ربات چیست و نقش آن در دنیای بازاریابی چه خواهد بود ؟

7

ربات ها یک نوع فناوری می باشد که فناوری های بسیاری تولید شده است ولی این فناوری بسیار پیشرفته می باشد که با برنامه ریزی انجام شده تا به طور خودکار وظایفی که تعیین شده را بدون اینکه انسان دخالت کند انجام دهد انجام شده برای اجرای وظایف معین و بدون دخالت انسان تولید شده اند.robot ممکن است یک انسان را مجبور کند تا عملی را انجام دهد ، اما میتوان این کار خود به خود توسط ربات انجام شود.

ربات ها می توانند کارهایی را که انسان ها فقط می توانند انجام بدهند در واقع کارهای منحصربه فرد را انجام دهند کارهایی مانند بحث کردن باشد ، خواه فهمیدن ، خواه معاشرت و خواه استدلال کردن.

درواقع robot ها شکلی از هوش مصنوعی هستند و بسیار از ربات هایی که وجود دارند مانند سیری اپل یا دستیار گوگل به اندازه کافی برای پاسخ به سوالات با استفاده از هوش مصنوعی مانند یک انسان هوشمند هستند.

در زندگی ما هم ربات ها وجو دارند و ما به طور منظم از آن استفاده می کنیم براساس آماری که گرفته شده نشان می دهد که ما به طور میانگین ۵۵% از دستیار صوتی گوگل و اپل به صورت روزانه یا هفتگی استفاده می کنیم

برای تعدادی از نیاز ها انها راه حل های مشترکی را ارائه نموده اند از قبیل خدمات به مشتریان ، و در مواردی این امکان وجود دارد که به قدری کار را به خوبی انجام داده اند که شما متوجه نشدید که یک robot آن کار را انجام داده است

ربات های بازاریابی

8

ربات همچنین در دنیای و همچنین علم مارکتینگ نقش مهمی دارند

در دنیای امروزی بسیاری از کمپانی هایی وجود دارند که برای مارکتینگ تجارت خود به جای استخدام نیروی انسانی از robot هایی که بسیار هوشمندانه هستند و از پیش آموزش دیده شده هستند میروند از قبیل کارهایی که این robotها می توانند انجام دهند

قادرند تماس بگیرند ، صحبت کنند ، ایمیل ارسال کنند و اطلاعات را در سیستم CRM ذخیره کنند و بسیاری از کارهای روزمره ای که یک کارشناس بازاریابی انجام میدهد.

سه دلیل عمده وجود دارد که مدیران وصاحبان کسب و کارهای کوچک علاقمند به استفاده از آنها نیستند این دلایل عبارت اند از:

هزینه بالا،عدم تخصص و عدم اعتماد

ولی باید گفت که زمان این مسائل را حل می کند ، هزینه ها کاهش پیدا می کنند و تخصص ها افزایش می یابند و و آن ها جایگزین کارمندان بازاریابی خواهند شد.افزایش بهروری باعث افزایش تقاضا میشود و رهبران تیم ها بیشتر سراغ ربات ها خواهند رفت.

9

یک متخصص استخدام میگوید:

10

زمانی که مشکلاتی از قبیل تخصص نداشتن و همچنین ترس از ربات وجود داشته باشد برای اینکه این مشکل حل شود باید به مدیریت بازاریابی رباتیک کمک شود تا نیرو مناسب را استخدام کند و این مدیریت می گوید که زمانی که برای مدیران کسب و کار ، کار کردن با ربات ها دشوار می باشد باید برای مراقبت از ربات ها افراد خبره استخدام کرد

نباید فراموش شود که باید این دستگاه ها تنظیم شوند و همچنین نیاز به برنامه ریزی ، نظارت و تعمیر دارند و البته بدون هزینه کردن هیچ سودی به دست نخواهد آمد

11

باید توجه کرد ما در عصری زندگی میکنیم که بین انسان و ماشین رقابت وجود دارد و به زودی شاهد آن خواهیم بود که ماشین ها از انسان ها پیشی بگیرند و موجب شود که در زندگی و تجارت انسان ها هم گسیختگی شگرفی ایجاد شود