منظور از حداکثر حجم آپلود در وردپرس چیست؟

شما می توانید فایل هایی از جمله عکس صوت و غیره را در وردپرس آپلود کنید. وردپرس بسته به میزبان حجم فایلی که میخواهید آپلود کنید دارای محدودیت هایی همانند عکس زیر است:

 

مثال

 

اینجا حداکثر حجم بارگذاری ۱ مگابایت است.

این تنظیمات توسط سرور انجام شده تا از اپلود فایل های پر حجم جلوگیری کند. هرچند این به نفع میزبان شماست اما مسلما برای شما نیز مفید خواهد بود، دقیقا مثل محدودیت حافظه PHP به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از اعمال تغییرات در حداکثر حجم بارگذاری سرور به فکر کم حجم کردن محتوا و رسانه های خود باشید.

 

افزایش محدودیت حافظه PHP وردپرس

در صورتی که قصد افزایش حافظه را دارید، ۳ روش برای افزایش محدودیت حافظه PHP وردپرس وجود دارد اما مهم است که قبل از انجام، و اعمال هرگونه تغییری از سایت و دیتابیس خود یک بک آپ تهیه کنید تا اگر سایت شما با مشکلی مواجه شد بتوانید نسخه قبل را restore کنید.

 

ویرایش  wp-config.php

اولین راه برای افزایش محدودیت حافظه PHP وردپرس استفاده از فایل wp-config.php است. برای اینکار شما باید وارد مدیریت فایل هاست خود شده و این فایل را ادیت کنید.

فایل wp-config.php را باز کرده و کد زیر را قبل از خط /* That's all, stop editing! Happy publishing. */ کپی کنید.

 

;define (‘WP_MEMORY_LIMIT’، ‘۲۵۶M’)

 

؛

 

ویرایش  php.ini

در صورتی که افزایش محدودیت حافظه PHP وردپرس با ادیت فایل wp-config.php انجام نشد، باید فایل php.ini را ادیت کنید. اگر از هاست اشتراکی استفاده می کنید به php.ini دسترسی نخواهید داشت.

در صورتی که به این فایل دسترسی داشته باشید به احتمال زیاد php.ini در شاخه اصلی و شاید به صورت مخفی شده وجود خواهد داشت. برای افزایش محدودیت حافظه PHP وردپرس از طریق فایل php.ini ابتدا باید فایل را از طریق Show hidden Files آشکار کنید و بعد خطوط زیر را پیدا و ادیت کنید.

memory_limit = 256M upload_max_filesize = 12M post_max_size = 13M file_uploads = On max_execution_time = 180

 

در کد های بالا باید memory_limit دارای زیادترین حجم و upload_max_filesize باید دارای کمترین حجم باشد. مقدار post_max_size نیز باید وسط باشد. آخرین مورد یعنی max_execution_time برای محدودیت در اجرای یک اسکریپت PHP بر حسب ثانیه است. حال اگر اجرای یک اسکریپت PHP از ۱۸۰ ثانیه بیشتر طول بکشد، اسکریپت به طور خودکار متوقف خواهد شد.

نکته: پیش از اینکه چک کنید که آیا خطای محدودیت حافظه از بین رفته است یا نه، حافظه مرورگر خود را پاک کنید.

 

ویرایش htaccess

در صورتی که به php.ini دسترسی نداشته باشید آخرین راه برای شما استفاده از htaccess. است، این فایل یکی از مهمترین فایل ها در هاست شما است که از طریق آن می توانید تغییرات زیادی را در چیدمان سرور خود اعمال کنید.این فایل در شاخه اصلی سایت شما قرار گرفته، برای افزایش محدودیت حافظه PHP وردپرس کدهای زیر را به htaccess اضافه کنید:

 

php_value memory_limit 256M php_value upload_max_filesize 12M php_value post_max_size 13M

و تمام! افزایش محدودیت حافظه PHP وردپرس به درستی انجام گرفت.

 

در آخر

در این آموزش سعی داشتیم روش های افزایش محدودیت حافظه PHP وردپرس و افزایش حداکثر حجم آپلود فایل را به شما نشان دهیم، همانطور که در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره شد، بهتر است تنظیماتی که مربوط به پیکربندی سرور است را از طریق ارتباط با پشتیبانی هاست اعمال کنید.