×
دریافت قیمت
+ مشاوره رایگان

بهمن 16, 1396
چگونه به مشتریان وفادار خود پاداش دهیم؟

چگونه به مشتریان وفادار خود پاداش دهیم؟

مشتریان وفادار مهم‌ترین سرمایه‌ی هر کسب و کاری محسوب می‌شوند. زیرا این مشتریان همان افرادی هستند که بدون دریافت مزایایی به تبلیغ و تعریف محصولات شما نزد دیگران می‌پردازند و به طریقی موجب افزایش فروش و درآمد و حتی افزایش اعتماد دیگران نسبت به کسب و کار شما می‌شوند. حال شما چگونه می‌توانید این مشتریان را حفظ کنید؟ شاید بتوان گفت ساده ترین راه برای حفظ این مشتریان، دادن پاداش یا تخفیف یا ارائه‌ی یک محصول به صورت رایگان است. در این مقاله تعدادی از بهترین راه‌های پاداش دادن به مشتریان وفادار را ارائه خواهیم داد.

1- به ازای خرید چند محصول، یک محصول رایگان به مشتریان وفادار خود هدیه دهید:

 

مشتریان وفادار

این روش یکی از شیوه‌های سپاسگزاری از مشتریان همیشگی قدیمی و جذب و ترغیب مشتریان جدید برای خرید از محصولات شماست. البته این روش نباید به صورت مداوم باشد. سعی کنید در مناسبت‌‌ها و زمان‌های خاص این عمل را انجام دهید. زیرا در صورت مداوم بودن ارائه‌ی محصول رایگان حس بی‌ارزش بودن محصولات شما به مشتریان القا خواهد شد.

2- در صورتیکه مشتریان شما را به تعداد مناسبی از افراد معرفی کردند برای آنها پاداش در نظر بگیرید:

برای این مورد از گزینه‌های متعددی می‌توانید استفاده کنید. به عنوان مثال اگر یکی از مشتریانتان  محصولات شما را به تعداد مشخصی از افراد که توسط خود شما تعیین می‌شود(مثلا شما مشخص می‌کنید که باید یک مشتری، محصولات را به 5 مشتری دیگر معرفی نماید.)، معرفی نمود در ازای چند مشتری جدید که برای محصولات شما جذب کرده است، هدیه یا حتی محصولی رایگان در نظر بگیرید. بهتر است برای این نفرات محدوده و بازه‌ی زمانی تعیین کنید. مثلا به 10 نفر اول در یک ماه.

3- برای خرید به تعداد مشخص تخفیف ویژه در نظر بگیرید:

تخفیف به مشتریان وفادار

می‌توانید در یک بازه‌ی زمانی یا حتی به طور همیشگی(البته با حساب و کتاب دقیق، به طوری که حتما حداقل سود را داشته باشید، نه اینکه زیان و ضرری به خود وارد نمایید)، یک سقفی برای خرید تخفیف تعیین کنید. برای مثال به افرادی که بالای 600 هزار تومان از شما خرید نمایند در خرید‌های بعدیشان 10 درصد تخفیف ارائه خواهید داد.

4- قرار دادن نظرات مشتریان وفادار در سایت مربوط به کسب و کار خودتان:

اگر برای کسب و کار خود سایتی دارید. ‌می توانید تعدادی از مشتریان دائمی خود را انتخاب کرده و نظریات آنها را در بخش خاصی از سایتتان قرار دهید. این کار حس اعتماد بیشتر را در مشتریان قدیمی و جدید ایجاد خواهد کرد. علاوه بر این اگر کسب و کار گسترده‌ای دارید می‌توانید تعدادی مشخصی از مشتریانتان را که همواره از محصولات شما استفاده کرده و رضایتمند هستند، انتخاب کرده و نظریات آنها را در قالب یک ویدئوی کوتاه در سایت خود قرار دهید.

5- اشانتیون بدهید:

از این مورد بیشتر زمانی استفاده می‌شود که خرید زیاد یا خرید با هزینه‌ی بالا از طرف مشتری صورت می‌گیرد و می‌توان با دادن یک اشانتیون از مشتری قدردانی کرد.

6- از مشتریان خاص خود بخواهید از محصولات جدیدتان به صورت رایگان استفاده نمایند:

با این تکنیک شما می‌توانید حس ارزشمندی را در مشتریان خود ایجاد کنید. مطمئن باشید مشتریان نیز قدردانی خود را با خرید‌های بیشتر در آینده و تبلیغ و تعریف بیشتر محصولاتتان انجام خواهند داد.

نتیجه‌گیری:

از مناسبت‌های خاص، برای قدردانی از مشتریان ویژه و وفادار خود استفاده نمایید. با کمی خلاقیت می‌توانید روش‌های دیگری متناسب با کسب و کار خود یافته به مشتریان ارائه دهید و سعی کنید برای دادن پاداش به مشتریان خود دلیل داشته باشید. یک معادله‌ی مناسب بین خود و مشتریان قرار دهید که در نهایت هر 2 طرف به سود برسند.

 

DMCA.com Protection Status

Rate this post
مقالات مرتبط
پیام بگذارید