×
دریافت قیمت
+ مشاوره رایگان

آذر 30, 1396
ثروت آفرینی چیست؟ از کجا باید شروع کنیم

ثروت آفرینی چیست؟ از کجا باید شروع کنیم

سکه نماد ثروت آفرینی

ثروت و ثروت آفرینی یک مبحث بسیار گسترده است که صحبت درباره‌ی آنها را نمی‌توان به یک مقاله محدود کرد. ثروت از دیدگاه مردم می‌تواند متفاوت باشد بعنوان مثال شاید فردی سلامتی جسم و روان را بعنوان بزرگ ترین ثروث برای خود تلقی نماید، فردی زندگی آرام به همراه خانواده و فردی دیگر دارایی مالی فراوان را ثروت بزرگی بداند. در این نوشته ثروت معادل دارایی مالی در نظر گرفته شده است و هدف ما از این مقاله ارائه‌ی راهکارهای عملی برای ثروت آفرینی است.

واقعا ثروت چیست؟

جواب این سوال به این بستگی دارد که از چه کسی پرسیده شود. شاید کسی چندین میلیارد را ثروت بداند فردی دیگر چندین میلیون و فردی دیگر پولی به اندازه‌ی رفع نیازهای زندگی و …

در تعریف علمی ثروت یعنی: فراوانی دارایی‌هایی مالی و منابع سودمند، بعبارتی دیگر ثروت یعنی اگر کار نکنید تا کی می‌توانید دوام بیاورید. یکی از افراد میلیاردر جهان به نام رابرت کیوساکی می‌گوید: ” ثروت و قدرت رابطه‌ی مستقیمی با یکدیگر دارند، اگر امروز از کارکردن دست بکشید، تا چند وقت دیگر می‌توانید با همین روالی که دارید زندگی را ادامه دهید؟ “

چگونه ثروتمند شویم؟

1- اگر هدفی ندارید یعنی هنوز متولد نشده‌اید

ثروت

به وضوح بدانید چه می‌خواهید. وضوح آفریننده‌ی قدرت است. موفقیت در کسب و کار یا شغلی که به آن علاقه ندارید کاملا غیر منطقی است. زمانی که بدانید واقعا عاشق چه کاری هستید به انسان متفاوتی تبدیل خواهید شد. ذهن شما حرف‌هایی می‌زند که شاید هیچ‌گاه بلد نبودید و جسم شما قابلیت انجام کارهایی را خواهد داشت که تا قبل از آن فکر می‌کردید قادر به انجام آنها نیستید. اگر هنوز هدف و رویای خود را نیافته‌اید از همین حالا شروع کنید، شاید یافتن هدف به طول بیانجامد ولی انجام کاری که برای شروع روز بعدی آن لحظه شماری کنید بسیار ارزشمند است. ترس و زمان دو عامل بازدارنده در راه رسیدن به هدف هستند، انسان‌های موفق با تمرکز کافی به سمت اهداف خود پیش می‌روند و از نیروهای بازدارنده‌ی مسیر هدف نمی‌هراسند، به یاد داشته باشید یکی از نیروهای محرک انسان در راه رسیدن به هدف لذت بردن از مسیر رسیدن به آن است.

2- با زندگی و اقدامات افراد موفق و شکست‌خورده آشنا شوید:

الگوبرداری از اقدامات انسان‌های موفق و تجربه گرفتن از کارهایی که ممکن است منجر به شکست شود بسیار مهم است چون می‌توانید متوجه شوید کدام مسیر اشتباه یا کمک کننده است. بسیاری از افراد ثروتمند در اوج ثروت و ثروت آفرینی خود مسیری را انتخاب کرده‌اند که به شکست بزرگی منجر شده است یا افرادی با سرمایه‌های اندک به گونه‌ای راه را برای خود منعطف و هموار کرده‌اند که در نهایت به ثروت عظیمی دست یافته اند. می‌توان با تصحیح مسیر و انتخاب بهترین راه، مسیر هدف خود را کنترل نمایید.

3- بهترین کارمند باشید، همواره در حال یادگیری باشید، خود را اثبات کنید:

دانشگاه یا مطالعه در اینترنت و … هیچ کدام به اندازه‌ی کارکردن و حضور در محیط کار نمی‌توانند در کسب موفقیت و ثروت تاثیر گذار باشند. بسیاری از افراد کارمند هستند و برای دیگران کار می‌کنند اگر فکر می‌کنید که کار کردن برای دیگران شما را از رسیدن به ثروت باز می‌دارد در اشتباه هستید ولی به این نکته توجه داشته باشید که کسب درآمد از شغل کارمندی زمانی امکان پذیر است که شما در کار خود بهترین باشید. همواره در حال یادگیری مهارت جدید باشید، ایده و پیشنهادهای پولساز داشته باشید ایده‌هایی که قابل سرمایه گذاری و پیاده‌سازی هستند.

4- به دنبال پول باشید:

آرنولد شوارتزنگر می‌گوید: ” وقتی که دستتان توی جیبتان است نمی‌توانید از پله‌های موفقیت بالا بروید”. از جمله‌هایی همچون: ” پول در آوردن سخت است” یا “پول مثل چرک کف دست است ” برای توجیه کردن خود استفاده نکنید. چون این طرز فکر موجب می‌شود شما فرصت‌ها و موقعیت‌های موجود در اطرافتان را نادیده بگیرید و به راحتی از کنار آنها رد شوید.برای پولدار شدن به تلاش احتیاج دارید. پس در ابتدا باید تصمیم مبنی بر پولدار شدن بگیرید تصمیم خود را روی کاغذ بیاورید و به دیوار اتاقتان بچسبانید و هدف ثروتمند شدن خود را به هدف‌های کوچکتر تقسیم کنید و کنترل مسیر درآمد خود را به دست بگیرید. تمامی تمرکز شما باید روی افزایش درآمدتان باشد با تمرکز روی درآمد و بالابردن سطح انتظارات و رضایت از درآمد شاهد افزایش آن خواهید بود.

5- برای سرمایه گذاری پس انداز کنید:

ثروت

خرج نکنید و سپس پول باقی مانده را پس انداز کنید بلکه ابتدا پس انداز کنید و سپس پول باقی مانده را خرج کنید. در خرج کردن بد نیست گاهی خسیس باشید به پول خود اهمیت بدهید و قدر آن را بدانید. خود را وادار به پس انداز روزانه یا ماهانه کنید. بهترین دلیل برای پس انداز کردن سرمایه گذاری است ولی اگر فعلا ایده یا کاری برای سرمایه گذاری ندارید می‌توانید از بانک برای پس انداز استفاده نمایید. و در هنگام سرمایه گذاری در بانک هرگز از حساب خود برداشت نکنید.

6- برای کسب ثروت تعطیلی معنایی ندارد: 

برای ثروتمند شدن لازم است کارهایی که در گذشته انجام می‌دادید را ترک کنید مانند: پرخوابی و کارهایی را انجام دهید که هیچگاه انجام نمی‌دادید.در مسیر کسب ثروت، تعطیلی و مسافرت و تفریح نباید مانع شما باشند یک فرد خلاق حتی در شرایط یاد شده هم برای کسب درآمد خود برنامه‎‌ی مناسبی دارد. شما در این مسیر نیاز به حفظ سلامتی خود دارید. بدون جسم و فکر سالم نباید انتظار ثروت داشته باشید.

7- یک مشاور ثروتمند داشته باشید:

برای ثروتمند شدن نیاز به ارتباط با افرادی دارید که از شما بهتر هستند. بنابراین برای ثروت آفرینی نیاز به تقلید کردن از افراد ثروتمند دارید. شما باید با تصمیمات، اقدامات و رفتارهای این افراد آشنا شوید. مهم نیست این افراد چه راهی را به شما پیشنهاد می‌دهد چون ممکن است این راه برای شما مناسب نباشد. شما تنها نیاز به آشنا شدن با رفتار و شخصیت این افراد دارید چون ثروتمندان خصوصیات و رفتارهای مشترک زیادی با یکدیگر دارند. در نهایت انتخاب بهترین راه برای کسب ثروت با خود شماست.

8- در زمان مناسب کارمندی را رها کرده و کارآفرین شوید:

کارافرینی

پس از کسب تجربه و مهارت لازم در شغلی که دارید، می‌توانید اقدام به کارآفرینی نمایید. شاید به جرات بتوان گفت کارآفرینی تنها راه میلیارد شدن است. لزومی ندارد به تنهایی یک کسب وکار ایجاد کنید، دوستان هم تخصص شما بهترین گزینه برای انتخاب یک شریک کاری هستند. تا هزینه‌های اولیه برای ایجاد کسب و کارتان کاهش یابد و با انگیزه و تخصص بیشتری اقدام به شغل مستقل خود نمایید. با تحمل اندکی سختی به هدف خود دست خواهید یافت و فراموش نکنید: کارآفرینی همچون کوه مرتفعی است که مسیرهای سختی برای رسیدن به قله دارد ولی درنهایت با لذت به قله‌های بلند و زیبای آن صعود خواهید کرد.

یکی از بهترین راه های موفقیت در سال 2022 داشتن یک سایت است. شما می توانید با طراحی سایت فروشگاهی برای سایت خود و یا طراحی سایت شرکتی برای شرکت خود و یا هر سایت دیگری با افزایش فروش کسب و کار خود را متحول کنید.

 در نهایت مقاله‌ی خود را با جملات طلایی از بیل گیتس به پایان می‌رسانیم: اگر شما فقیر به دنیا آمده اید، تقصیر شما نیست. ولی اگر فقیر از دنیا بروید بی‌شک شما مقصر هستید.

Rate this post
مقالات مرتبط
پیام بگذارید