×
دریافت قیمت
+ مشاوره رایگان

آذر 13, 1396
بازاریابی و تبدیل بازدید به مشتری در سایت شما

بازاریابی و تبدیل بازدید به مشتری در سایت شما

تبدیل بازدید به مشتری

در ابتدا نیاز می‌دانیم بازاریابی اینترنتی را برای شما تعریف کنیم. بازاریابی اینترنتی(Internet Marketing) یک پروسه‌ای است که کل مراحل آن از جمله جذب مشتریان و حفظ آنها و تبدیل این مشتریان، به مشتریان وفادار همگی از طریق اینترنت انجام می‌گیرد. برای انجام بازاریابی اینترنتی  نیاز به یک وب‌سایت یا کانال یا پروفایلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی یا یک اپلیکشین دارید، و اولین اقدامی که باید در جهت بازاریابی اینترنتی انجام دهید، افزایش تعداد مخاطبان و بازدیدکنندگان است. مرحله‌ی دوم از فرآیند بازاریابی اینترنتی تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان بالقوه است. که برای این کار شما باید با دادن پیشنهادهای ویژه به مشتریان آنها را برای خرید یا باقی ماندن در صفحاتتان تشویق نمایید. مرحله‌ی بعد ارتباط مداوم با مشتریان بالقوه است که این کار از طریق تولید محتوا برای سایت وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی انجام می‌گیرد. مرحله‌ی بعد تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان همیشگی و وفادار است. به طور کلی می‌توان گفت: در بازاریابی اینترنتی به ترافیک و تبدیل نیاز داریم. ترافیک یعنی بازدیدکنندگان را به سمت سایت(یا کانال و …) هدایت کنیم و سپس بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنیم. برای افزایش ترافیک سایت یعنی افزایش بازدیدکنندگان سایت روش‌های مختلفی از جمله: قرار دادن پست مهمان در سایت‌های دیگر و لینک دادن به سایت خود، تبلیغ در سایت‌های دیگر و … انجام شود که این روش آنلاین برای افزایش ترافیک سایت است. روش‌های دیگری مانند استفاده از پیامک، تماس تلفنی هم روش ‌آفلاین افزایش ترافیک سایت است. در ادامه ترافیک و تبدیل را به طور کامل برایتان توضیح می‌دهیم.

انواع ترافیک:  

  1. ترافیک رایگان: راههای مختلفی برای افزایش ترافیک سایت وجود دارد، یکی از این راه‌‌ها بهبود سئوی سایت و استفاده از روش‌های سئو برای افزایش ترافیک است. بهبود سئوی سایت از جمله تولید محتوای مناسب و غنی، پایین بودن زمان لود شدن سایت، اشتراک‌گذاری مطالب و لینک‌های سایت در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مرتبط و استفاده از ویدئو در سایت و تبادل لینک‌های 3 طرفه با سایت‌های مرتبط و رتبه بالا، دریافت بک‌لینک از سایت‌های دیگر، همگی بر بهبود سئو کمک می‌کند که موجب جذب بازدیدکننده‌ی بیشتر و افزایش ترافیک و نهایتا بهبود رتبه‌ی سایت خواهند شد.
  2. ترافیک پولی: روش‌های مختلفی برای جذب ترافیک پولی برای بازاریابی اینترنتی وجود دارد که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:
  • تبلیغات کلیکی (PPC):

پرداخت به ازای کلیک

Pay Per Click پرداخت به ازای کلیک است. نحوه‌ی پرداخت هزینه‌ی تبلیغ به اینصورت است که زمانی که بازدیدکنندکان تبلیغ شما را ببینند و بر روی آن کلیک بکنند شما به ازای آن کلیک هزینه پرداخت میکنید. و در صورتی که کاربری تبلیغ سایت شما را مشاهده نماید ولی روی آن کلیک نکند هیچ  مبلغی به ازای آن تبلیغ پرداخت نمی‌کنید. یکی از این نوع تبلیغات، تبلیغات کلیکی گوگل است. مثلا زمانی که کاربران یک کلمه کلیدی خاصی را جستجو می‌کنند و در صورتیکه آن کلمه‌ی کلیدی جستجو شده جزء کلمات کلیدی سایت شما باشد، سایتتان در اولین نتایج جستجو ظاهر می‌شود ولی برای اینکه بازدید کنندگان متوجه  شوند که یک تبلیغ است در مقابل اسم سایت شما AD(مخفف Advertise) نوشته میشود.

  • تبلیغات نمایشی (PPI):

Pay Per Impression  پرداخت به ازای تعداد نمایش‌های یک تبلیغ است. در این روش از تبلیغات هیچ تضمینی بر کلیک شدن تبلیغ وجود ندارد ولی تبلیغ کننده تضمین می‌کند که به تعداد درخواستی شما این تبلیغ نمایش داده خواهد شد.

  •  تبلیغات مدت‌دار:

سایت‌های با بازدیدکننده‌ی کمتر و فروش پایین تر از این روش استفاده می‌کنند. در این نوع تبلیغات هیچ تضمینی بر تعداد نمایش و کلیک‌ها تبلیغ وجود ندارد. ولی تبلیغ کننده این اطمینان را می‌دهد که تبلیغ شما به مدت زمان خواسته شده مثلا یک ماه نمایش داده خواهد شد.

تبدیل:

تبدیل بازدید به مشتری

 قبل از انجام تبدیل در سایت قطعا نیاز به ترافیک داریم، بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها معتقدند که جذب ترافیک برای سایتشان کار آسانی است ولی در عمل به این مسئله تمایل خاصی نشان نمی‌دهند که دلیل آن ترس از تبدیل بازدیدکننده به مشتری است. زمانی که مطمئن هستیم با استفاده از استراتژی‌هایی می‌توانیم بازدیدکننده‌ها را به مشتریان دائمی و وفادار تبدیل کنیم  با اطمینان و تمایل بیشتری به سمت جذب ترافیک گام برمی‌داریم. برای انجام تبدیل می‌توانیم از ایمیل مارکتینگ که یکی از روش‌های موثر در تبدیل بازدیدکننده به مشتری است، کمک بگیریم یعنی زمانی که کاربر وارد سایت می‌شود بتواند اطلاعاتی مانند ایمیل(یا شماره موبایل) را وارد بکند تا بعدها با ارسال مداوم ایمیل(یا ارسال پیامک) به تبلیغ محصولات خود بپردازیم و آنها را به خرید تشویق نماییم. 

ترافیک و تبدیل به یکدیگر وابسته هستند. یا به عبارتی می‌توان گفت قبل از تبدیل نیاز به ترافیک داریم و ترافیک بدون تبدیل ارزش خاصی نخواهد داشت. بنابراین برای موفقیت در کسب و کار خود ترافیک و تبدیل را بعنوان دو موضوع کاملا وابسته به یکدیگر بدانید و به کار گیرید تا کسب و کار موفق تری داشته باشید.

Rate this post
مقالات مرتبط
پیام بگذارید