یکی از سؤالات پرتکرار و مهم صاحبان وب سایت‌ها این است که چگونه می‌توانند با نام دامنه‌ی سایتشان، ایمیل ایجاد کنند، به همین دلیل این مقاله از وبلاگ سایت ساز زرین را به آموزش این موضوع اختصاص می‌دهیم. اگر شما هم قصد ایجاد ایمیل در هاست سی پنل را دارید، پیشنهاد می‌کنم این آموزش را تا انتها دنبال کنید.

ایجاد ایمیل با نام سایت در هاست دایرکت ادمین

قبل از اینکه روش ایجاد ایمیل در هاست سی پنل را توضیح دهیم، لازم است برخی از نکات پایه‌ای در مورد شکل ظاهری ایمیل و تعداد ایمیل‌های قابل ایجاد، در این بخش توضیح داده شود.

شکل کلی ایمیلی که با نام سایت در هاست خود ایجاد می‌کنید به صورت زیر است:

X@DomainName.com

که در آن متغیر X می‌تواند مقدار دلخواه شما را داشته باشد. برخی از افراد به جای X، عنوان شغلی افراد را قرار می‌دهند. به عنوان مثال در صورتی که شما می‌خواهید ایمیلی را برای بخش پشتیبانی سایت خود ایجاد کنید، می‌توانید مقدار متغیر X را برابر با support در نظر بگیرید. در این صورت ایمیل شما به صورت support@ DomainName.com خواهد بود.

نکته ۱: ممکن است بگویید پسوند دامنه‌ی سایت شما .ir است. در این صورت هم موضوع تفاوت نمی‌کند و آدرس ایمیل شما به صورت X@DomainName.ir خواهد بود.

نکته ۲: شما می‌توانید چندین ایمیل در هاست خود ایجاد کنید.

نحوه ایجاد ایمیل در هاست سی پنل

در این بخش، نحوه‌ی ایجاد ایمیل در هاست سی پنل به صورت کاملا تصویری و مرحله به مرحله آموزش داده می‌شود. برای این کار، دستورالعمل‌های زیر را به ترتیب دنبال کنید:

۱- وارد هاست خود شوید.

۲- از بخش Email ، گزینه‌ی “Email Accounts” را انتخاب کنید.

صفحه اصلی هاست

 

۳-  بر روی دکمه‌ی Create کلیک کنید.

ایجاد ایمیل در هاست

 

 ۴- در صفحه‌ی نمایش داده شده، مقدار فیلدها را به صورت زیر پر کنید:

فیلدهای درست کردن ایمیل

    • برای فیلد “Username” ، مقدار دلخواه خود را وارد کنید. این فیلد همان “X” در مثال‌های بالا است. این متغیر می‌تواند متناسب با نیازهای شما مقادیری مانند info، admin، support ، نام کارمندان، عنوان کارمندان و … را داشته باشد.
    • در بخش “Password” باید رمز دلخواهی را برای ایمیل خود وارد کنید. با کلیک بر روی دکمه‌ی Generate، پسوردی به صورت تصادفی برای ایمیل شما انتخاب می‌شود. اما بدون استفاده از این دکمه، می‌توانید رمزی را مطابق با سلیقه‌ی خود وارد کنید.

نکته: برای اینکه بتوانید تنظیماتی مانند مدیریت فضا را برای ایمیل ایجاد شده، انجام هید، بر روی دکمه‌ی “Edit Settings” کلیک کنید.

فیلدهای تعیین حجم برای ایجاد ایمیل در هاست

    • فیلد “Storage Space” یا “Email Quota” میزان فضایی است که شما می‌توانید برای جیمیل خود در نظر بگیرید. مقدار این فیلد به صورت پیش فرض بر روی ۱۰۲۴ است. اکا شما می‌توانید مقدار آن را مطابق با نیاز خود تغییر دهید. در صورتی که می‌خواهید فضای نامحدود به ایمیل ایجاد شده، اختصاص داده شود، گزینه‌ی “Unlimited” را انتخاب کنید.

نکته: عبارت “نامحدود” به معنای کاملا نامحدود بودن نیست و حداکثر مقدار آن همان مقداری است که هاست جا دارد.

۵- بر روی دکمه‌ی “Create” کلیک کنید تا ایمیل شما ایجاد شود.

نحوه استفاده از ایمیل ایجاد شده در هاست

برای استفاده از ایمیل ایجاد شده، به صورت زیر عمل کنید:

۱- در نوار ابزار مرورگر خود، URL زیر را وارد کرده و دکمه‌ی enter را فشار دهید:

DomainName.com/2095

به این نکته توجه کنید که مقدار DomainName همان آدرس سایت شما است و پسوند نوشته شده (در این مثال com.) همان پسوند سایت شما می‌باشد که می‌تواند com. ، .ir و …. باشد.

صفحه‌ای مطابق تصویر زیر به شما نمایش داده می‌شود:

صفحه‌ی لاگین ایمیل

۲- در صفحه‌ی باز شده، در فیلد “Username” ایمیل ایجاد شده و در فیلد “Password رمز ایمیل را وارد کنید و بر روی دکمه‌ی Log in                   کلیک کنید. صفحه‌ای مطابق شکل زیر مشاهده خواهید کرد:

سرویس های وب میل

این صفحه شامل سرویس‌های وب میلی است که شما با انتخاب هر یک از آن‌ها می‌توانید وارد ایمیل خود شوید. معمولا به دلیل راحتی استفاده، توصیه می‌شود گزینه‌ی “roundcube” را انتخاب کنید.