blog_afzone.9jpg

همانطور که میدانید وردپرس به دلیل ایجاد امکانات بی نظیر یکی از بهترین سرویس دهندگان مدیریت محتوا;وبللاگ نویسی و سئو در اینترنت است.اما بیشترین نگرانی هر وبمستر یا وبلاگ نویس در انتخاب سیستم مدریت محتوا این است که بیشترین امکانات را برای راه اندازی سایت و قابلیت های برای انتشار نوشته های جدید داشته باشد که وردپرس هم اکنون باتوجه به افزونه های زیادی که در این زمینه برای آن وجود دارد می توان گفت بهترین گزینه است.نکته دیگر که حائز اهمیت است اینکه موتورهای جستجو یکی از برترین منابع ترافیک هستند و به همین دلیل استفاده از ابزارها و افزونه هایی که به ما در بهینه سازی سئو وردپرس کمک کنند اهمیت بسیار بالایی دارد.همچنین خیلی از اشخاص و سازمان ها دوست دارند که کارهای وبسایت شون رو خودشون بدون نیاز به برنامه نویس انجام بدهند. در نتیجه وردپرس یک پلتفرم ساده برای یادگیریه. اما بعضی جاها سخت میشه! چاره این جاها افزونه ها یا پلاگین های وردaپرسه. هزاران افزونه رایگان و غیررایگان وردپرس نوشته شده که امکاناتی رو بدون نیاز به نوشتن کد به سایت شما اضافه می کنند. اما یک مشکل دیگه اینه که چطوری افزونه مناسب رو پیدا کنیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین افزونه های سئو برای وردپرس می پردازم:

افزونه WordPress SEO By Yoast:

محال است که با سئو اشنایی داشته یاشید ولی نام افزونهWordPress SEO by Yoast را نشنیده باشید.افزونه ورد پرس سئو توسط Yoastطراحی و منتشر شده است.اگر از امکانات این افزونه استفاده کنید متوجه میشوید که این افزونه میتواندراه حلی برای رفع تمامی نیازهای سئو وب سایت شما باشد به همین دلیل دلیل اصلی برتری این افزونه نسبت به افزونه های مشابه میزان بالای امکاناتی است که ارائه می دهد.درست است که این افزونه کاملاً رایگان است اما در هنگام استفاده از آن حس می کنید که از افزونه های پولی وردپرس که معمولاً با نام Premium Plugin معرفی می شوند استفاده می کنید. دلیل این امر نیز قدرت و امکانات زیاد این افزونه است که در زیر با آن ها آشنا می شویم.

  • امکان مدیریت عناوین تمام بخش های وردپرس
  • امکان مدیریت متای توضیحات هر صفحه
  • ساخت نقشه xml برای سایت وردپرسی شما
  • امکان مدیریت و بهینه سازی خوارک (Feed) وردپرس
  • بهینه سازی وردپرس برای شبکه های اجتماعی
  • افزودن آواتار گوگل پلاس شما در نتایج جستجوی گوگل
  • مدیریت پیشرفته پیوند های یکتا
  • امکان استفاده از پیوند های داخلی breadcrumb در وردپرس
  • ویرایش فایل های robots.txt و .htaccessاز طریق داشبورد وردپرس
  • و …

 blog_afzone8

افزونه Google Keyword Planner وردپرس:

.آیا شما می دانید که می توانید ایده های کلمه کلیدی خود را از خود گوگل با استفاده از ابزار برنامه ریز گوگل دریافت کنید.این ابزار تبلیغ گوگل به صورت رایگان ارائه می گردد و هر کسی می تواند از آن استفاده کند.هدف اصلی این است که نشان دهد تبلیغ کلمات کلیدی می توانند برای کمپین های تبلیغاتی بسیار مفید باشد.همچنین کمک می کند کلمات کلیدی را انتخاب کنیم که با نشان دادن آنها حجم جستجو;تعدادی از نتایج و سطح دشواری را براورد کرد.به عنوان یک بازاریاب محتوای و یا وبلاگ نویس، شما می توانیداز این اطلاعات برای پیدا کردن کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا، بهره تبلیغ بالا استفاده کنید،متاسفانه این ابزار برای ایران در دسترس نیست و برای استفاده از آن باید آیپی خود را تغییر دهید.

blog_afzone2

افزونه KeywordTool.io وردپرس:

یکی از بهترین ابزارهای کلیدی رایگان در دسترس است وهمانند افزونه Google Keyword Planner است ولیستی از ایده های کلمات کلیدی را ارائه می دهد.و می توان برای بهینه سازی محتوای سایت وردپرس خود ازآن استفاده کنید همچنین به شما اجازه دریافت پیشنهادات کلمات کلیدی از یوتیوب .بینگ و فروشگاه app را می دهد

blog_afzone3

 

افزونه Open Site Explorer وردپرس:

این افزونه توسط moz طراحی و توسعه یافته است که این سایت از معروفترین سایت های یادگیری سئو میباشد و از جمله ابزارهای آن Open Site Explorer است که با عنوان ose یاد میشود . این ابزار رایگان میباشد ولی دارای محدویت روزانه برای هر فرد است و برای دسترسی کامل میتوان در سایت moz ثبت نام نمود و به طور کامل به ابزارهای آن دسترسی پیدا کرد اما معایبی نیز دارد که از جمله میتوان به بروزرسانی ضعیف ، عدم شناسایی برخی از لینک ها و نیاز به پرداخت هزینه عضویت برای استفاده از تمام امکانات اشاره نمود.

 

افزونه Broken Link Checker وردپرس:

لینک های شکسته می تواند از ان دسته اشکالات سئو باشد که سایت شما را از عرش به فر ش اورد و نه تنها تجربه بدی برای کاربران ایجاد کند بلکه بهینه سازی سایت را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.بنابراین افزونه رایگان Broken Link Checker این امکان را به شما می دهد ک لینک های شکسته را شناسایی کنید اما نکته منفی این است موجب فشرده شدن منابع و کم کردن سرعت سرورمی شود.

. قابلیت های افزونه BrokenLink Checkerبسیار مهم عبارتند از:

  • شناسایی لینک هایی که کار نمی کنند
  • توانایی بررسی لینک های قرار گرفته در صفحات، دیدگاهها و پست ها و فیلدهای سفارشی
  • امکان تعییر ظاهر لینک های خراب
  • جلوگیری کردن از دنبال کردن لینک های خراب توسط موتورهای جست وجو

blog_afzone7

 

افزونه SEOquake وردپرس:

ابزاری برای مرورگرهای مختلف اعم از گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، اپرا، سافاری و مرورگرهای وب است.اطلاعات مربوط به seo هر وب سایت را فراهم می کند.این اطلاعات شامل اطلاعات رتبه صفحه، سن، آخرین به روز رسانی، رتبه جهانی ، و بسیاری از پارامترهای دیگراست.از جمله قابلیت های جالب این افزونه ، قابلیت نمایش اطلاعات وبسایت در نتایج جستجوی گوگل و خروجی گرفتن اطلاعات بصورت CSV است.

blog_afzon3e

افزونه all in one seo pack وردپرس:

این افزونه به عنوان افزونه های برتر برای بهینه سازی سایت وردپرس مطرح است یکی از دلایل برتر بودن این افزونه سادگی کار با آن است به همین دلیل اکثر افرادی که به تازگی با وردپرس آشنا شده اند از این افزونه برای بهینه سازی سایت شان استفاده می کنند . از جمله قابلیت های این افزونه عبارت اند از:

  • . امکان استفاده در Custom Post Types
  • سادگی در استفاده
  • سازگاری با دیگر افزونه ها
  • سبک و قابل شخصی سازی
  • بهینه سازی عنوان هابه صورت خودکار برای تمامی موتورهای جست و جو
  • تولید خودکار متا تگ ها
  • پشتیبانی نقشه سایتXML و گوگل آنالیز
  • جلوگیری از انتشار محتوای تکراری
  • قابلیت لغو تمامی تنظیمات

blog_afzone4

افزونه google xml sitemaps وردپرس:

 

یکی از بهترین افزونه ها است که میتوان بااستفاده از ان نقشه سایت xml برای سیستم ورد پرس ساخت. ولی دلیل استفاده از این افزونه این است که به راحتی میتوان بخش ها و صفحات مختلف سایت خود را به موتورهای جستجو گر معرفی نمود و و با این کار به آن ها در درست ذخیره سازی آن ها کمک کرد. همچین با استفاده از روش هایی می توانیم صفحات مختلف سایت خود را برای معرفی به موتورهای جستجوگر رتبه بندی کنیم که افزونه Google XML Sitemaps این کار را نیز می تواند به صورت خودکار با توجه به تعداد نظرهای هر نوشته و صفحه انجام دهد.همچنین این ابزار هر زمانی که محتوای جدیدی به سایت اضافه میشود به طور خودکار نقشه سایت را بروز رسانی می کند. به طور کلی بهترین پلاگین برای قرار دادن وب‌سایت یا وبلاگ خود در لیست گوگل و سایر موتورهای جستجواست.

blog_afzone

افزونه seo smart links وردپرس:

 

اگر مایل هستید که کلمات کلیدی سایت شما به صفحات مرتبطلینک شوند میتوانید از این ابزار استفاده کنید که این افزونه به شما کمک میکند تا بین مطالب، نظرات، برچسب‌ها، دسته‌ها و… به صورت اتوماتیک ارتباط برقرار کنید.برای این کار تنها کافی است بعد از دانلود و نصب ان برروی وردپرس به قسمت تنظیمات رفته وانتخاب کنید که دوست دارید در کدام صفحه و بخش های سایت شما این افزونه کلمات کلیدی سایت شما را لینک کند.برای اینکه این عمل از طرف موتورهای جستجوگر به عنوان یک اسپم و لینک دهی خودکار شناخته نشود پیشنهاد می کنم در قسمت Max Links صفحه تنظیمات این افزونه در پیشخوان وردپرس عدد ۳ یا ۴ را تایپ کنید.با این عمل از سایت شما ۴ کلمه کلیدی انتخاب و به صفحات مرتبط لینک داده میشود.وباعث میشود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بالا برود.