×
دریافت قیمت
+ مشاوره رایگان

دی 5, 1396
گام‌های ساده ولی طلایی برای بالا بردن سئو سایت

گام‌های ساده ولی طلایی برای بالا بردن سئو سایت

 

بالابردن سئو سایت

 

محتوای اینترنتی بسیار ارزشمند است. امروزه تقریباً هر کاری که به صورت آنلاین انجام می‌دهیم، به جستجو و استفاده از خدمات Google مرتبط است. هر روز 3.5 میلیارد جستجو در آن انجام می شود که هر سال این تعداد بیشتر می شود. شرکت ها برای مرتبط ماندن باید در صفحه اول نتایج جستجو باشند. با این حال، دستیابی به رتبه های بالا آنقدرها هم که به نظر می رسد آسان نیست.

امروزه بالا بردن سئو سایت یکی از راه‌های افزایش رتبه‌ی سایت است. ولی سئو دنیای پیچیده‌ای دارد و مبحث زمان‌بری است علاوه بر این اجرای تمامی تکنیک‌های سئو و رعایت نکات آن به راحتی امکان‌پذیر نیست به همین دلیل صاحبان برخی از سایت‌ها به تبلیغات روی می‌آورند و برخی دیگر توانایی رقابت با سایت‌های مشابه را نداشته و از سئوی منفی برای پایین آوردن رتبه‌ی سایت‌های رقیب که رتبه‌ی بهتری دارند استفاده می‌کنند تا بتوانند اندکی تغییر در رتبه‌ی سایت خود احساس کنند. در این مقاله راه‌کارهای ساده ولی مفید را به شما آموزش خواهیم داد که تاثیر بسیار اساسی بر بالا بردن سئو سایتتان خواهند داشت.

1- برای شرکت خود نامی متفاوت انتخاب کنید:

 

در انتخاب نام برای شرکت خود موارد زیر را رعایت کنید:

1- نام انتخاب نشده نباید به تعداد زیاد تکرار شده باشد و نباید نام‌های مشابه به آن به راحتی یافت شوند.

2- نام شرکت را طوری انتخاب کنید که توجه مشتری را به خود جلب کند.

2- متناسب با فعالیت شرکت یک سایت قوی بسازید:

 

 

طراحی سایت

 

برای نام سایت خود همانند نام شرکت وقت بگذارید. سعی کنید عنوان و محتوای سایت شما مطابق با فعالیت شرکت باشد زیرا در اینصورت کابران به سایت شما اعتماد خواهند کرد و احتمال تبدیل شدن آنها به کاربر یا مشتری وفادار زیاد خواهد شد. برای سایت خود محتوای ناب تولید کنید و داخل محتوا و نوشته های سایت مسائلی از جمله لینک‌دهی های داخلی،  تگ های H1 تا H6 (در مکان مناسب و به درستی استفاده کنید)، عنوان مناسب برای محتوا، و همچنین به کار بردن کلمات کلیدی همگی باید رعایت شوند. البته توجه کنید که استفاده‌ی بیش از حد از کلمات کلیدی تاثیر منفی بر سئوی سایت خواهد داشت. برای اینکه اطلاعات دقیق تری درباره‌ی سئوی داخلی کسب نمایید پیشنهاد می‌شود مقالات زیر را مطالعه فرمایید:

فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل-عوامل درون صفحه(بخش1)

 

3- برای سایت خود وبلاگ یا خبرنامه داشته باشید:

 

افراد زیادی وجود دارند که تمایل به دریافت مطالب اختصاصی در ایمیل خود هستند می‌توانید از طریق خبرنامه علاوه بر ارسال مطالب و ارائه برخی از خدمات به صورت رایگان، با ارائه‌ی پیشنهادات مفید کاربرانی را به سمت سایت خود روانه کنید. داشتن یک وبلاگ در کنار سایت می‌تواند تاثیر مثبتی بر سئوی سایت شما داشته باشد. در وبلاگ بصورت مداوم پست‌ها و محتواهای با کیفیت قرار دهید و همچنین می‌توانید لینک‌های سایت خود را در وبلاگ قرار دهید و از این طریق بازدید‌های سایت خود را افزایش دهید.

4- با استفاده از روش‌های مختلف بازدیدکننده جذب نمایید:

 

جذب ترافیک سایت

 

پس از ساخت سایت و محتوای با کیفیت باید با قدرت هرچه بیشتر سعی در جذب و هدایت بازدیدکننده به سمت سایت خود نمایید. می‌توانید از پست مهمان استفاده کنید. در وبلاگ‌ها یا انجمن‌های مرتبط با زمینه‌ی فعالیت خود محتوای مناسب قرار دهید و در انتهای آن آدرس سایت خود را درج نمایید. در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشید و از مطالب و محتواهای سایت در صفحات خود قرار دهید. به دلیل گستردگی شبکه‌های اجتماعی زمینه‌ی مناسبی برای تبلیغ سایت و محتوای آن خواهید داشت. علاوه بر این در سایت خود شبکه‌ای از لینک‌ها را ایجاد کنید  به مطالب مختلف خود به خصوص مطالبی که در یک دسته قرار می‌گیرند لینک دهید و همواره تلاش کنید انکرتکست لینک و محتوایی که به آن لینک داده‌اید مرتبط باشند. همچنین می‌توانید قسمتی از سایت را برای نمایش مطالب و محتواهای پر طرفدارتان قرار دهید که این امر زمان ماندگاری کاربران را در سایت افزایش می‌دهد و تعداد کلیک‌ها در سایت افزایش می‌یابد. مقاله‌های پیشنهادی مرتبط با توجه به علاقه‌ی شما:

فاکتورهای مهم رتبه بندی گوگل-محتوای با کیفیت(بخش3)

 

5- سرعت سایت خود را افزایش دهید:

 

افزایش سرعت سایت

بازه‌ی زمانی تصمیم کاربران برای ماندن یا خارج شدن در سایت بین 3 الی 10 ثانیه است. بنابراین بالا بودن سرعت سایت نقش مهمی در حفظ مشتری برای بازدید از سایت دارد. از هاست مناسب برای سایت خود استفاده نمایید.تصاویر و css های قالب سایت خود را بهینه کنید. از ابزارهای رایگان و قدرتمند موجود در اینترنت برای تست سرعت سایت خود استفاده نمایید. استفاده از ویدئو می‌تواند در بالا بردن سئو سایت مناسب باشد ولی استفاده از ویدئو‌های بلند می‌تواند سرعت لود شدن سایت شما را کاهش دهد پس بهتر است از ویدئو‌های کوتاه ولی با کیفیت در سایت خود استفاده نمایید. اگر تصمیم بر استفاده از ویدئو برای محتواهای خود دارید می‌توانید با رعایت برخی از نکات اقدام به این کار نمایید. برای کسب اطلاعات مختصر و مفید در این زمینه پیشنهاد می‌شود مقاله‌ی تاثیر شگفت انگیز ویدئو بر سئوی سایت را مطالعه نمایید.

6- از نقشه‌ی سایت غافل نشوید:

 

نقشه‌ی سایت اطلاعات مختصری از وب‌سایت و محتواها و صفحات سایت را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کند. استفاده از نقشه‌ی سایت می‌تواند شانس ایندکس شدن مطالب سایت را افزایش دهد. در واقع با نقشه‌ی سایت به موتورهای جستجو اعلام می‌کنید که کدام بخش را شناسایی کرده و ایندکس کند. شما کاربر گرامی می‌توانید مقالات آموزشی سایت ساز زرین را در زمینه نقشه سایت مطالعه نمایید.

7 روش برتر سئو

 

1- واژگان سئو را درک کنید

 

بک لینک: لینک ورودی به سایت من. شما باید یک استراتژی لینک خروجی و ورودی راه اندازی کنید، یعنی یک استراتژی بک لینک سازی تا ارتباط خود را با موتورهای جستجو مانند گوگل افزایش دهید. در واقع، این پیوندها شهرت شما را نشان می دهد و به عنوان یک بردار واقعی مرتبط با موضوع شما عمل می کند.

برچسب: قطعه کدی که به طور خودکار یک فرمان را راه اندازی می کند.

عنوان متا: عنوان صفحه ای که در برگه این صفحه ظاهر می شود.

حافظه پنهان: جایی که فایل‌ها برای دسترسی آسان به طور موقت ذخیره می‌شوند، مانند یک عکس از سایت است. در یک موتور جستجو، عکسی از سایت شما به طور منظم توسط گوگل گرفته می شود. می توانید بخواهید به آخرین عکس سایت خود دسترسی داشته باشید تا بتوانید آن را تجزیه و تحلیل کنید و اقدامات اصلاحی را انجام دهید.

محتوای تکراری: محتوای تکراری. قرار است محتوای تکراری ممنوع شود. افرادی که توسط گوگل شناسایی می شوند جریمه می شوند.

SERP  : صفحه نتایج موتور جستجو که صفحات نتایج موتورهای جستجو را نشان می دهد.

نقشه سایت: طرح وب سایت شما. اگر سایت شما صفحات زیادی دارد، ارائه نقشه سایت به گوگل کار خوبی است تا ربات‌های گوگل و کاربران بتوانند راحت‌تر حرکت کنند. سپس سئو و موقعیت خود را تسهیل خواهید کرد.

2- لیست کلمات کلیدی مرتبط بسازید

 

برای بهینه سازی رتبه سایت خود در نتایج جستجو و به دست آوردن دیده شدن: با فهرست کردن کلمات کلیدی مرتبط با تجارت خود شروع کنید. کلمات کلیدی مرتبط را تعریف کنید. کلمات کلیدی را تعیین کنید که خط طولانی شما را تشکیل می دهند. کلمات کلیدی شما باید در محتوایی که منتشر می کنید تعبیه شود.

3- محبوبیت خود را افزایش دهید

 

محبوبیت سایت شما تا حدی با تعداد سایت های محبوبی که به شما لینک می دهند اندازه گیری می شود. سپس بحث راه اندازی یک استراتژی بک لینک است. برای دریافت لینک از سایت های دارای رتبه خوب، دروازه به سایت خود را چند برابر کنید. برای انجام این کار چندین روش در دسترس شماست:

به یک دایرکتوری بپیوندید

وبلاگ داشته باشید

از تامین کنندگان و مشتریان خود بپرسید

از پروفایل های شما در شبکه های اجتماعی

پیاده سازی استراتژی ورودی مزایای زیادی دارد:

محتوای خود را نزدیک به محتوایی که ارائه می دهید در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید

کاربران بیشتری را در سایت خود به دست آورید

حضور و اعتبار خود را در کسب و کار تایید کنید

محبوبیت خود را افزایش دهید

لینک یادگیری را تمرین کنید

باید اطمینان حاصل کنید که لینک ها به صورت طبیعی به شما می آیند. نرخ ایجاد لینک باید افزایشی و منظم باشد، مثلاً با یک لینک در روز شروع شود.

محتوای غنی به طور فعال در افزایش تعداد لینک های ورودی شرکت می کند:

کاغذ سفید، اینفوگرافیک، مسابقه، مطالعه موردی، مقاله مناظره، امتحان

4- ساختار منطقی سایت خود را بسازید

 

محتوای وب سایت شما اولین ویترین برند شماست. این به توجیه اعتبار مهارت های شما کمک می کند. با تبدیل شدن به رسانه خودتان، مخاطبان واجد شرایطی ایجاد می کنید و نرخ تبدیل خود را افزایش می دهید. استراتژی محتوای شما باید راه اندازی یک سایت منسجم و منطقی را در نظر بگیرد.

5 داشتن سایتی بدون نقص فنی

 

سایت شما باید به روز باشد. صفحات باید به سرعت بارگیری و نمایش داده شوند. سایت باید Responsive و امن https باشد. هرچه صفحات سایت شما سریعتر بارگذاری شوند، بیشتر دیده می شوند و سایت شما در نتایج جستجو پیشرفت بیشتری خواهد کرد. تمام جزئیات را بهینه کنید.

هنگامی که ربات‌های گوگل صفحات سایت شما را مرور می‌کنند، برای فهرست کردن آنها با مشکل فنی مواجه نخواهند شد. بنابراین شما وارد یک حلقه فضیلت می شوید. صفحه ای که به طور منظم توسط یک ربات خزیده می شود، صفحه ای است که اغلب ایندکس می شود. صفحه ای که اغلب ایندکس می شود، صفحه ای است که بیشتر دیده می شود، بنابراین صفحه ای که بیشتر دیده می شود به صفحه ای تبدیل می شود که ترافیک آن افزایش می یابد.

6- آخرین روندهای سئو را دنبال کنید

از آخرین قوانین وضع شده توسط Google آگاه باشید تا بتوانید به موقع آنها را ادغام کنید.

سخن پایانی:

فراموش نکنید که برای نتیجه گرفتن از سئوسازی سایت به زمان نیاز دارید. و این مورد را نیز به یاد داشته باشید که شاید نتوان بیش از 200 فاکتور گوگل را در سایت پیاده‌سازی نمود ولی همواره تلاش کنید مهم‌ترین و اساسی‌ترین فاکتورها را اعمال نمایید. گام‌های گفته شده در بالا از کلیدی‌ترین نکات سئوسازی هستند که با اجرای آنها کمک شایانی جهت سئو سایت خود انجام داده‌اید.

Rate this post
مقالات مرتبط
پیام بگذارید