×
دریافت قیمت
+ مشاوره رایگان

دی 7, 1396
عوامل تاثیر گذار بر ترافیک سایت را بشناسید

عوامل تاثیر گذار بر ترافیک سایت را بشناسید

 

ترافیک سایت

 

وجود نوسانات در ترافیک سایت موضوعی آشنا برای مدیران وب‌سایت‌ها است. در این مقاله درباره‌ی عوامل تاثیر گذار بر ترافیک سایت و راه‌های مقابله با نوسانات آن صحبت خواهیم کرد. گاها با اینکه سایت سئوی مناسبی دارد ولی با مشکل کاهش ترافیک روبرو می‌شود. برخی از موارد وجود دارند که تحت کنترل مدیران سایت ها نیستند و باید به صورت پایه‌ای بررسی شوند. ابزارهایی که  می‌توانید در این زمینه از آنها استفاده کنید Google Analytics, Google Search Console هستند. در این مقاله مسایل ریشه ای را بیان خواهیم  کرد که با بررسی آنها می‌توانید از تاثیر عوامل مختلف بر ترافیک سایت خود آگاه شوید.

مسائل پایه‌ای ترافیک سایت:

 

1- صفحات شما ایندکس نشده‌اند:

 

در گوگل یک جستجو با نام دامنه‌ی خود :”yourwebsite.com” انجام دهید. با اینکار مطمئن می‌شوید که آیا سایت شما به درستی ایندکس شده است یا خیر. اگر سایت و صفحات شما به درستی ایندکس نشده بودند باید سریعا دست به کار شده و علت را بیابید. برای این کار ابتدا فایل robots.txt را بررسی کنید تا مطمئن شوید که صفحات مهم را مسدود نکرده‌اید در صورتیکه هیچ مشکلی وجود نداشت به سراغ صفحات خود بروید و اگر در صفحات خود از تگ noindex استفاده کرده‌اید سریعا آنها را حذف نمایید زیرا این تگ مانع از ایندکس شدن صفحات می‌شود.

2- فیلترهای ربات‌ها:

 

آیا شما ربات‌های عنکبوتی Google Analytics را می‌شناسید. این ربات‌ها به صورت روزانه از صفحه‌ی اصلی وارد سایت می‌شوند. به بررسی تمامی کدهای سایت می‌پردازند. زمانی که ترافیک روزانه‌ی سایت شما بسیار زیاد بود این یکی از نشانه‌های حضور این ربات‌ها در سایت شما است. وظیفه‌ی شما این است که فیلتر دلخواهی را برای این ربات‌ها در سایتتان قرار دهید و یک حدی را برای ورود این ربات‌ها به سایتتان تعریف کنید.

3- به روز رسانی‌های اخیر در سایت:

 

به روز رسانی سایت

انجام تغییرات در سایت از جمله: حذف یا اضافه کردن صفحات، تغییر در مسیر سایت و … می‌توانند موجب کاهش ترافیک سایت شوند. پس از انجام تغییرات در سایت خزنده‌های گوگل باید به ایندکس کردن تغییرات و صفحات جدید بپردازند.

4- اشتباهات در URL:

 

URL 1: www.mysite.com/SEO/site-traffic

URL 2: www.mysite.com/WebDesign/site-traffic

URL های بالا بسیار مشابه هستند در واقع میتوان گفت در صفحات مختلف کلمات کلیدی یکسانی به کار رفته است که  در این صورت بین صفحات و کلمات کلیدی رقابت ایجاد می‌شود که قطعا موجب سردرگمی موتورهای جستجو خواهد شد. چون موتورهای جستجو در نمایش صفحات با کلمات کلیدی یکسان، با مشکل روبرو می‌شوند.

مسائل ریشه‌ای در ترافیک سایت:

 

5-نشانه‌گذاری ساختاریافته داده ها:

 

برای اینکه اطلاعات و محتواهای اضافه شده‌ی جدید به درستی در سایت نمایش داده شوند و هیچ خطایی رخ ندهد باید ساختار داده‌های سایت براساس یک قانون مورد بررسی قرار گیرند که برای این منظور همواره باید از ابزار داده‌های ساختار یافته استفاده کنید.

 6- تبلیغات و تاثیرات آن بر فروش محصول:

 

تبیلغات خوب موجب افزایش مشتریان و سود بیشتر خواهد شد. شما باید در هر سال تبلیغات مناسبی انجام دهید تا بتوانید خدمات و محصولات خود را به مشتریان بشناسانید و تبلیغات هر سال را با تبلیغات سال قبل خود مقایسه نمایید تا اطلاعات صحیحی از تغییرات در بازدیدها و ترافیک سایت بدست آورید. از ایده‌های جدید در تبلیغات استفاده کنید. و از نقش تبلیغات اینترنتی در افزایش فروش و سود غافل نشوید.

7- سطح قیمت کالا:

 

برای داشتن مشتریان زیاد عوامل مختلفی از جمله تبلیغات، کیفیت محصولات و خدمات و قیمت آنها نقش مهمی دارند. مشتریان همواره دنبال محصولات با کیفیت و قیمت مناسب هستند. برای کسب رضایت مشتری و جذب آنها سرمایه گذاری کنید. اگر با کاهش سریع بازدید و مشتری روبرو شده‌اید سریعا به Google Search Console  سری بزنید.

عوامل غیر قابل کنترل در ترافیک سایت:

 

8– پیشرفت با نمایندگان فروش محصولات:

 

افزایش تعداد نمایندگان فروش می‌تواند تاثیر زیادی بر پیشرفت اهداف مالی شما خواهند داشت. ولی احتمال کاهش ترافیک سایت شما وجود خواهد داشت.(به دلیل رقابت ایجاد شده بین کلمات کلیدی در سایت‌ها)

9- آگهی‌ها و تبلیغات در گوگل:

 

تبلیغات گوگل

 

هنگام جستجو در گوگل قطعا با لینک‌هایی که در کنار آنها ad نوشته شده است مواجه شده‌اید. در واقع سایت‌های برای نمایش بیشتر محصولات خود به‌ صورت ماهانه با پرداخت هزینه‌هایی از تبلیغات استفاده می‌کنند.

10- کاهش درخواست محصولات و تنزل محبوبیت برند:

 

زمانی که با کاهش فروش و درخواست محصولات روبرو شدید باید به آنالیز کارها و رفتارهای رقیبان خود بپردازید. و علاوه بر این درک صحیحی از اهداف و مقاصد تجاری خود داشته باشید و اطلاعات کاملی درباره‌ی آن کسب نمایید. با یک مثالی می‌توان این مورد را بررسی کرد فرض کنید شما تولید کننده‌ی ظروف پلاستیکی هستید و بنا به تقاضای مشتریان نوع خاصی از ظروف را تولید می‌کنید و بازدیدها سفارش‌های زیادی در سایت دارید و ترافیک مناسبی هم جذب کرده‌اید ولی در ماه‌های اخیر با کاهش فروش محصولات و به تبع آن با کاهش ترافیک سایتتان مواجه شده‌اید و این نشان می‌دهد که علاقه و تمایلات مشتریان به این نوع ظروف کاهش یافته است. ولی شما هم چنان همین نوع محصولات را تولید می‌کنید و تبلیغات مربوط به همان را در سایت قرار می‌دهید که در نظر نگرفتن علایق و سلایق مشتریان موجب کاهش فروش و ترافیک سایت شما شده است که کاملا طبیعی است. توجه نکردن به نیازها و تمایلات مختلف مشتریان وبازدیدکنندگان می‌تواند موجب کاهش شدید ترافیک سایت شما گردد.

روزانه بیش از 4 میلیارد جستجو از طریق موتور جستجوی گوگل انجام می شود و بیش از 35 درصد از آنها عبارت های جستجوی جدید هستند. به همین دلیل است که بیش از 45 درصد از درآمد تبلیغاتی مبتنی بر بازاریابی موتورهای جستجو است. در حالی که صاحبان وب سایت در تلاش هستند تا راه های جدیدی برای بهبود ترافیک وب سایت خود بیابند، برخی از عوامل مهم علاوه بر رتبه بندی جستجو بر ترافیک وب تأثیر می گذارد.

صدها عامل وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا بر ترافیک وب خود تأثیری نداشته باشید. خوشبختانه، همه آنها تأثیر مستقیمی بر ترافیک وب سایت شما ندارند. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید از اهمیت ترافیک وب خود غافل شوید. وب سایت یکی از مهم ترین بخش های کسب و کار شما است که باید تمام اقدامات لازم را برای بهبود ترافیک انجام دهید. از این طریق می توانید به فروش و درآمد دست پیدا کنید.

3عامل اصلی که بر ترافیک وب شما تأثیر می گذارد:

 

رتبه بندی موتورهای جستجو

 

اکثر مشتریان آنلاین از طریق موتورهای جستجوی محبوب مانند گوگل، یاهو یا بینگ از یک وب سایت بازدید می کنند. زمانی که وب سایت شما در این پلتفرم های موتور جستجو رتبه جستجوی بالاتری کسب کند، ترافیکی که وب سایت شما دریافت می کند بیشتر از سایت های دیگر افزایش می یابد. با این حال، افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو کار دشوار و زمان بری است. شما می توانید بهینه سازی موتورهای جستجو را برای بهبود رتبه وب سایت خود در موتورهای جستجو پیاده سازی کنید.

سئو می تواند کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت شما را افزایش دهد. اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی مناسبی استفاده می کنید که مخاطبان هدف شما به دنبال آن هستند. جدا از آن، نام وب سایت خود را در فهرست های کسب و کار محلی قرار دهید و از لینک های وب سایت با کیفیت بالا در محتوای خود استفاده کنید. بهینه سازی موتورهای جستجو یک فرآیند مداوم است و برای استفاده از مزایای آن باید صبور باشید. وقتی وب سایت خود را با موفقیت در صفحه اول رتبه بندی جستجو رتبه بندی کنید، شاهد رشد عظیمی در ترافیک وب خواهید بود.

زمان بارگذاری صفحه وب

 

میانگین مشتری آنلاین قبل از بازدید از سایت دیگر کمتر از 40 ثانیه را در یک وب سایت صرف می کند. اگر زمان بارگذاری وب سایت شما کند باشد، بارگذاری محتوا زمان زیادی می برد. این یکی از رایج ترین دلایلی است که شرکت ها مشتریان خود را از دست می دهند و در نهایت نمی توانند ترافیک وب سایت خود را بهبود بخشند. حتما از وب سایت شرکت خود بازدید کنید تا زمان آپلود محتوا را مشخص کنید. اگر صفحه وب زمان زیادی برای بارگذاری طول می کشد، مطمئن شوید که سرعت وب سایت خود را با بهینه سازی های مختلف بهبود می بخشید.

وب سایت خود را چیدمان کنید

 

این یکی از رایج ترین عوامل موثر بر ترافیک وب است. طول صفحه وب شما باید کوتاه باشد تا مشتریان شما بتوانند به راحتی از محتوای مورد نظر خود بازدید کنند. اگر مشتریان خود را با تبلیغات پاپ آپ پر کنید، ممکن است به این زودی ها برنگردند. اگر وب سایت شما حاوی چندین بخش اطلاعات است، آن را به چندین صفحه تقسیم کنید. می توانید برای تبلیغ کسب و کار خود تبلیغاتی را در وب سایت خود قرار دهید، اما مطمئن شوید که آنها حواس کاربران را از محتوای اصلی منحرف نکنند. یک وب سایت با طراحی متوسط ​​بر رتبه موتور جستجو و ترافیک کلی وب سایت شما تأثیر می گذارد.

عوامل اصلی که بر بازدیدکنندگان و ترافیک وب سایت شما تأثیر می گذارد:

 

زمان بارگذاری صفحه

 

میانگین زمان در صفحه برای بازدیدکنندگان 30 تا 40 ثانیه است، این زمان بارگذاری صفحه است که عامل تعیین کننده است و تعیین می کند که چه تعداد بازدید کننده منتظر می مانند تا صفحه نمایش داده شود و چه تعداد از آنها دور می گردند.

صفحه آرایی

 

بدیهی است که بازدیدکنندگان تنها بخشی از صفحه وب را که روی صفحه قابل مشاهده است می بینند بخش دیگر همان قسمتی است که باید به آن پیمایش کنند. تمام اطلاعات و نشانگرها باید وجود داشته باشند. تعداد بازدیدکنندگان در صفحه شروع به کاهش می کند. بنابراین سعی کنید طول صفحه را کوتاه نگه دارید. اگر صفحه طولانی است، ببینید آیا می توان آن را به دو یا چند صفحه تقسیم کرد.

تبلیغات و پاپ آپ ها

 

اطمینان حاصل کنید که تبلیغات و پنجره‌های بازشو مانع فعالیت‌های اصلی بازدیدکنندگان نمی‌شوند. آنها باید طوری تنظیم شوند که محتوا یا اطلاعات اصلی وب سایت را مبهم نکنند. بازدیدکنندگان از تبلیغات متنفر نیستند مگر اینکه واقعا مزاحم باشند.

وزن عنصر صفحه

 

این بر اساس اصول مشاهده و طراحی وب است. بزرگتر و برجسته ترین ابتدا مورد توجه قرار می گیرد. اولین چیزی که می خواهید بازدیدکنندگان متوجه شوند چیست؟ لوگوی سایت، آخرین پست، تبلیغات. بر این اساس ترافیک سایت و وفاداری بازدیدکنندگان تعیین می شود.

محتوا

 

پس از عبور از متغیرهای ذکر شده در بالا، به محتوا دسترسی پیدا می شود. اگر صفحه به سرعت بارگذاری می شد، طرح بندی سازماندهی شده بود، تبلیغات و پنجره های بازشو بازدیدکننده را از خود دور نمی کرد و اگر متوجه محتوا یا اشاره کننده به آن می شد، می توانست آن را بخواند یا استفاده کند. با این حال، این کیفیت محتوا است که تصمیم می‌گیرد که آیا بازدیدکنندگان می‌خواهند آن را مطالعه کنند یا دوباره به سایت شما بازگردند. آنها همچنین ممکن است بخواهند پس از خواندن محتوا مشترک شوند و نشانک گذاری کنند، بنابراین مطمئن شوید که دکمه این را نشانک گذاری کنید یا اشتراک را در انتهای پست یا محتوا تنظیم کرده اید. با در نظر گرفتن مجدد این موضوع، در دراز مدت موتورهای جستجو ایندکس و شروع به رتبه بندی سایت شما خواهند کرد. اگر محتوا خوب باشد، در دراز مدت ترافیک زیادی از بازدیدکنندگان دریافت خواهید کرد.

Rate this post
مقالات مرتبط
پیام بگذارید