CRO در طراحی سایت چیست؟
کلمه CRO مخفف Conversion Rate Optimization می باشد که معنای این وازه عبارت است از بهبود نرخ تبدیل
که معنای کامل آن بهبود نرخ تبدیل ورودی به مشتری می شود
درواقع هدف این می باشد که زمانی که کاربری وارد سایت شما می شود تبدیل شدن آن به مشتری با نرخ بیشتری باشد
در دنیای امروز اگر مشتری قصد خرید از اینترنت را داشته یا می خواهد که در مورد شرکت هایی که خدمات ارائه می دهد اطلاعتی را کسب کند و از آنجا خرید نماید ابتدا در مورد آن محصول یا شرکت های ارائه دهنده آن محصول تحقیقاتی انجام می دهد و سپس آن نتیجه ای که بیشترین امتیاز دارد را انتخاب می کند و خرید خود را از آنجا انجام می دهد
جذب اعتماد در مشتریان از مهمترین زمینه ها در این مورد می باشد
روش های اعتماد سازی مشتری و متقاعد کردن آن بسیار وجود دارد زیرا باید راهکارهایی بدانید تا بتوانید مشتری را حفظ کنید و متقاعدش کنید که از شما خرید کند و زمانی که برای اعتماد سازی نکاتی را بر مبنای صداقت با مشتری رعایت نمایید این عمل موجب می شود که در فضای مجازی ، کسب وکارتان متحول شود
در ادامه به ۷ تکنیک جذب اعتماد در مشتریان می پردازیم
۱- مشخصات تماس و آدرس دسترسی خود را در اختیار مشتریان قرار دهید
زمانی که مشتری می خواهد از شما خرید انجام دهد ولی هیچ راهی برای تماس یا آدرسی وجو ندارد موجب می شود که مشتری نتواند به شما اعتماد کند بنابراین با قرار دادن آدرس و مشخصات تماس خود موجب شوید که مشتریان اعتماد کنند
۲- طراحی سایت باید زیبا و کاربردی باشد
طراحی سایت در اولیت قرار دارد فرض کنید وارد سایتی می شود که بسیار شلوغ باشد آن وقت مشتری نمی تواند اعتماد لازم را داشته باشد برای همین در طراحی سایت در حد لازم زیبا و کاربردی طراحی نمایید
۳-امنیت و تراکنش های امن
امنیت در پرداخت از اهمیت ویژه ای برخوردار است شما می توانید با استفاده از https به آن ها اطمینان بدهید که امنیت برقرار است
۴- دقت کنید سایت در تمامی ابزار ها به درستی نمایش داده می شود و فاقد ارور باشد.
کاربران مختلف از وسیله های مختلف برای دیدن سایت شما استفاده می کنند و زمانی که طراحی سایت انجام می دهید باید خیلی توه نمایید که سایت شما در تمامی مرورگرها و گوشی و تبلیت غیره به درستی نمایش داده شود
۵-ریسک های واریز وجه را با ضمانت برگشت پول و عودت کالا یا خدمات کم کنید
بیشتر مشتریانی که می خواهند از اینترنت خرید کنند یک نگرانی عمده دارند و این می باشد که آیا بعد پرداخت وجه ، کالا به آنها داده خواهد شد برای همین شما باید کاری کنید که بدون نگرانی خرید انجا شود و باید ضمانت پول یا عودت کالا و خدمات را کم کنید
۶-صادق باشید
راه دیگر برای جذب اعتماد در مشتریان صادق بودن است شرط اول مکتب دانایی صداقت است وقتی صداقت شما به مشتری ثابت شود و مشتری تفاوتی با حرف و عمل شما نبیند خود به خود جذب می شود
۷-حضور در شبکه های اجتماعی
باید کاری کنید که مخاطب در هر لحظه و زمانی که خواست به ما رجوع کند در واقع راه های ارتباط شبانه روزی ایجاد نمایید که برای انجام این کار باید در شبکه های اجتماعی اکانت داشته باشید بنابراین مخاطب می تواند سوال و جواب های خود را در شبکه اجتماعی ایجاد شده بپرسد.