Canonical URL دقیقاً چیست و چه کاربردی دارد؟
کنونیکال در واقع یک المنت html می باشد که به شما در خلاص شدن از شر Duplicate Content کمک می کند وبرای اینکه گوگل آدرس یک صفحه را شناسایی و ایندکس نماید Canonical را می خواند
این برای زمانی می باشد که شما چندین آدرس برای صفحات خود دارید و می خواهید که فقط یکی از آنها توسط گوگل ایندکس شود حالا با تعداد ادرس هایی که برای صفحات خود دارید نتوانید به گوگل نسخه اصلی را معرفی نمایید خطای Duplicate Content رخ می دهد
مزیت های Canonical برای سئو
اینکه فقط از ادرس های موجود یک آدرس را در کنونیکال قرار می دهید مهم ترین مزیت آن می باشد حالا دیگر ادرس ها را می توان به ان صفحه ریدایرکت ۳۰۱ شوند
مراحل استاندارد سازی آدرس
برخی از دلایل همانند آدرس های پارامتریک، دسته بندی ها و دیگر مشکلات CMS ها،موجب می شوند که چندین ادرس برای یک محتوا یا یک محصول وجود داشته باشد اما اگر چندین آدرس مختلف برای یکی از صفحات شما وجود داشته باشد گوگل به این صورت برداشت می کند که شما تعداد صفحات با محتوای یکسان دارید که به ان محتوای تکراری یا Duplicate Content گفته می شود که از طرف گوگل برای شما جریمه سختی درنظر گرفته می شود
نحوه پیاده سازی کنونیکال
فرض بگیرید که شما صفحه با دو ادرس مختلف همانند آدرس های زیر دارید که به یک محتوا اشاره می کنند که در این مواقع شما باید از استانداردسازی که در ادامه مراحل آن را ذکر می کنم استفاده نمایید
http://your-domain.ir/seo-content
http://your-domain.ir/seo/content
- ابتدا باید بین ادرس های که وجود دارد یکی را به عنوان ادرس اصلی انتخاب نمایید و در صورتی که شما نمیدانید که کدام را انتخا نمایید بهتر است ان ادرسی که بیشترین لینک داخلی و بیرونی دارد را انتخاب نمایید
- حال باید به ادرسی که به عنوان نسخه اصلی درنظر گرفته canonical را اضافه نمایید که به شکل زیر می باشد
<link rel=”canonical” href=”http://your-domain.ir/seo-plugin/”>
و در اخر اینکه باید از این قطعه کددر تگ های headاستفاده نمایید