینجا کار به اتمام رسیده و شما با کلیک بر روی دکمه‌ی برو به صندوق ورودی من(Go to my Inbox)، به چت‌ها دسترسی خواهید داشت. همچنین می‌توانید این صفحه را از طریق منوی تنطیمات کریسپ در پنل مدیریت سایت خود مشاهده نمایید.

صندوق ورودی کریسپ

هر زمان که شما پیامی را از کاربران دریافت کنید در این صفحه به شما نمایش داده می‌شود، شما پاسخ خود را برای کاربر ارسال می‌کنید و پاسخ شما در صفحه‌ی مرورگر کاربر نمایش داده خواهد شد. به همین ترتیب باز هم در صورتی که کاربر به چت کردن ادامه دهد، پیام‌های او را در همین صفحه از سایت خود مشاهده خواهید کرد