آموزش نصب وردپرس در هاست سی پنل

install-wordpress-on-host-hamyarwp

آموزش نصب وردپرس در هاست سی پنل یکی از مهم ترین آموزش ها می باشد همچنین  برای افرادی که با وردپرس کار می کنند این سوال پیش می آید که چگونه با توجه به تغییراتی که انجام شده در هاست خود اقدام به نصب وردپرس کنند بنابراین در این آموزش به نحوه نصب وردپرس در هاست سی پنل پرداخته ایم

 

نصب وردپرس روی Cpanel

برای اینکه وردپرس زا در سی پنل نصب نمایید باید آخرین نسخه وردپرس را داشته باشید برای همین ابتدا وردپرس را دانلود نمایید و بعد از دانلود باید به صورت یک فایل زیپ شده روی دسکتاب خودتان ذخیره نمایید

cpanel1

سپس وارد سی پنل خود شوید و مراحل نصب وردپرس را بر روی هاست آغاز کنید.

بارگذاری وردپرس

همانند شکل زیر ابتدا روی هاست خود وارد بخش پوشه فایل ها شوید

cpanel2

بعد از اینکه روی File Manager کلیک می  کنیدسمت چپ صفحه ای که وارد آن شده اید همانند شکل زیر پوشه  public_html را مشاهده می کنید.

cpanel3

 

ریشه هاست شما پوشه pubilc_html است و در این پوشه باید فایل های وردپرس را قرار دهید

همانند شکل زیر از طریق گزینه upload در هاست نسخه وردپرس را به صورت فایل zip آپلود کنید.

cpanel4

و بعد از به پایان رسیدن پوشه وردپرس روی پوشه زیپ کلیک راست نمایید و با انتخاب گزینه Extract پوشه وردپرس را از خارج می شود

cpanel5

 

زمان extract کردن  نسخه وردپرس حتما باید فایل زیب موجود در داخل سی پنل را پاک نمایید

 

cpanel6

سپس پوشه آبی رنگی که در شکل بالا وجود دارد کلیک نمایید تمام فایل های درون پوشه wordpress را از درون پوشه وردپرس به پوشه public_html انتقال دهیم.
برای اینکه تمام فایل های وردپرس را برروی تمامی فایل ها منتقل نماییم همانند شکل زیر باید گزینه Move را انتخاب کنید

cpanel7

زکمانی که گزینه “Move”  را انتخاب می کنید پنجره ای باز می شود که در این پنجره مسیر فعلی تمام فایل های وردپرس به صورت public_html/wordpress/ مشخص شده است و شما باید کلمه wordpress را از مسیر مشخص شده در شکل پاک کنید و فایل ها را به پوشه public_html برای نصب وردپرس روی Cpanel انتقال دهید.

cpanel8

ساخت پایگاه داده

بعد از انجام مراحل بالا باید به دیتابیش و انجام کارهای مربوط به آن بپردازید برای همین بر روی گزینه Database ®MysQl در داخل سی پنل  که در شکل زیر مشخص شده کلیک کنید.

cpanel9

پس وارد صفحه ای همانند شکل زیر می شوید که در این صفحه باید یک دیتابیس برای وردپرس خود ایجاد نمایید

cpanel10

 

:webyar نام کاربری هاست می باشد و باید یک نام دیتابیس انتخاب و تایپ کنید در این آموزش نام دیتابیس را مطابق شکل بالا saze20  انتخاب نموده ایم

سپس برروی دکمه create Database کلیک می کنید و یک پاپگاه داده با نام webyar_saze20 ایجاد می شود.

cpanel12

در  شکل بالا باید برای پایگاه داده خود پسور انتخاب نمایید  و آن را فراموش نکنید زیرا در مراحل بالا به آن نیاز می باشد

در مرحله بعد باید طبق شکل زیر نام کاربری را به پایگاه داده اضافه کنیم

cpanel13

 

بعد از انتخاب دکمه “Add”وارد صفحه ای می شوید که باید تمام گزینه های آن را انتخاب نمایید پس سپس بر روی دکمه “Make change” کلیک کنید  تا برای نصب وردپرس روی Cpanel پایگاه داده به صورت کامل ایجاد شود.

cpanel14

 

در این قسمت مراحل ایجاد پایگاه داده به پایان رسیده است

نصب و راه اندازی وردپرس

در این مرحله باید فایل های وردپرس را نصب نمایید برای همین بایدآدرس سایت خودتان را در مرورگر وارد نمایید و زمانی که مراحل بالا را به درستی انجام داده باشید هنگام وارد کردن آدرس سایت خود در مرورگر با صفحه ای مطابق شکل زیر مواجه می شوید.

cpanel15

 

در فرم این صفحه مطابق شکل زیر باید نام پایگاه داده و نام کاربری و پسورد آن را به درستی وارد کنید و به سایر گزینه ها مثل میزبان پایگاه داده و پیشوند جدول کاری نداشته باشید.

cpanel16

سپس با زدن دکمه “فرستادن ” وارد صفحه ای مطابق شکل زیر به شما نشان داده می شود.

cpanel17

با زدن دکمه “اجرای نصب ” وارد صفحه ای مطابق شکل زیر می شوید که باید در آن نام کاربری و پسورد ورود به سیستم وردپرس را مشخص کنید.

cpanel18

نصب وردپرس روی Cpanel به طور تمام و کاملپس از فشردن دکمه ” راه اندازی وردپرس” انجام می شود و  با استفاده از نام کاربری و پسوردی که در مرحله قبل تعریف کردید وارد سیستم وردپرس خود شوید.

cpanel19