نقش گرافیک در طراحی سایت

 

گرافیک سایت

 

در جامعه امروزی که استفاده مردم از اینترنت  روز به روز افزایش می یابد.نیمی از مخاطبان اینترنت خودشان تولیدکننده محتوا  هستند و آمارها نشان میدهد که روزانه بیش از هفت میلیون صفحه به اینترنت اضافه میشود.پس میتوان گفت درحال حاضر اینترنت به یک ابزار قدرتمند و پیشرفته تبدیل شده است. استفاده از طراحی سایت مناسب و گرافیک حرفه‌ای و با کیفیت در سایت باعث می‌شود کسب و کار شما حرفه‌ای‌تر به نظر برسد.

طراحی سایت از دوبخش تشکیل میشود: اولین  بخش طراحی گرافیکی و دوم از نظر ساختاری می باشد. یعنی برای طراحی باید این دوبخش کنار هم قرار بگیرند در صورتی که فقط به یکی از بخش ها بپردازیم در رسیدن به نتیجه با مشکل مواجه خواهیم شد.

اما نمی توان انکار کرد که داشتن سایتی با گرافیک جذاب و مناسب تاثیرگذاری بالایی در قوه بصری بازدید کنندگان دارد ، یکی از نقاط روانشناختی این است که آنچه به چشم زیبا بیاید تاثیر مستقیم در عملکرد دارد. پس میتوانید از این نکته استفاده کنید تا  در رقابت با دیگر طراحان سایت پیش بگیرید.برای مثال سایتی که محصولاتی را به فروش می رساند، میتواند با قرار دادن عکس های با کیفیت موجب شود ببیننده با دیدن محصولات ارزش و کیفیت واقعی محصول را درک کند. پس میتوان گفت که مفهوم  گرافیک در طراحی سایت بسیار عمیق است.

طراحی گرافیک سایت شامل رنگ‌بندی، ساختار ارائه اطلاعات، تصاویر به کار رفته در طرح و حجم طرح گرافیکی می‌شود

نقش رنگ ها در موفقیت یک طرح

گرافیک سایت

یکی از بحث های طراحی گرافیک مناسب، نقش رنگ ها دراین طراحی است که در ادامه این بحث را تشریح می کنیم.

ممکن است برای شما رنگ آبی یا قرمز بودن یک سایت مهم نباشد و از نقش رنگ در سایت آگاه نباشید.اما باید بدانید که رنگ ها تفاوت عمده ای و قابل توجهی برای بازدیدکنندگان سایت شما دارند.این مطلب از نظر روانی ثابت شده است ماننداین که رنگ قرمز نماد هیجان است .تایید کرده اند که کسی که اتاق به رنگ قرمز دارد دارای ضربان قلب و فشارخون بالاتری است.

رنگ ها احساسات را بر می انگیزند

رنگ ها مردم را به هیجان می آورند ،اشتیاق را افزایش میدهند و میتواند احساس ارامش را دروجود افراد به وجود آورد برای مثال بیشتر شرکت های تولیدکنند نوشیدنی از رنگ قرمز استفاده می کنند
یا در ایالات تگزاس بیشتر از چراغ های قرمز استفاده میشود و این به دلیل تمایل افراد قانون شکن به رنگ قرمز است.
ترکیب رنگ ها

در ترکیب رنگ باید دقت کرد تا مفید واقع بشود و نباید همیشگی باشد و فقط گاهی اوقات کار درستی می باشد.پس نباید زیاده روی کرد مثلا استفاده از رنگ سیاه و صورتی  به قدری ناخوشایند است که  شما می خواهید هرچه زودتر از شر آن خلاص شوید.
استفاده از رنگ ها برای یک سایت

باید در هنگان طراحی سایت استفاده از رنگ ها به گونه ای باشد که پاسخگویی برای نیازهای مخاطبین باشد  بنابراین به کارگیری رنگ ها فراتر از چیدن رنگ ها در کنار هم است .به این  صورت نیست که شما با استفاده کردن  از یک رنگ در سایت  هر بازدید کننده ای را مخاطب ثابت وب سایت کنید پس ابتدا بهتر از اطلاعات دقیق از مخاطبین داشته باشید و آن هارا بشناسید و بدانید چه رنگ هایی در آنها تاثیر می گذاردو کدام رنگ ها شمارا به هدفتان نزدیک تر میکند .بیشتر آمارها نشان داده است که اغلب بازدیدکنندگان به دلیل اینکه از رنگ های استفاده شده در سایت خوششان نیامده به آن سایت سرنمی زنند.
رنگ آبی زمانی که مخاطب شما از نظر روحی و روانی در حالت مناسب است پاسخ بهتری به شما میدهد .رنگ قرمزو نارنجی میتواند باعث هیجان بازدیدکنندگان شود. اگر از رنگ های روشن وسفید استفاده کنید میتواند تاثیر گذار باشد.رنگ های سبز و سفید زیبا هستند و در کنارهم بسیار زیبا میشود. از رنگ های تند زمانی که میخواهید سایت مدرنی داشته باشید استفاده نکنید.رنگ های طوسی و سفید نیز انتخاب های خوبی هستند.اگر سایه های تیره رنگ را دوست دارید هیچ رنگی مثل رنگ مشکی نمی تواند رنگ مناسب باشد.

اما نباید فراموش کنیم که در کنار زیبایی، باید سبک وبه سرعت سایت بارگزاری شود.

بیشتر گرافیست ها برنامه نویسی انجام نمی دهندو کمتر دیده شده که این کار را انجام دهند.بنابراین اکثرا مهندسان و برنامه نویسان وب با آن که حوزه کاریشان برنامه نویسی و استفاده از پایگاه داده است  طراحی سایت را خود برعهده میگیرند.واین باعث میشود که وب سایت از نظر گرافیک و تولید محتوا و نمایش آن ضعیف باشد. واگر طراحی سایت را گرافیست ها برعهده بگیرند باعث میشود نکاتی در مورد برنامه نویسی رعایت نشود و غالبا حجم زیادی برای دانلود می گیرند.

برای مثال اگر به وب سایت های دولتی توجه کرده باشید میبینید سطح گرافیکی بسیار پایینی  در  اینگونه وبسایت ها وجود دارد و به خاطر است که کار برنامه نویسی و طراحی به مهندسان برنامه نویسی  وب داده شده است. که از نظر  برنامه نویسی در سطح قابل قبول میباشد  ولی از اهمیت گرافیک سایت و «طراحی وب» غافل مانده اند.

طراحی گرافیک سایت و شرکت طراحی سایت “سایت ساز”

همان طور که در مطالب بالا اشاره شد اکثرا مهندسان وب از نظر ساختار فنی خبره هستند و بیشتر گرافیست ها نیز از نظر ساختار گرافیکی حرفه ای هستند بنابراین در صورت عدم یکی از این موارد در طراحی سایت ، باعث میشود که رضایت مشتری و بازدیدکننده جلب نشود.

گروه طراحی سایت ساز در زمینه طراحی گرافیک دارای  تیم گرافیک بسیار قوی و دارای مهندسان خبره برای طراحی سایت می باشد که هم از لحاظ گرافیکی و هم از لحاظ ساختار فنی  نمره قابل قبولی از مشتریان دریافت کرد اند . همچنین سایتی را ارائه و طراحی می کنند که تمامی اصول طراحی و استانداردهایی که در طراحی نیاز است رعایت شده و از نظر فنی و گرافیکی سایتی را به شما تحویل میدهد که ظاهر کاربر پسند داشته است و تمامی استاندارد های فنی در آن در حد اعلا می باشد

جهت مشاهده سایت ساز اینجا کلیک کنید .